Adresse Baku, NRK |
Velkommen ( Logg inn | Bli medlem )
![]() ![]() |
Adresse Baku, NRK |
02.05.12 - 07:30
|
|
|
Fast bruker Gruppe: Registrert bruker Innlegg: 6 528 Ble medlem: 20.01.2007 Bruker nr.: 34 955 |
ADRESSE BAKU 1:4 (TIR 1/5): Albania, Østerrike, Belgia, Kypros, Danmark, Finland, Hellas, Ungarn, Island, Irland, Israel. Etter all den rosen som de fleste har kommet med til programmet så kommer "surpompen" og ødelegger. Mine forventninger til Marianne Jemtegård og Per Sundnes ble (som forventet) bekreftet da de stort sett bare kom med utenomfjas og svada. Disse to gjestene burde rett og slett ikke vært der, og savnet av en utøvende artist ble bare enda større. Det er tydelig at de ikke hadde tenkt å fremstå som en kopi av den svenske versjonen, og det er forsåvidt greit. Men det som ikke er greit, og som ble det mest negative, er at de har valgt å kutte låtene rett av etter et par minutter. Da får man ikke med seg det mest viktige for en låt i denne sammenhengen, nemlig avslutningen. Når man ikke evner å få plass til hele, da er det mest riktige å gjøre som svenskene og starte et stykke uti. Synes akkurat dette ble veldig slitsomt etter hvert, og ødela bl.a opplevelsen av Albanias fantastiske bidrag. Hvordan dette blir med hele 13 bidrag å gå gjennom på lørdag kan man jo forestille seg. Rødt kort! ![]() |
|
|
|
02.05.12 - 08:11
|
|
|
Fast bruker Gruppe: Registrert bruker Innlegg: 960 Ble medlem: 06.09.2003 Bruker nr.: 13 438 |
De viste vel omtrent like mye som svenskene gjør, bare at de faktisk tar med begynnelsen på sangen, og kutter av før slutten isteden. Jeg er enig i at resultatet ikke alltid er bra, men jeg tror de viser ca. like mye.
|
|
|
|
02.05.12 - 09:08
|
|
|
Fast bruker Gruppe: Registrert bruker Innlegg: 1 898 Ble medlem: 05.02.2006 Bruker nr.: 30 076 |
Haha, festlig Jeg kan i grunn ikke tenke meg noe mer eurovisjonsk enn nettopp "Former Yugoslavian Republic of Macedonia" Offisielt på norsk kan man trygt bare skrive "kun" Makedonia (kilde: Språkrådet). Fullt ut heter det imidlertid ennå "Den tidligere jugoslaviske republikk Makedonia", og ikke "Republikken Makedonia" som f.eks. Wiki bruker. Dette innlegget har vært redigert av easily77: 02.05.12 - 09:09 |
|
|
|
02.05.12 - 09:47
|
|
|
Fast bruker Gruppe: Registrert bruker Innlegg: 11 017 Ble medlem: 21.02.2005 Fra: Oslo Bruker nr.: 23 555 |
Er uenig i dette: "Jeg elsker årets finske låt. Det norske panelet dømte den stort sett nedenom og hjem." Som eneste bidrag gav hele 2 av de 6 panelistene en klokkeklar 12er til Finland. Det var utelukkende Jan Fredrik som ikke likte den. Dermed endte den også på en sterk 3. plass til slutt, foran både Kypros og Island, og kun forbigått av Danmark og Hellas som likevel bare havnet noen fattige poeng foran. Okey, da. Det var ikke total slakt. Men du vet, en verner om myrsnipa si |
|
|
|
02.05.12 - 10:21
|
|
|
Fast bruker Gruppe: Registrert bruker Innlegg: 2 801 Ble medlem: 24.03.2009 Bruker nr.: 40 023 |
I min naivitet trodde jeg de skulle slakte det finske bidraget, rett og slett fordi jeg synes det er gørrkjedelig selv. Så jeg ble overrasket da det fikk så mye ros. I tillegg mente mannen min, som jeg hadde truet til å se programmet med meg, at Finlands bidrag var helt fantastisk. Fikk meg til å innse at det muligens ikke er alle andre som har sær smak når det gjelder Finland, men kanskje det er jeg?
