Feilbehandling ved sykehus og hva den gjør med livet til folk, Feilbehandling ved sykehus og måten det håndteres ved NPE |
Velkommen ( Logg inn | Bli medlem )
![]() ![]() |
Feilbehandling ved sykehus og hva den gjør med livet til folk, Feilbehandling ved sykehus og måten det håndteres ved NPE |
20.10.09 - 00:11
|
|
|
Registrert Gruppe: Registrert bruker Innlegg: 2 Ble medlem: 19.10.2009 Bruker nr.: 41 453 |
Hei!
Jeg er blitt feiloperert ved Ullevål sykehus. Situasjonen er så alvorlig at etter en rygg operasjon er jeg (overingeniør i IT bransjon blitt arbeidsufør. Les det utgift post for staten takket være sømmel under operasjonen. Ullevål har tatt retten fra mine barn å kunne ha en far som kunne vært med i dere daglige livet, som treningene deres, ferier og alt annet. Ullevål har tatt retten fra min kone å ha en mann som kunne være med henne og oppra barna, være hennes og oppfylle drømmmene hennes i et kjærlightesliv. Når jeg hvor sliten hun ser ut, har jeg bare lyst å ta livet av meg slik at hun kan gå videre i sitt liv. Tviler at NPE ser slik på saken Nå er saken vært oppe til NPE og føler at de drøyer saken så lenge i håp om at pasienten gir opp eller dør under behandling av saken. Legene som stiller diagnoser annet enn Ullevåls vurdering tør ikke uttale seg pga redsel for represalier fra Ullevål sin side. Dette er har skjedd i min tilfelle. Jeg ser at flere er i samme situasjon og håper at dette kan være grunnlaget for en folkeaksjon for å styrke pasientenes rettigheter overfor sykehusene. Stoppe den ukulturen ved sykehusenen der det å inrømme feil og komme med løsninger på tabber er er en myte. NPE må virkelig skjerpe seg. Ti tider føler mann at de er en forlengelse av yskehusenes administrative organ. Foreslår at et juridisk uavhengig gruppe går gjennom arbeidsrutinene til NPE samt syskwhusenes holdning overfor pasienter i feilbehandlede saker. Det skal alltid være rom for å kunne innrømme feil ellers får vi et system som i lengden kommer å ødelegge segselv innenfra. |
|
|
|
13.03.10 - 12:11
|
|
|
Registrert Gruppe: Registrert bruker Innlegg: 11 Ble medlem: 09.03.2010 Bruker nr.: 42 631 |
Jeg er helt enig med deg. Pasientombudet burde få utvidet mandat til å være med i saksbehandlingen både i NPE og også få lov til å uttale seg ovenfor doktorene som feilbehandler. Pasientene må umiddelbart få en betalt advokathjelp som har rett til å være med i saksbehandlingen på ett tidlig stadium. Pasientombudet sa til meg at de hadde ikke lov til engang å ha en samtale med doktorene som har eventuelt begått lovbrudd. Pasientombudene har kun en enkel rådgivningsfunksjon som ikke hjelper stort når doktorene inntar en fiendtlig innstilling til deg. Det er faktisk fremdeles så mye feil i behandlingen av pasienter som det er beskrevet i boken: "Hvit front" skrevet for mangen år siden. Les den og bli sjokkert. Det har jeg også blitt i min tragiske skadesak.
|
|
|
|
![]() ![]() |
| Enkel visning | Tiden er nå: 21.05.13 - 13:16 |
|