Debattforum

Velkommen ( Logg inn | Bli medlem )

Reply to this topicStart new topic
Stem rødt, stem godt, stem SV
Stepstone
post 05.09.01 - 21:52
Innlegg #1

Gruppe: Registrert bruker
Ble medlem: 05.09.2001
Bruker nr.: 197

Jaja kjære landsmenn....

Nå er det snart valg, under en uke faktisk. Og mange vet ikke hva de skal stemme.. Merkelig det synes jeg. Det kan jo ikke være så vanskelig å vite hvilket parti man skal sympatisere med!

Jeg vil våge å påstå at noen saker interreserer alle;
Bistand, skole, miljø, kriminalitet, sykelønnsordningen og kansje noen flere...

Se da hvilke partier som i alle disse sakene arbeider for en fremgang/forandring til det bedre... Jo Sosialistisk Venstreparti, og tildels Venstre og Krf. De andre driver en uvettig politikk som mangler langsyn. Hvordan vil Norge være om 4 år hvis H og Frp skulle ha fått makta neste stortingsperiode??? Rett på ræva faktisk. Politikken deres eier ikke grep og ansvar. Forskjellen vil bare bli større, og verst vil det bli for de fattige....

Nei landsmenn - Stem SV. Det sier jeg ikke kun fordi jeg er sosialist og Sv-sympatisør, men fordi det i min tankegang og forståelse må være til det beste for alle om vi får et mere likt samfunn uten forskjeller. Selvfølgelig kan ingen være enig i samtlige saker og vedtak et parti gjør, men se den viktige helheten!! SV vil gjøre skolen bedre og bevare miljø - og det må jo være allmenn interesse. Så vil du kanskje tenke at det vil de andre partiene og... og til en viss grad er det sant. Men les heller partiprogrammene du. Da tenker jeg du skal få noe å fundere over. Ingen sier noe om hvor de skal ta pengene fra - BORTSETT FRA SV.

Så til alle velgere og spesiellt førstegangsvelgere; Stem SV. Førstegangsvelgere har ingen ting å tape, kun å vinne. Sv vil gjøre det bedre for elever og studenter, men også andre mennesker her i landet. Stemmer du Høyre risikerer du bare å måtte betale mer og få en skole som egentlig hører hjemme på 60-tallet..

Og en ting til: Sosialisme er IKKE kommunisme. Det er helt feil. Sosialismen vil ikke ha et samfunn totalt styrt av staten, men de ønsker en mer rettferdig stat, med bedre kontroll fra myndighetens side. Og dessuten er et av prinsippenen i sosialismen at folk skal ha de samme muligheten uansett hudfarge, boplass og pappas formue. Skam dere Høyrevelgere....

Nei på tide innta horisontalen og drømme søtt. Uansett dere: Tenk dere om. Ikke stem på Frp kun fordi de sier de skal kutte i alkoholavgiften akkurat når du er sugen på en pils.. Se litt lenger en din egen nese..

Stem rødt, stem godt, stem SV
Go to the top of the page

+Quote Post
Roger
post 06.09.01 - 14:19
Innlegg #2

Ble medlem: 23.08.2001
Bruker nr.: 78

SV ønsker mye men har aldri vært i nærheten av regjeringsmakt - på lik linje med FrP. Hva har disse partiene fått igjennom?
Forbud mot Pitbull-terriere?

SV kommer heller ikke denne gangen i nærheten av makten, selv om Stoltenberg blir sittende.

Da blir det gasskraftverk sammen med Høyre, søknad om EU-medlemskap sammen med Høyre osv. osv.

Hvor naive går det an å bli?

Det eneste partiet som kan spyle Arbeiderpartiet ut av regjeringslokalene er Venstre. Alle andre stemmer er bortkastede, med mindre man ønsker å støtte AP. Og da kan man like gjerne stemme AP direkte.

Uten Venstre over 4% - ingen ny regjering.

