Debattforum

Velkommen ( Logg inn | Bli medlem )

3 Sider V   1 2 3 >  
Reply to this topicStart new topic
Langturskomfort
leerhok
post 13.06.08 - 10:16
Innlegg #1

Fast bruker

Gruppe: Registrert bruker
Ble medlem: 29.08.2006
Fra: Cloudberry Moor
Bruker nr.: 33 251

Kjører ofte flere hundre km nonstop. Hovedproblemet er sittekomforten. Noen biler gir deg tresmak i baken, andre smerter i lår, legger, rygg, osv, osv.

Har du erfaring og kan gi råd om biler du bør skygge unna eller om biler som har behagelige seter???

Sjøl har jeg bare opplevd en eneste bil som har vært perfekt på dette punktet: En Peugot 404 jeg hadde for 3-4 evigheter siden.
Go to the top of the page

+Quote Post
RC Mania
post 13.06.08 - 12:28
Innlegg #2

Fast bruker

Ble medlem: 26.05.2008
Bruker nr.: 39 049

Prøv Suburban!!! tongue.gif Jeg kødder ikke! Har familie på vestlandet, og når vi kommer frem, er det ikke en klage!!! Hvertfall ikke fra forsetene!!!

Men om det er et no-no, så prøv noe franskt... Eller svenskt!!!!!

+Quote Post
Sigmund B
post 13.06.08 - 13:38
Innlegg #3

Ble medlem: 13.06.2008
Bruker nr.: 39 094

Personlig synes jeg Volvo har de aller beste setene, Saab er ikke dårlig det heller.

Men prøvekjørte nye Civic Type R på langtur (2500 km på tre dager). Og for meg som har litt ryggtrøbbel var den perfekt. Knallharde seter, og liten bevegelsesfrihet, men helt perfekt sittestilling. Dog, kanskje ikke midt i blinken til hverdags.

De verste setene jeg har vært borti er nye opplåsbare Mercedes-seter med massasje. Kjørte Oslo-Stømstad t/r og hadde skikkelig trøbbel med ryggen etterpå. Kan rett og slett ikke fordra så myke seter. Men det er meg da.

+Quote Post
SSS
post 13.06.08 - 14:08
Innlegg #4

Fast bruker

Ble medlem: 30.09.2002
Bruker nr.: 7 565

Jeg hadde kjøpt meg den bilen jeg ønsket og spandert på meg Recaro seter. Kjøper du ny bil flytter du bare over setet og setter det originale til side.

+Quote Post
nissan gtr
post 13.06.08 - 19:18
Innlegg #5

Fast bruker

Ble medlem: 14.02.2008
Bruker nr.: 38 576

prøv lexus,de er det god komfor og de bråker ikke.(ikke alle modellene da!)

+Quote Post
Pideli
post 14.06.08 - 13:46
Innlegg #6

Ble medlem: 14.06.2008
Bruker nr.: 39 096

Er enig med mange av innleggene her. Volvo, Saab og Lexus har gode seter. Lexus sine er gjerne litt vel myke? Jeg er veldig fornøyd med mine audi S-sportsseter, og kan trygt anbefale de.

+Quote Post
RC Mania
post 14.06.08 - 18:43
Innlegg #7

Fast bruker

Sitat
Opprinnelig skrevet av Sigmund B
De verste setene jeg har vært borti er nye opplåsbare Mercedes-seter med massasje. Kjørte Oslo-Stømstad t/r og hadde skikkelig trøbbel med ryggen etterpå. Kan rett og slett ikke fordra så myke seter. Men det er meg da.

Type R avskriver seg selv... Den ble laget for Japan og USA, ikke Norge med sin veistandard!

Ja det er deg da... For min del var det noen av de beste stolene jeg har sittet i!!! Jeg sier stoler, fordi seter blir litt feil... Maken til luksuriøs følelse har jeg ikke vært borti siden Benetleyen til en fyr borti gata!!! Og og Jaguaren til faren til en kompis da...

SSS: Ehm... Recaro? X00km nonstop? Tenk litt... Er det så lurt med et sete med et ark til polstring på en tur på over 4-5 mil?

Nissangtr: Bra forslag! Problemet er budsjettet til Leerhok... Den eneste Lexusen under 300.000 er IS eller er du heldig, GS. IS... Vel... Det er vel for ingenting at den er med i NFSU 1&2? GS ser ut som Korea på sitt verste, så den er kjapt av lista til en autofil... Du har selvfølgelig RX, men det er smak og behag...

Audi sine sportsseter er også ekstremt bra!!! Satt på med en S4 fra Nøtterøy til Kristiansand, og var om mulig enda mer opplagt da vi kom frem!!!

+Quote Post
Mazda6
post 14.06.08 - 20:30
Innlegg #8

Fast bruker

Ble medlem: 03.07.2002
Bruker nr.: 6 014

Hva er det du mener nå da? Recaroseter generelt er veldig komfortable. :himle:

+Quote Post
RC Mania
post 14.06.08 - 21:29
Innlegg #9

Fast bruker

Ehm... Jeg kan med hånden på hjertet (les: Ryggen og ræva) si at Recaro IKKE er komfortable!!!

+Quote Post
nissan gtr
post 14.06.08 - 21:30
Innlegg #10

Fast bruker

Ble medlem: 14.02.2008
Bruker nr.: 38 576

er det snakk om bane eller langtur??