|
|
|
|
02.05.12 - 10:23
|
|
|
Fast bruker Gruppe: Registrert bruker Innlegg: 214 Ble medlem: 01.02.2011 Bruker nr.: 44 699 |
Tack!! Vilka poäng delas ut och vilket är max poängen? Danmark som vinnare av första prgrammet? Jag håller inte med, Israel och Island är mycket bättre. Israel näst sist? Poensysstem som i Eurovision: 1-12 Enig med deg i at Israel kom for lavt. I Norge er det politisk korrekt å ikke like Israel! Jeg er politisk ukorrekt og jeg likte til og med låta! |
|
|
|
02.05.12 - 10:32
|
|
|
Fast bruker Gruppe: Registrert bruker Innlegg: 960 Ble medlem: 06.09.2003 Bruker nr.: 13 438 |
|
|
|
|
02.05.12 - 11:29
|
|
|
Fast bruker Gruppe: Registrert bruker Innlegg: 824 Ble medlem: 20.02.2009 Bruker nr.: 39 788 |
|
|
|
|
02.05.12 - 11:53
|
|
|
Fast bruker Gruppe: Registrert bruker Innlegg: 5 398 Ble medlem: 14.03.2007 Fra: Oslo Bruker nr.: 35 886 |
Jeg synes årets adresse baku program er det som har funket best i Norge så langt. Det virker som tv profilene her har en god kjemi seg imellom, og de ler av hverandre og har en god tone. Marte Stokkstad gjør en god jobb som programleder, og introduserer landene og legger frem spørsmål til deltakerne. Per Sundnes er som vanlig litt i sin egen verden som alltid elsker hellas. . Linda eide er jo bondekjerringa som snakker nynorsk og elsker finlandssvensk. Christer falk blir nærvøs av durasellbatterigutta fra Irland, og mener den engergien der er ikke god for noen. Man har personligheter som bare det i det norske panelet, men jeg savner en artist med tyngde. F eks jan teigen eller Wenche Myhre eller Tor Endresen....De kunne ha fått frem det artistiske mye bedre. De ser med andre øyne på fremføringen som artist tror jeg.
Dette innlegget har vært redigert av alfiboy: 02.05.12 - 11:55 |
|
|
|
02.05.12 - 13:18
|
|
|
Fast bruker Gruppe: Registrert bruker Innlegg: 3 737 Ble medlem: 18.02.2011 Bruker nr.: 46 522 |
Poenggivingen var litt ull og mjøl - hatet disse ekstra- og minus-poengene.
Men var veldig enig med enkeltkommentarer, som om at Island er Nightwish noen år for sent. Mest enig med Christer Falck kanskje? Han ser ihvertfall gjennom Danmark og er litt seriøs. Minst enig med Jan Fredrik, han har verdens kjedeligste smak. For en nisse. |
|
|
|
02.05.12 - 13:20
|
|
|
Fast bruker Gruppe: Registrert bruker Innlegg: 3 737 Ble medlem: 18.02.2011 Bruker nr.: 46 522 |
|
|
|
|
02.05.12 - 13:30
|
|
|
Fast bruker Gruppe: Registrert bruker Innlegg: 11 017 Ble medlem: 21.02.2005 Fra: Oslo Bruker nr.: 23 555 |
Etter all den rosen som de fleste har kommet med til programmet så kommer "surpompen" og ødelegger. Mine forventninger til Marianne Jemtegård og Per Sundnes ble (som forventet) bekreftet da de stort sett bare kom med utenomfjas og svada. Disse to gjestene burde rett og slett ikke vært der, og savnet av en utøvende artist ble bare enda større. Det er tydelig at de ikke hadde tenkt å fremstå som en kopi av den svenske versjonen, og det er forsåvidt greit. Men det som ikke er greit, og som ble det mest negative, er at de har valgt å kutte låtene rett av etter et par minutter. Da får man ikke med seg det mest viktige for en låt i denne sammenhengen, nemlig avslutningen. Når man ikke evner å få plass til hele, da er det mest riktige å gjøre som svenskene og starte et stykke uti. Synes akkurat dette ble veldig slitsomt etter hvert, og ødela bl.a opplevelsen av Albanias fantastiske bidrag. Hvordan dette blir med hele 13 bidrag å gå gjennom på lørdag kan man jo forestille seg. Rødt kort! ![]() Det er synd de ikke har plass til hele låter. Men begynnelsen er like relevant som starten i ESC. |
|
|
|
02.05.12 - 13:37
|
|
|
Fast bruker Gruppe: Registrert bruker Innlegg: 980 Ble medlem: 07.02.2006 Fra: Trondheim Bruker nr.: 30 212 |
Jeg er overraskende positiv til Adresse Baku faktisk og synes det norske programmet fungerer mye bedre enn det svenske - de prøver iallefall å være mer "objektive" enn i Sverige hvor de bare bruker ord som trist og glad og arg om bidragene....
