Hvilken Beatles-låt? |
Velkommen ( Logg inn | Bli medlem )
![]() ![]() |
Hvilken Beatles-låt? |
22.01.08 - 16:52
|
|
|
Aktiv bruker Gruppe: Moderator Innlegg: 89 Ble medlem: 24.09.2001 Bruker nr.: 294 |
Jan Eggum innrømmer at han har «stjålet» deler av en låt fra selveste The Beatles.
Les mer om det her: http://www.nrk.no/musikk/1.4596096 Vet du hvilken Eggum-låt det er snakk om, og hvilken Beatles-låt han ubevisst har latt seg inspirere av? |
|
|
|
22.01.08 - 23:19
|
|
|
Registrert Gruppe: Registrert bruker Innlegg: 1 Ble medlem: 22.01.2008 Bruker nr.: 38 435 |
Hvilken Beatles-låt Jan Eggum har "lånt" fra tar jeg ikke på sparket, men sangen "Telefon" har en kort sekvens som minner sterkt om Don McLeans "Vincent - Starry, starry night".
Overgangen til refrenget, hvor Eggum synger "Og hon forstår at dette kalles svik", har alltid fått meg til å nynne på "Now I think I know what you tried to say to me". Ikke skremmende likt, men kanskje hadde Eggum denne sangen underbevisst i hodet da han skrev "Telefon"? Tidenes norske Beatles-tyveri er imidlertid Tre Små Kineseres "Hjertemedisin". Her han man tatt mye fra "You won`t see me", og jeg tror heller ikke de har forsøkt å skjule det. |
|
|
|
![]() ![]() |
| Enkel visning | Tiden er nå: 23.05.13 - 11:51 |
|