Sitat
Opprinnelig skrevet av Stepstone
Jaja kjære landsmenn....

Nei på tide innta horisontalen og drømme søtt.

+Quote Post
larsie
post 08.09.01 - 12:20
Innlegg #3

Ble medlem: 08.09.2001
Bruker nr.: 219

Jeg er en student som har beveget meg til den private skolen. Der betaler jeg 85 000,-, bare for i år. Skal gå der et år til, og prisen blir da rundt 100 000,-.

Dette er jævlig dyrt for en student og med FrP sine løsninger ville denne prisen blitt adskilligere lavere.

Det går bare ikke ann å putte masse penger i den offentlige skolen og tro at dette blir bedre av den grunn...

Noen viktige faktorer er å konkurranse utsette skolene.
Gjøre elevene til en inntekt istedet for en utgift for skolen.
La pengene, som de har betalt skatter og avgifter for, følge eleven. Dette vil hindre unødvendig sløsing i fra skolens side.
Også må vi nesten legge fler og fler offentlige skoler på aksjemarkedet. Private aktører har jo ikke noen interesse av å gå konkurs.. derfor må de jobbe for å få elever på en skole.
Og hvordan gjør de det da ? Jo.. de leverer et godt tilbud, har gode lærere og har någenlunde gode skoler....

Fikk faktisk hakeslepp når jeg begynte på NæringsAkademiet i Oslo. Det var så uvant forhold til den offentlige skolen jeg gikk på. Jeg følte meg ønsket og velkommen!

Noe annet enn den offentlige skolen, som er et dødfødt prosjekt for mange av oss..

Det jeg skal gjøre etter jeg har fått en phet utdannelse er selvsagt å flytte ut. Jeg ønsker ikke å skatte til et høyskatte-ineffektivt-bruk-av-vårres-skattepenger-land.....

ALDRI i livet!

mvh
lars vegard bundli, Student!

+Quote Post
Roger
post 08.09.01 - 22:20
Innlegg #4

Ble medlem: 23.08.2001
Bruker nr.: 78

Du må for all del ikke stryke!

Arbeiderpartiet og Fremskrittspartiet fikk vedtatt en lov i Stortinget som innebærer at studenter som stryker (bruker lenger tid enn planlagt) mister stipendet fordi det blir omgjort til lån.
Hensikten er å piske studentene til å bruke normert tid, og ikke lenger.

Selvfølgelig har du rett i at skolene skal konkurrere om elevene/studentene og ikke motsatt.

Men du tar nok feil i at Fremskrittspartiets utdanningspolitikk vil gi den beste utdannelsen. Ettersom jeg bare har hatt private utdannelser etter videregående: 85.000 - 100.000 pr. skoleår er ikke spesielt dyrt! Venn deg til det!

Med FrPs politikk får vi amerikansk system der du og foreldrene må spare fra barndommen. Du innser nok at 300.000 (som er statens formue fordelt på 4,5 mill. nordmenn) ikke strekker langt verken til utdanning eller sykehjemsplasser. 3 års utdannelse og ingen sykehjemsplass? Eller 1,5 år på sykehjem? Then what?

FrP spiser såkornet.

Sitat
Opprinnelig skrevet av larsie
Jeg er en student som har beveget meg til den private skolen. Der betaler jeg 85 000,-, bare for i år. Skal gå der et år til, og prisen blir da rundt 100 000,-.

Dette er jævlig dyrt for en student og med FrP sine løsninger ville denne prisen blitt adskilligere lavere.

Det går bare ikke ann å putte masse penger i den offentlige skolen og tro at dette blir bedre av den grunn...

