Debattforum

Velkommen ( Logg inn | Bli medlem )

> Gå til nettsiden

nrk.no/grosvold

Reply to this topicStart new topic
Liv Ullmann, en stjerne!
osloborger1
post 16.11.07 - 23:37
Innlegg #1

Aktiv bruker

Gruppe: Registrert bruker
Ble medlem: 05.04.2005
Bruker nr.: 24 478

Flott å se Liv Ullmann hos Grosvold i kveld.

Er det ikke nå snart på tide at vi i Norge kan anerkjenne Liv for hvilken god representant hun er for landet vårt. Ja, hun er nå en godt voksen kvinne, 69 år gammel og virker like nervøs og usikker på norsk fjernsyn som hun alltid har virket. Men kan det være noe særlig å kun bli brukt til å bli parodiert år ut og år inn i norsk TV? Ikke rart damen blir usikker!

Hun har blitt hyllet rundt omkring i verden i flere tiår, men i Norge har hun kun blitt brukt som en person folk ler av. Hva slags janteland er Norge egentlig?

Hvis hennes tårer på film gjorde henne til en "tåreperse". Ja, sier det ikke ganske mye mer om hennes skuespillerprestasjoner, om hvor troverdig hun egentlig spilte?

Jeg elsket Utvandrerne og Innvandrerne. Noen helt utrolige filmatiseringer om fattigdommen og håpløsheten som rådde på den tiden, og om den ekstremt vanskelige overfarten og etableringen i Amerika, det "forgjettede land".

Jeg vil med dette innlegget gi en hyllest til Liv Ullmann som en utrolig skuespiller!

I tillegg er hun egentlig så altfor sjenert når hun hører noe positivt om seg selv.

Hun må være godt oppdratt, i motsetning til mange av dagens "kjendiser" som gjerne sikkert kan se langt etter noen gang å motta noen Oskarstatuett!? De skryter høylydt over den minste lille innsats de har gjort på skjermen!

Ja, Liv, du er bare alt for snill for dette landet og en helt utrolig person for meg!!

Du er av den gamle skolen som ikke skryter ustoppelig av seg selv og egne prestasjoner!
Go to the top of the page

+Quote Post
Catalyzator
post 17.11.07 - 00:22
Innlegg #2

Ble medlem: 17.11.2007
Bruker nr.: 38 069

Det skal bli fantastisk å se henne levendegjøre rollen fra "I et speil, i en gåte" og jeg gleder meg til å se resultatet.

Jeg har tidligere lest mange bøker fra Jostein Gaarder med stor glede. smile.gif

+Quote Post
osloborger1
post 17.11.07 - 01:39
Innlegg #3

Aktiv bruker

Ble medlem: 05.04.2005
Bruker nr.: 24 478

Har nok ikke selv lest boken, men er mest kjent med Liv Ullmann som skuespiller.

+Quote Post
Per-Øivind
post 17.12.08 - 17:57
Innlegg #4

Ble medlem: 25.08.2005
Bruker nr.: 26 703

For egen del har bare tre ord i hodet når jeg tenker på Liv Ullmann: Teatralsk, kunstig og oppskrytt. Men bevares, gratulerer med dagen uannsett...

Dette innlegget har vært redigert av Per-Øivind: 17.12.08 - 17:58

+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
1 bruker(e) leser dette emnet (1 gjester og 0 uregistrerte brukere)
0 brukere:

Enkel visning Tiden er nå: 24.05.13 - 12:34 RSS