Stem Venstre eller Sp. Boikott Frp, SV og Rødt/RV |
Velkommen ( Logg inn | Bli medlem )
![]() ![]() |
Stem Venstre eller Sp. Boikott Frp, SV og Rødt/RV |
09.09.07 - 09:45
|
|
|
Fast bruker Gruppe: Registrert bruker Innlegg: 332 Ble medlem: 19.11.2003 Bruker nr.: 14 808 |
Stem på de relativt mest frihetlige partiene Venstre eller Sp. Boikott de autoritære partiene Frp, SV og Rødt/RV.
Mer informasjon på http://www.anarchy.no/kommun07.html V. h. M. Solberg for Folkebevegelsen |
|
|
|
09.09.07 - 21:37
|
|
|
Fast bruker Gruppe: Registrert bruker Innlegg: 332 Ble medlem: 18.12.2006 Bruker nr.: 34 528 |
Ja,det er bare å boikotte så mye du vil. Man kan bare stemme på to partieter alikevell. Et til kommunen og et til fylkekommunen. Det er tre partier jeg aldri kommer til å stemme på og det er v, krf og sp. Det er tre vinglepartier. I en perjode støtter de høyre siden og en perjode kan de like gått gå over til venstre sia. Sp har sittet i regjering med høyre og nå med med ap. Venstre har i en perjode valgt å støtte ap regjering. Man vet aldri hvor man har dem. Krf har har jo vert med på å støtte ap regjerings statbudsjett. Hvem vet om to så går kjansje de over på venstre sia, Om frp kommer i regjering med høyre. Derfor kommer det aldri til å skje, hvis dem ikke får flertall sammen med høyre. For det kommer krf helt sikkert sørge for ved å støtte de rød grønne.
|
|
|
|
09.09.07 - 22:39
|
|
|
Fast bruker Gruppe: Registrert bruker Innlegg: 2 688 Ble medlem: 30.03.2006 Fra: Hellfire Caves, West Wycombe, Buckinghamshire Bruker nr.: 31 331 |
>Man vet aldri hvor man har dem.<
Må i såfall være Norges ærligste parti.. |
|
|
|
10.09.07 - 08:02
|
|
|
Fast bruker Gruppe: Registrert bruker Innlegg: 332 Ble medlem: 19.11.2003 Bruker nr.: 14 808 |
Sitat Opprinnelig skrevet av Negerkongen
Ja,det er bare å boikotte så mye du vil. Man kan bare stemme på to partieter alikevell. Et til kommunen og et til fylkekommunen. Det er tre partier jeg aldri kommer til å stemme på og det er v, krf og sp. Det er tre vinglepartier. I en perjode støtter de høyre siden og en perjode kan de like gått gå over til venstre sia. Sp har sittet i regjering med høyre og nå med med ap. Venstre har i en perjode valgt å støtte ap regjering. Man vet aldri hvor man har dem. Krf har har jo vert med på å støtte ap regjerings statbudsjett. Hvem vet om to så går kjansje de over på venstre sia, Om frp kommer i regjering med høyre. Derfor kommer det aldri til å skje, hvis dem ikke får flertall sammen med høyre. For det kommer krf helt sikkert sørge for ved å støtte de rød grønne. Venstre og Sp er ikke så vinglete som du vil ha det til. De slår seg selvfølgelig sammen med de som gir størst innflytelse for deres program, til enhver tid. Dette er ikke vingling, men praktisk politikk, som er det muliges kunst. Stem Venstre eller Sp, og sitt for all del ikke hjemme. A stemme på det høyrepopulistiske Frp er å gi en stemme til moderat fascisme. I Oslo er det heller ikke å anbefale å stemme Høyre, med den autoritære Fabian Stang i spissen. Mvh M. Solberg for Folkebevegelsen |
|
|
|
10.09.07 - 08:04
|
|
|
Sitat Opprinnelig skrevet av maybeday
>Man vet aldri hvor man har dem.< Må i såfall være Norges ærligste parti.. Enig - Venstre og Sp er de ærligste partiene. Mvh M. Solberg for Folkebevegelsen |
|
|
|
10.09.07 - 12:50
|
|
|
Fast bruker Gruppe: Registrert bruker Innlegg: 1 690 Ble medlem: 10.03.2003 Bruker nr.: 11 135 |
Jeg synes det er trist å lese at noen mener Venstre vingler. Venstre har vært tydelige på at de hører til på den borgerlige siden så lenge jeg har engasjert meg i politikken. Så skal det sies i den sammenheng at FrP IKKE er et borgerlig parti... tilfelle noen trodde det.
