Debattforum

Velkommen ( Logg inn | Bli medlem )

> Gå til nettsiden

nrk.no/puls

Reply to this topicStart new topic
Laser doktor utførte dokumentforfalskning., Laserskade
Ufør
post 13.03.10 - 10:57
Innlegg #1

Gruppe: Registrert bruker
Ble medlem: 09.03.2010
Bruker nr.: 42 631

Doktoren, som utførte det skadelige laseringrepet, unlot å føre inn viktige henvendelser i pasientjournalen min om skaden jeg raporterte om og han har på den måten gjort seg skyldig i dokumentforfalskning. Dette gjorde han bevisst for å prøve å unngå at skaden skulle relatere seg til laserinngrepet. Også hans uthalingstaktikk med å si: ” vent 3 månder så skal det bli bedre” var også med å å skyve avdekkingen av skaden frem i tid. Laserdoktoren fikk også overtalt fastlegen til i lange tider å tro at det var noe annet som ga problemene. Dette ga meg stor angst for at det var noe annet alvorlig som feilte meg og burde vært helt unødvendig dersom laserdoktoren hadde lagt kortene på bordet og fortalt sanheten. Granskningen min av medisinsk litteratur i ettertid, har vist at laserdoktoren hele tiden kjente til at skadene var fra hans dårlige utførte laserinngrep. Etter at skadens årsak ble avdekket, ble det fryktelig stille fra laserdoktoren. Ingen oppfølging fra ham lenger.
Jeg vil påstå at dette er ett av de verste eksemplene i Norge på at en doktor gjør seg skyldig i hele fem lovbrudd og det med helsetilsynet sin godkjennelse etterpå og ingen reaksjoner blir gitt. Det er ikke forbausende når vi stadig vekk hører om kritikkverdige forhold i helsevesenet som helsetilsynene ikke har greid å avdekke eller avdekker alt for seint. Her har helsedirektør Anne Grethe en stor jobb med å få helsevesenet til å fungere bedre, også på dette området. Saken er herved oversendt henne personlig .

Jeg selv er fryktelig utslitt av denne skaden og alt den har medført. Nå senker helgefreden seg over landet, laserdoktoren teller sine ulovlig tjente refusjonskroner og de korrupte nikkedukkene i helsetilsynet har sin falske tro på at de gjør en god jobb. Jeg sitter skadet ute i kulden , uten arbeidsevne, uten å kunne betale mine regninger, uten å få en helsehjelp som kan fjerne skaden selv nå fire år etter skaden.

(Jeg venter fortsatt på politianmeldelsen laserdoktoren truet med, den mottas med takk siden saken hører hjemme i høyesterett og vil danne presendens i liknende saker.)

Go to the top of the page

+Quote Post
catalina
post 29.04.10 - 19:11
Innlegg #2

Gruppe: Registrert bruker
Ble medlem: 05.04.2009
Bruker nr.: 40 059

Skjønner godt at en slik sak kan være slitsom,og du er ikke alene,det kan jo virke som at det er netopp det som er målet mange ganger og slite pasienten helt ut(slik at pasienten gir opp kampen med og gå videre i rettsystemet).Trenere saken lengst mulig.Og ikke minst måten en sak utales,når en feil er begått.I min sønns tilfelle ser jeg noen likhets trekker,men det eneste forskjellen er at urologen Beklaget tabben som han gjenomførte,min sønn fikk sædlederen sin avkappet under en vanlig rutine inngrep,han er nå sterilisert med 100% på den ene siden av testikkel,den andre er vel nå blitt veldig redusert i og med at operasjonen skulle vært gjenomført for en del år siden=forsinket diagnose)Ettersom den andre testikkel også må på plass,ba jeg bestemt om at min sønn blir behandlet på et annet sykehus,langt unna hendene på han som gjorde gutten min sterilisert.Det skulle vise seg at Fastlegen ikke greide og formidle skaden videre,dermed fikk han først avslag.Etter mye hodebry fikk vi endelig bedskjed at inngrepet allikevel skulle få sin behandlig ett annet sted.
Og gjøre seg helt uviten om sine feil,ja det opplevde vi også i etterkant da urologen prøvde og dytte ansvaret over på andre leger.Vi opplevde vemmelig følelse da urologen ringte oss privat hjem,for og strø litt extra salt i sår,så sa han at vi vill neppe vinne frem om vi skulle gå videre med saken.Jeg spurte jo også om da han opererte gutten og da han oppdaget hva han hadde gjort,om han prøvde og legge sædlederen nogen lunde på plass slik at det kunne med et håp og gro sammen igjen,men da fikk jeg til svar at det gjorde han ikke,han sa at det er alt for smått og kronglete inni der at han sydde bare igjen.
Go to the top of the page

+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
1 bruker(e) leser dette emnet (1 gjester og 0 uregistrerte brukere)
0 brukere:

Enkel visning Tiden er nå: 22.05.13 - 09:41 RSS