Hvilket program???? |
Velkommen ( Logg inn | Bli medlem )
![]() ![]() |
Hvilket program???? |
24.04.06 - 21:37
|
|
|
Registrert Gruppe: Registrert bruker Innlegg: 9 Ble medlem: 08.02.2005 Bruker nr.: 23 279 |
Hallo. Jeg har laget endel musik på etterhvert utgammelt utstyr og skal nå skaffe meg nytt. Det gledelige er at det er mye billigere enn før, MEN , dert er så utrolig mye å velge i. Jeg liker litt melodiøs trance og lignende. Har tenkt på Reason eller Fruityloops. Spm mitt er om dette er nok. Er alt jeg trenger der?? Har før brukt Synth, lydmoduler og en enkel sequenser EZVIsion for Mac. Evt hvilken av Reason /Fruity er den beste?? Noen tips? Min musikk ligger under DjRossi her inne. Mest aktuell låt for typisk videre musik genre er Atmosphere.
|
|
|
|
09.02.07 - 13:26
|
|
|
Registrert Gruppe: Registrert bruker Innlegg: 9 Ble medlem: 05.10.2006 Bruker nr.: 33 652 |
REASON dukker stadig opp på topplistene over de beste lydprodusjons programmene i internationale bransjemagasiner. Jeg bruker Reason sammen me Cubase.
Du kan bruke Cubase til å spille inn midi "live instrumenter som vokal, gitar trommer osv". Hvis du kan mye om reason og cubase så er det allt du trenger for å lage elektronisk musikk. Skaff deg en kraftig studio PC, REASON 03, CUBASE, Et skikkelig bra lydkort, noen gode stodio monitorer samt 2 todio headset "ett lukket, og ett åpent", jeg ambefaler deg og få tak i et midikeyboard også. Når dette er på plass så har du ett godt studio for mekking av elektronisk musikk. Når du er ferdig med mixen "låten/låtene. Så må du få dem mastret. Det er mange som tilbyr mastring til en rimelig penge. Ca 600-1000 kr pr låt. Man kan lage bra musikk på mange forskjellige programmer. Det handlre om brukervennlighet, og hvor godt man kjenner til programmet. Jeg ambefaler deg å sjekke ut en butikk som spesialiserer seg på disse type programmer og tilbehør www.procom.no De er dyktige og kan svare på tekniske spørsmål. Jeg kjøper så og si allt fra dem. Mvh Pingo |
|
|
|
12.03.07 - 13:37
|
|
|
Registrert Gruppe: Registrert bruker Innlegg: 1 Ble medlem: 12.03.2007 Bruker nr.: 35 857 |
software er som klær.. de må passe til deg.. og ingen andre..
det er utrolig mye å velge mellom.. du må tenke på hvilken type musikk du vil lage, og om du vil bruke vst plugins, og/eller hardware.. finn et program som passer dine behov.. og ikke hør på alle anbefelaninger som folk kommer med bare fordi de bruker det selv.. prøv demo versjoner hvis du har sjangsen |
|
|
|
![]() ![]() |
| Enkel visning | Tiden er nå: 19.06.13 - 09:59 |
|