Peoner |
Velkommen ( Logg inn | Bli medlem )
![]() ![]() |
Peoner |
30.07.05 - 13:23
|
|
|
Aktiv bruker Gruppe: Registrert bruker Innlegg: 54 Ble medlem: 30.07.2005 Bruker nr.: 26 334 |
Hei!
Kjøpte i år 3 stk. peoner + 1 stk. trepeon. Kan noen fortelle meg om hva slags jord disse skal ha! Vi har forholdsvis sandrik jord! Plantet i hagejord og gitt godt med hønsepellets! Har hørt at peoner er meget lunefulle! Stemmer det? Er det noen som er interessert i frø fra akeleie som har utrolig mange kronblader, blå/lilla av farge! Send meg en adr. og jeg sender noen frø! C |
|
|
|
01.08.05 - 14:58
|
|
|
Registrert Gruppe: Registrert bruker Innlegg: 3 Ble medlem: 01.08.2005 Bruker nr.: 26 356 |
Sandrik jord og hønsegjødsel høres veldig fintut. Peoner er ikke spesielt lunefulle, når de først har etablert seg blosmtrer de år etter år og blir større og større. De liker ikke å flyttes, så nå som de er kommet i jorda der de skal være, kan det godt gå et par-tre år før du får blomster.
|
|
|
|
23.05.06 - 22:33
|
|
|
Registrert Gruppe: Registrert bruker Innlegg: 1 Ble medlem: 23.05.2006 Bruker nr.: 32 367 |
Peoner er flotte, gled deg til blomstringen. Jeg lurer på en annen ting med Peoner. Mine mann har luket mye ugress og også tatt peonene mine, trodde jeg, men de har aldri blomstret så mye som året etter at han "luket dem bort" er det slik at disse bør klippes ned etter blomstringen hvert år? Eller bare visne inn? Hva skal man egentlig gjøre?
Har plantet en flott men i disse dager en litt kjedelig hekk, thuja smaragd. hadde hatt meste lyst på en syrin /mispel eller linde hekk, men på grunn av innsyn og trafikk forbi hekken falt valget på thuja smaragd hekken.Er det noen som kan svare meg på hvordan denne best skal vedlikeholdes? Hva slags gjødsel? kalksalpeter også? Klippe/ikke klippe for å få den tettere i høyden? |
|
|
|
![]() ![]() |
| Enkel visning | Tiden er nå: 22.05.13 - 08:32 |
|