Noen viktige faktorer er å konkurranse utsette skolene.
Gjøre elevene til en inntekt istedet for en utgift for skolen.
La pengene, som de har betalt skatter og avgifter for, følge eleven. Dette vil hindre unødvendig sløsing i fra skolens side.
Også må vi nesten legge fler og fler offentlige skoler på aksjemarkedet. Private aktører har jo ikke noen interesse av å gå konkurs.. derfor må de jobbe for å få elever på en skole.
Og hvordan gjør de det da ? Jo.. de leverer et godt tilbud, har gode lærere og har någenlunde gode skoler....

Fikk faktisk hakeslepp når jeg begynte på NæringsAkademiet i Oslo. Det var så uvant forhold til den offentlige skolen jeg gikk på. Jeg følte meg ønsket og velkommen!

Noe annet enn den offentlige skolen, som er et dødfødt prosjekt for mange av oss..

Det jeg skal gjøre etter jeg har fått en phet utdannelse er selvsagt å flytte ut. Jeg ønsker ikke å skatte til et høyskatte-ineffektivt-bruk-av-vårres-skattepenger-land.....

ALDRI i livet!

mvh
lars vegard bundli, Student!

+Quote Post
skipper
post 09.09.01 - 00:15
Innlegg #5

Aktiv bruker

Ble medlem: 26.08.2001
Bruker nr.: 134

Er du student vil det lønne seg å stemme FRP !

+Quote Post
Zoe
post 09.09.01 - 11:56
Innlegg #6

Ble medlem: 28.08.2001
Bruker nr.: 162

sikker på d? frp er flink til å love mye, d blir jo ofte bare med løftene da...

+Quote Post
larsie
post 09.09.01 - 14:24
Innlegg #7

Jeg skjønner hvorfor FrP og Ap gikk inn for dette forslaget. Vi betaler tross alt for elever, og de MÅ gjøre en god innsats deretter. Og jeg tror stryk prosenten blir adskilligere lavere når man får inn den 'kvalitets skolen' FrP ønsker.

Jaha. 85 000,- er kanskje ikke mye men absolutt for meg.
Jeg blir økonomisk voldtatt av staten og arbeiderpartiet, noe jeg liker svært dårlig.

Jeg ønsker en minimal stat. ønsker å kontrolere mer og mer av mitt eget liv.

Arbeiderpartiet er noe som aldrii kommer til å få min stemme

PS: Poenget er vel at vi, studenter, skal studere og klare våre mål? Jeg heller si at hvis man greier sine mål, så får du penger av staten. hvis du driver med festing, stryker og driter i skolen - så blir det et lån... Synes det er fint jeg.. Får et lite press på deg...

mvh
lars vegard bundli

+Quote Post
larsie
post 09.09.01 - 14:26
Innlegg #8

Skipper:

Seffe vil studenter få bedre råd. Det FrP ønsker er å få tilbake den heltidsstudenten, som fantes sted for mange år siden.

FrP har skjønt at det er jævlig å bo på hybel er jævlig dyrt. Det å bo, leve og puste er helt jævlig her i Norge, derfor må vi gjøre staten inngrep mindre - samt at vi må senke skatter og avgifter!

Arbeiderpartiet og Sv har iallefall klart å ødelegge min student start....

mvh
lars vegard bundli, økonomisk voldtatt av staten...

+Quote Post
skipper
post 09.09.01 - 17:41
Innlegg #9

Aktiv bruker

Ble medlem: 26.08.2001
Bruker nr.: 134

Hei igjen,
da er det lurt at du forteller dine medstudenter som har tenekt å stemme i morgen hva du mener er et riktig valg og som vil tjene sudentenes sak...

FRP blir valget , lykke til og godt valg

+Quote Post
larsie
post 09.09.01 - 18:04
Innlegg #10

Jeg er i FpU og har vært aktiv med i ValgKampen. Det har vært en fonøyelse å sende vårt budskap videre til ungdommen...

+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
1 bruker(e) leser dette emnet (1 gjester og 0 uregistrerte brukere)
0 brukere:

Enkel visning Tiden er nå: 25.05.13 - 21:56 RSS