Men Adresse Baku er et soleklart eksempel på at de forsøker å kopiere Inför programmene men siden de ikke har rettighetene på samme konseptet gjør de bare små endringer på det - som ved å ha 6 paneldeltakere istedet for 5, de gir 0-12 poeng (grand prix stil) enn 0-5 som i Sverige, og de viser de 2 første minuttene av låtene istedet for de to siste (helt feil etter min mening).... PROBLEMET blir at med flere paneldeltakere blir det mindre tid til prat. De kunne kuttet ut EN av paneldeltakerne og dermed fått tid til å prate enda litt mer om hver av låtene... Jeg er enig i kritikken av Marianne J - jeg likte ikke henne særlig, selv om at hun var den som hadde satt seg inn i hva faktisk låtene handler om (POSITIVT) - men det blir så dumt når man skal dømme en låt helt utifra en musikkvideo og hva de har på seg der. Det virker som at de ikke skjønner at det ikke er musikkvideoen som skal vises frem i Baku, men at det blir et helt nytt show som skal på scenen... Jeg ble også veldig irritert på Sundnes som liksom trekker fra poeng som andre har gitt i ekstrapoeng når han er uenig, men så legger han til poeng på låter han liker. Ingen andre som gjør som han. Erik Solbakken skuffet også litt... hadde forvntet litt mer av han siden han er programleder for Popstokk og er "inn" i grand prix miljøet nå... han fjaset jo bare. Jan fredrik karlsen er den store gleden med showet. Han virker jo seriøst lidenskapelig interessert og han har også noen av de beste vurderingene selv om at jeg ikke alltid er enig med han. Jeg ELSKER at han småhisser seg opp når andre er helt uenig med han , eller bare gir poeng på måfå uten noen form for kritisk vurdering Skulle gjerne hatt et panel med Jan Fredrik Karlsen, Christer Falk, Linda Eide, Linn Skåber og evt Wenche Myhre, Bjørn Eidsvåg, Bertine Zetlitz, Åse Kleveland eller Hank Von Helvete. Da hadde man fått litt mer seriøs synsing og humor samtidig |
|
|
|
02.05.12 - 13:48
|
|
|
Fast bruker Gruppe: Registrert bruker Innlegg: 595 Ble medlem: 28.01.2010 Bruker nr.: 42 313 |
Jeg ble veldig fornøyd med programmet. Fryktet at de skulle kopiere svenskene til 100%, men det gjorde de heldigvis ikke
Hadde selvfølgelig vært å foretrukke å høre låtene i sin helhet, men hvis jeg må velge vil jeg heller ha starten enn slutten. For egen del er det første minuttet det aller viktigste når jeg skal bedømme låter. ESC-sangene er i utgangspunktet såpass korte så hvis jeg ikke blir grepet etter 1-1 1/2 minutt mister jeg rett og slett interessen. Hardt og brutalt... Dette innlegget har vært redigert av Ejo: 02.05.12 - 13:49 |
|
|
|
02.05.12 - 16:10
|
|
|
Fast bruker Gruppe: Registrert bruker Innlegg: 824 Ble medlem: 20.02.2009 Bruker nr.: 39 788 |
Har ikke vært vilt begeistret for Linda Eide i disse grilldress-programmene hennes, men i går smelta hun hjertet mitt også. De andre synes jeg også gjorde en relativt god jobb, men jeg synes Per virka litt sur og utilpass i går. Ellers må jeg si at jeg synes det er flott at NRK endelig prøver å gjøre litt mer ut av disse adresse-programmene sine.
|
|
|
|
02.05.12 - 16:16
|
|
|
Fast bruker Gruppe: Registrert bruker Innlegg: 2 801 Ble medlem: 24.03.2009 Bruker nr.: 40 023 |
Så bra! Og du som hadde han med for å bekrefte smaken din... haha He he - nei det gikk virkelig ikke bra i så måte. Ikke delte han min entusiasme for Danmark heller. Islands sang mente han passet som sound-track til Game of Thrones eller som spillmusikk til Lord of the Rings eller World of Warcraft, og der mener jeg han traff spikeren på hodet. |
|
|
|
02.05.12 - 16:37
|
|
|
Fast bruker Gruppe: Registrert bruker Innlegg: 8 974 Ble medlem: 08.03.2009 Bruker nr.: 39 927 |
He he - nei det gikk virkelig ikke bra i så måte. Ikke delte han min entusiasme for Danmark heller. Islands sang mente han passet som sound-track til Game of Thrones eller som spillmusikk til Lord of the Rings eller World of Warcraft, og der mener jeg han traff spikeren på hodet. Ja, enig med mannen din om Island. Og om Danmark. Den låta er så flat og kjedelig at jeg blir småirritert når jeg hører den. Hvem var det i panelet som også syns det? Erik, tror jeg. Flinke mannen. |
|
|
|
02.05.12 - 16:39
|
|
|
Fast bruker Gruppe: Registrert bruker Innlegg: 6 528 Ble medlem: 20.01.2007 Bruker nr.: 34 955 |
De viste vel omtrent like mye som svenskene gjør, bare at de faktisk tar med begynnelsen på sangen, og kutter av før slutten isteden. Jeg er enig i at resultatet ikke alltid er bra, men jeg tror de viser ca. like mye. Poenget mitt var da heller ikke hvor mye de viser, men hvilken måte de gjør det på. |
|
|
|
02.05.12 - 16:39
|
|
|
Fast bruker Gruppe: Registrert bruker Innlegg: 1 827 Ble medlem: 05.02.2007 Fra: Ålesund Bruker nr.: 35 227 |
Minst enig med Jan Fredrik, han har verdens kjedeligste smak. For en nisse. Haha, da er jeg også en nisse! Det var nemlig han jeg var mest enig med i går, og syntes han kom med konstruktive bedømmelser. Jan fredrik karlsen er den store gleden med showet. Han virker jo seriøst lidenskapelig interessert og han har også noen av de beste vurderingene selv om at jeg ikke alltid er enig med han. ENIG! Men best av alt: Linda Eide!!! <3 |
|
|
|
02.05.12 - 16:43
|
|
|
|
|
|
|
![]() ![]() |
| Enkel visning | Tiden er nå: 25.05.13 - 09:22 |
|