Debattforum

Velkommen ( Logg inn | Bli medlem )

> Gå til nettsiden

nrk.no/puls

Reply to this topicStart new topic
Legers manglende moral og etikk., Pasienskader.
Ufør
post 12.03.10 - 09:23
Innlegg #1

Gruppe: Registrert bruker
Ble medlem: 09.03.2010
Bruker nr.: 42 631

Jeg ble skadet av en operasjon som det ble advart mot å bruke flere år før operasjonen fant sted. Advarslene kom fra flere seriøse utenlandske leger og fra forskningsresultater. Som kjent ga frisleppet av legetjensester for noen år siden og private leger som utnyttet de generøse offentlige tilskuddsordningene dårlige resultater. Da jeg tok opp skaden med doktoren, var han ikke villig til å gi skaderesultatet en saklig medisinsk realitetsbehandling og han truet meg med politianmeldelse dersom jeg gikk videre med saken. Før denne trusselen fant sted hadde legen gått ut å sagt at jeg simulerte skaden bare for å få økonomisk gevinst. Han gjentok til det uendelige med at skaden ikke hadde noe med operasjonen han hadde utført å gjøre. Helstilsynet på stedet godkjente legens handlemåte og trusler mot meg som skadet pasient. Det er det samme helsetilsyn som har flere stygge saker som de ikke har gransket riktig på sin kappe. Etter dette har jeg skjønt at vi like så godt kan omdøpe helsetilsynet til "legenes offentlige betalte advokathjelp". Jeg er dypt rystet og trodde jeg aldri skulle få oppleve dette i Norge i moderne tid. Har du også opplevd noe liknende så skriv om det? Det er på tide vi får avslørt hvilke leger og helsetilsyn som er til å stole på og som forvalter våre skattepenger på en riktig måte.
Go to the top of the page

+Quote Post
dravido
post 01.04.10 - 23:01
Innlegg #2

Fast bruker

Ble medlem: 17.02.2003
Bruker nr.: 10 644

Sitat(Ufør @ 12.03.10 - 07:23) *
Jeg ble skadet av en operasjon som det ble advart mot å bruke flere år før operasjonen fant sted. Advarslene kom fra flere seriøse utenlandske leger og fra forskningsresultater. Som kjent ga frisleppet av legetjensester for noen år siden og private leger som utnyttet de generøse offentlige tilskuddsordningene dårlige resultater. Da jeg tok opp skaden med doktoren, var han ikke villig til å gi skaderesultatet en saklig medisinsk realitetsbehandling og han truet meg med politianmeldelse dersom jeg gikk videre med saken. Det er på tide vi får avslørt hvilke leger og helsetilsyn som er til å stole på og som forvalter våre skattepenger på en riktig måte.

Detten tror jeg muligens det bør dannes et uavhengig register over, uegnede leger, siden de gjerne beskytter hverandre.

+Quote Post
dravido
post 04.04.10 - 21:00
Innlegg #3

Fast bruker

Ble medlem: 17.02.2003
Bruker nr.: 10 644

Sitat(Ufør @ 12.03.10 - 07:23) *
Jeg ble skadet av en operasjon som det ble advart mot å bruke flere år før operasjonen fant sted. Advarslene kom fra flere seriøse utenlandske leger og fra forskningsresultater. Som kjent ga frisleppet av legetjensester for noen år siden og private leger som utnyttet de generøse offentlige tilskuddsordningene dårlige resultater. Da jeg tok opp skaden med doktoren, var han ikke villig til å gi skaderesultatet en saklig medisinsk realitetsbehandling og han truet meg med politianmeldelse dersom jeg gikk videre med saken. Før denne trusselen fant sted hadde legen gått ut å sagt at jeg simulerte skaden bare for å få økonomisk gevinst. Han gjentok til det uendelige med at skaden ikke hadde noe med operasjonen han hadde utført å gjøre. Helstilsynet på stedet godkjente legens handlemåte og trusler mot meg som skadet pasient. Det er det samme helsetilsyn som har flere stygge saker som de ikke har gransket riktig på sin kappe. Etter dette har jeg skjønt at vi like så godt kan omdøpe helsetilsynet til "legenes offentlige betalte advokathjelp". Jeg er dypt rystet og trodde jeg aldri skulle få oppleve dette i Norge i moderne tid. Har du også opplevd noe liknende så skriv om det? Det er på tide vi får avslørt hvilke leger og helsetilsyn som er til å stole på og som forvalter våre skattepenger på en riktig måte.

Jeg vet ikke, men jeg tror du har forlatt forumet. Desverre som en følge av en høyreotientert og uempatisk tankegang blandt folk er ikke andre interessert i andre enn sine egne problemer.

Skal man virkelig få gjort noe skikkelig konstruktivt for å få rydda opp i allt vannviddet innen helsevesenet er dette et for lite sted, folk gidder ikke. Har man litt ressurser må man ordne ting selv.-

Jeg har vært i kontakt med adskillige advokater den siste tiden og vi skal etter noe som vil bli en lang prosess fjerne to leger som er livsfarlige ovenfor sine pasienter.

Hun A**e hadde for seg maksimal uflaks at hun traff t**.

Det er ikke et spørsmål om hun snart er uten jobb og sitter i fengsel, men når.

Hun har nå noen av landets skarpeste hjerner som venter på henne.
Hennes, og en annens ettermæle vil, bli svært lite heroisk

Han dere behandlet på en slik vanvittig måte, har ca. 25 min opptak av samtaler fra galehuset til A**e.
Når hun blir sluppet fri må hun ALDRI NOENSINNE få lov til å arbeide med mennesker igjen.

Hun er ikke den første som har undervurdert ***, men nå vet jeg hans tålmodighet er oppbrukt, selv hans!
Veldig mye ser adskillig lysere ut etter en advokatsamtale på onsdag.
Selv ikke Fylkeslegen kan redde A**e fra kommende public disgrace. Famous last words .

+Quote Post
catalina
post 08.04.10 - 21:29
Innlegg #4

Ble medlem: 05.04.2009
Bruker nr.: 40 059

Uff det må sies at dette traff meg!
Litt om meg kan leses under et annet innlegg her inne.
Ellers her http://en.calameo.com/read/00017226505baba004b09på side 7 under saksøker helsevesenet.

Dette innlegget har vært redigert av catalina: 08.04.10 - 21:35

+Quote Post
catalina
post 08.04.10 - 21:39
Innlegg #5

Ble medlem: 05.04.2009
Bruker nr.: 40 059

Lurer på om det finnes en egen støtte gruppe eller forening for offer for lege-tabber????
Noen som vet om det finnes dokumentarfilmer som handler om legetabber/offer for lege-tabber?
Noen som har noen tips?

+Quote Post
Ufør
post 29.06.10 - 08:51
Innlegg #6

Ble medlem: 09.03.2010
Bruker nr.: 42 631

rolleyes.gif Jeg ble glad og forundret da jeg i forrige uke ble kontaktet av legen som har gitt meg de livsvarige skadene. Han ville inngå et forlik for å unngå at alle detaljene om skaden og hans forsøk på å dekke over faktaene i saken kom frem i den kommende rettsaken. Han sa at det ville uansett utfall av rettsaken ikke være bra for virksomheten han nå driver. Jeg er lovet full erstatning for inntekts tapet mitt resten av livet. Jeg er svært glad nå og trekker tilbake alle mine påstander om at leger mangler moral og etikk. laugh.gif

+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
1 bruker(e) leser dette emnet (1 gjester og 0 uregistrerte brukere)
0 brukere:

Enkel visning Tiden er nå: 18.05.13 - 23:19 RSS