Vi pusser opp nrk.no/hage |
Velkommen ( Logg inn | Bli medlem )
![]() ![]() |
Vi pusser opp nrk.no/hage |
25.11.08 - 16:47
|
|
|
Registrert Gruppe: Moderator Innlegg: 2 Ble medlem: 30.05.2008 Bruker nr.: 39 059 |
Vi som jobber med hageprogrammet Grønn glede ønsker å «pusse opp» siden: nrk.no/hage
Før hagesesongen 2009, ønsker vi råd fra deg!
|
|
|
|
25.02.09 - 21:08
|
|
|
Registrert Gruppe: Registrert bruker Innlegg: 9 Ble medlem: 14.02.2009 Bruker nr.: 39 743 |
Jeg synest nett-siden er helt grei jeg:)
|
|
|
|
14.03.09 - 22:02
|
|
|
Registrert Gruppe: Registrert bruker Innlegg: 2 Ble medlem: 04.03.2009 Bruker nr.: 39 901 |
jeg syns småhagene er vist for dårlig, areal? Hva er opptatt av bygninger, hva er plantet? Hvordan skapes rom. For mye av programledren. For lite av hagene :)
|
|
|
|
16.03.09 - 13:24
|
|
|
Registrert Gruppe: Registrert bruker Innlegg: 2 Ble medlem: 16.03.2009 Fra: Østfold Bruker nr.: 39 974 |
Jeg syns det ville være fint med en Hagedagbok. Da kan vi bli minnet om hva som er viktig å gjøre i hagen akkurat nå. Jeg glemte for eksempel å beskjære epletrærne i februar, ikke det at ikke jeg kan gjøre det nå, men da er det verre med de Stokkrosene jeg ikke sådde i fjor sommer, for de kunne jo blomstret i år, men jeg glemte det. Husk det folkens! Toåringene må såes året før. Ikke lett!
Nå i mars blir det vår så fort at jeg synes det kunne vært greit med litt hjelp. Det er sikkert visse planter som må såes nå hvis de skal rekke å blomstre. |
|
|
|
18.03.09 - 17:48
|
|
|
Fast bruker Gruppe: Registrert bruker Innlegg: 386 Ble medlem: 01.02.2009 Bruker nr.: 39 631 |
Nettsidene er fine de, med mye stoff.
Jeg kunne ønske meg tips om rominndeling i hagen, med masse bilder av forskjellige løsninger som jeg kan bruke i min egen hage. Gjerne også bilder fra hagene som besøkes i programmene. En hagedagbok, som nevnes over, kunne også vært fint, med oversikt over gjøremål for hver måned. |
|
|
|
02.04.09 - 12:43
|
|
|
Registrert Gruppe: Registrert bruker Innlegg: 2 Ble medlem: 16.03.2009 Fra: Østfold Bruker nr.: 39 974 |
Cleopatra nevner romindeling. Der trenger jeg et tips og. Gjerne en som ikke lukker for mye inne, jeg vil jo gjerne se litt av hagen min samtidig som jeg vil skjermes for forbipasserende.
Også ville det vært fint om man kunne finne info om forskjellige begivenheter som skal skje som har med hage å gjøre. For eksempel at det snart er hagemesse på Lillestrøm. Ikke gå glipp av den folkens! |
|
|
|
09.04.09 - 06:14
|
|
|
Registrert Gruppe: Registrert bruker Innlegg: 3 Ble medlem: 18.05.2007 Bruker nr.: 36 627 |
Hei på dere!
Jeg for min del syntes sidene deres er helt greie, og at dere er flinke til og ta opp og svare på det vi søker. Det er et tema jeg virkelig kunne tenke meg og få masse råd og hjelp med. Nemlig det at vi trenger så sårt og gjøre noe med hagen vår bak rekkehuset vi bor i. Vi har en liten hage med en nokså lang skråning. Der liker ikke mann min og klippe gress, så vi vil gjøre noe der uten gress...har nå kun en Rhododendron som vokser og liker seg som bare det...hva annet mon tro? Hagen har stort sett sol hele dagen, jorda er ikke næringsrik og den er "sur". Hva med et steinbed med grunnvekst og et par Rhodies til?? Håper og se råd med " beplanting i hage med skråning" i nær framtid. MVH silly sally P.S. Stå på, dere, og Lykke Til! |
|
|
|
14.04.09 - 21:01
|
|
|
Fast bruker Gruppe: Registrert bruker Innlegg: 5 324 Ble medlem: 29.03.2005 Fra: . Bruker nr.: 24 299 |
Nettstedet ser helt fint ut så langt
Jeg savnet noen bilder da jeg søkte på planter ("bilde kommer"). Har dere fotoer eller mangler dere disse (jeg kan sende et par som manglet). |
|
|
|
16.04.09 - 13:06
|
|
|
Fast bruker Gruppe: Registrert bruker Innlegg: 132 Ble medlem: 06.12.2007 Bruker nr.: 38 198 |
Heisann! Skulle så gjerne sett et program som fortalte meg hva jeg skal gjøre med en naturtomt i skogkanten på 1 mål. Det vokser meg over hodet. og jeg er stille fortvilet. Eneste løsningen jeg ser i mine mørkeste øyeblikk, er å asfaltere hele greia. Men det er vel ingen "grønn hage"-løsning? Regner med at jeg nok får klare meg selv. Men godt å kunne få ut frustrasjonen jeg føler over beistet. |
|
|
|
![]() ![]() |
| Enkel visning | Tiden er nå: 22.05.13 - 13:12 |
|