+Quote Post
SSS
post 15.06.08 - 00:22
Innlegg #11

Fast bruker

Sitat
Opprinnelig skrevet av RC Mania
Ehm... Jeg kan med hånden på hjertet (les: Ryggen og ræva) si at Recaro [B]IKKE er komfortable!!! [/B]

Er du helt på jordet eller. Har du virkelig ikke mer greie på ting bør du lukke brødsaksa eller klå fingrene fra tastaturet wink.gif

Ikke uttal deg om ting du ikke har greie på.

Recaro lager helt utrolige stoler for komfort. Første gang jeg satt i en var faktisk da jeg tok lappen i 1988. Denne stolen var elektrisk med oppblåsbare puter for å justere støtte i alle retninger. Det var kjørelærern min som hadde denne i passasjersetet pga ryggproblemer.

Her er en bra stol, se ellers www.recaro.com

http://www.recaro.com/index.php?id=348®ion=1&L=2

+Quote Post
RC Mania
post 15.06.08 - 11:57
Innlegg #12

Fast bruker

Du kan ikke bare si Recaro. Dette er et Recaro sete http://upload.wikimedia.org/wikipedia/comm...ECARO_seats.jpg , men det er dette også! http://z.about.com/d/cars/1/0/g/r/ag_07s4_frtseats.JPG

Forskjellen er komfort.

Bilen jeg satt i var en 350Z med ettermonterte Recaro racing-seter, og de var hare som fy! Og komfortable deretter. Den nevnte S4'n hadde også Recaro, men de var nesten på Volvo-nivå!

+Quote Post
Mazda6
post 15.06.08 - 14:41
Innlegg #13

Fast bruker

Ja, nettopp! Du sier at Recaroseter IKKE er komfortable. De lager jo seter til forskjellig bruk.

biggrin.gif :himle:

+Quote Post
RC Mania
post 15.06.08 - 19:17
Innlegg #14

Fast bruker

Det jeg mener, er at det han mener, som er ettermonterte racing-seter, er helt forskjellig fra de som kommer standard i Audi S/RS.

Det er da noen andre merker som kommer med Recaro, men husker dem ikke i farta. Subaru WRX + STI, men de er også harde.

+Quote Post
SSS
post 15.06.08 - 21:57
Innlegg #15

Fast bruker

Sitat
Du kan ikke bare si Recaro. Dette er et Recaro sete http://upload.wikimedia.org/wikipedia/comm...ECARO_seats.jpg , men det er dette også! http://z.about.com/d/cars/1/0/g/r/ag_07s4_frtseats.JPG

Forskjellen er komfort.

Bilen jeg satt i var en 350Z med ettermonterte Recaro racing-seter, og de var hare som fy! Og komfortable deretter. Den nevnte S4'n hadde også Recaro, men de var nesten på Volvo-nivå!

Jeg kan vel bare si Recaro, som sagt så er dette mye mer enn de bøttesetene du har sittet i. Og du beviser jo her at det første utsagnet og det over her, var lite genomtenkt og at du ikke har peiling.

Jeg har flere kompiser som gjør dette med bilene sine. De kjøper Recaroseter, napper ut de originale og setter inn Recaro, så når de selger bilen så har den fortsatt fine originalseter.

+Quote Post
RC Mania
post 17.06.08 - 13:10
Innlegg #16

Fast bruker

Men handlet ikke dette om komfort? Langturskomfort?

+Quote Post
SSS
post 17.06.08 - 22:22
Innlegg #17

Fast bruker

Sitat
Men handlet ikke dette om komfort? Langturskomfort?

Nettopp, vet ikke hvordan jeg skal få deg til å forstå dette jeg. MEN RECARO lager seter som er helt fantastiske å sitte i på langturer. De lager universalseter som passer i de fleste biler, man bare evnt bytter sete understellet.

Har du sjekka setene på linken jeg la inn over her ? eller gidder du ikke en gang sjekke fakta ?

+Quote Post
Lørve
post 17.06.08 - 22:34
Innlegg #18

Fast bruker

Ble medlem: 03.06.2008
Bruker nr.: 39 070

Når det kommer til Comfor så er det få biler som slår franske biler.

Volvo og SAAB har gode seter orginalt.

Tyske biler må man stortsett bestille sports seter for å sitte godt. Prøvde en BMW 320D med org seter... forbanna møkk

+Quote Post
Mazda6
post 17.06.08 - 23:04
Innlegg #19

Fast bruker

Har du sittet i tyske luksusbiler noen gang? Biler som Mercedes S-klasse er det lite som slår hva komfort angår wink.gif

+Quote Post
Lørve
post 17.06.08 - 23:11
Innlegg #20

Fast bruker

Ble medlem: 03.06.2008
Bruker nr.: 39 070

Sitat
Opprinnelig skrevet av Mazda6
Har du sittet i tyske luksusbiler noen gang? Biler som Mercedes S-klasse er det lite som slår hva komfort angår wink.gif

Tja....men det skulle vel bare mangle til den prisen??? men tror du at orginal setetne er så super på den bilen??? tror ikke du at de fleste som bruker 1.5 mill spøtter inn 20-30000 for å få noen skikkelige Comfortseter???

Hvis du ser hva TS skrev.... Peugeot... det vil si en familiebil.. å da er det ikke så mange som slår franske biler...

+Quote Post

3 Sider V   1 2 3 >
Reply to this topicStart new topic
1 bruker(e) leser dette emnet (1 gjester og 0 uregistrerte brukere)
0 brukere:

Enkel visning Tiden er nå: 19.06.13 - 00:45 RSS