|
|
|
|
10.09.07 - 13:16
|
|
|
Fast bruker Gruppe: Registrert bruker Innlegg: 2 688 Ble medlem: 30.03.2006 Fra: Hellfire Caves, West Wycombe, Buckinghamshire Bruker nr.: 31 331 |
Sitat Opprinnelig skrevet av EiBee
Jeg synes det er trist å lese at noen mener Venstre vingler. Venstre har vært tydelige på at de hører til på den borgerlige siden så lenge jeg har engasjert meg i politikken. Så skal det sies i den sammenheng at FrP IKKE er et borgerlig parti... tilfelle noen trodde det. Personlig synes jeg vingling er greit. Har lært meg vinglingens kunst etter at media startet med valgomater. Har forøvrig bare truffet vinglete velgere (bortsett fra de som ikke er i stand til å tenke selv da). Jeg har vært mer enig med resultatene fra disse enn de partiprogrammene jeg har skummet gjennom. Men la ned endel ' libetære 'premisser for hvordan jeg skulle besvar 25 spørsmål/meninger i Aftenpostens valgomat, resultat var igjen nedslående for de partiene jeg skulle skjelt til i følge tips....denne gang ei.. http://tjenester.aftenposten.no/testdegselv/test.do Som dere kan se finnes det ikke ett parti med over 50 %. Hilsen stemmekveget fra Helvete..=8-) |
|
|
|
10.09.07 - 16:58
|
|
|
Men la ned endel ' libetære 'premisser for hvordan jeg skulle besvar 25 spørsmål/meninger i Aftenpostens valgomat, resultat var igjen nedslående for de partiene jeg skulle skjelt til i følge tips....denne gang ei.. Disse valgomatene er stort sett bare tull, og sier mest om de som har laget dem, stort sett autoritære antakelig. V.h. M. Solberg |
|
|
|
12.09.07 - 15:41
|
|
|
Fast bruker Gruppe: Registrert bruker Innlegg: 332 Ble medlem: 18.12.2006 Bruker nr.: 34 528 |
Sitat Opprinnelig skrevet av EiBee
Jeg synes det er trist å lese at noen mener Venstre vingler. Venstre har vært tydelige på at de hører til på den borgerlige siden så lenge jeg har engasjert meg i politikken. Så skal det sies i den sammenheng at FrP IKKE er et borgerlig parti... tilfelle noen trodde det. Da har ikke du angasjert deg i politikk lenge.Det er bare de siste ti- 15 åra dem har holdt seg på høyre sia. I 1985 gikk dem til valg for å støtte ap. Den gang kom dem ikke in på tinget. Hvem vet i Oslo nå. De kommer ikke til å lykes med å kaste ut frp i bystyret. Så bir ikke jeg overrasket om de går å støtter venstresia. Bare fordi dem ikke får det som dem vil. At frp ikke borgelig ja det er jeg enig i. Men dem har aldri vingla over fra høyre til venstre. De støtter høyre sia |
|
|
|
12.09.07 - 15:47
|
|
|
Sitat Opprinnelig skrevet av AFIN
Venstre og Sp er ikke så vinglete som du vil ha det til. De slår seg selvfølgelig sammen med de som gir størst innflytelse for deres program, til enhver tid. Dette er ikke vingling, men praktisk politikk, som er det muliges kunst. Stem Venstre eller Sp, og sitt for all del ikke hjemme. A stemme på det høyrepopulistiske Frp er å gi en stemme til moderat fascisme. I Oslo er det heller ikke å anbefale å stemme Høyre, med den autoritære Fabian Stang i spissen. Mvh M. Solberg for Folkebevegelsen Det mulig du har rett . Det er kjansje feil å kalle dem for vinglete. Sabotsasje partier er kjansje mer dekkende |
|
|
|
15.09.07 - 10:29
|
|
|
>Det mulig du har rett . Det er kjansje feil å kalle dem for vinglete. Sabotsasje partier er kjansje mer dekkende<
Hvorfor stemme i det hele tatt, når alle vet at det endelige resultat av politiske forhandlinger likevel blir en hybrid? Har egentlig partiene noen fremtid. Ikke det at jeg ønsker et mer personorientert valg, tvert imot. Personlig ønsker jeg en saksorientert politikk. Mangel på innovasjon og fremtidsvisjoner er nærmest ikke-eksisterende. Tiltak som ulike politikere, kåte på styrings og eksponeringshunger, fremmer overfor media mangler den logiske tankerekke og ender oftest som Onans prosjekt i Bibelen...på stengrunn . Det grusomste jeg leser, bortsett fra dyreplageri, er tiltak innen fremtidig transport og samferdsel. 'Bedre veier'? 'Bredere veier'.? 'Rettere veier? eller 'Bretter veier'? 'Dersom A, må B bli V ?' Hva med å glemme to-hjulinger , firehjulinger, ti hjulinger og seksten hjulinger for en stakket stung og tenke 50 år frem i tid til elekromagnetismens tidsalder...og de kommende generasjoner. Skal politiske vegrere, nøler og hindrere atter en gang sette en gammelindustriell agenda for hvordan det er mulig å løse et av samfunnets største utfordringer nemlig moderne infrastruktur? Hva med et internordisk prosjekt ? For mennesker og gods? http://en.wikipedia.org/wiki/Maglev_train Venter i spenning på innsigelser og fremtids-pessimisme. |
|
|
|
15.09.07 - 23:34
|
|
|
[QUOTE]Opprinnelig skrevet av maybeday
[B]>Det mulig du har rett . Det er kjansje feil å kalle dem for vinglete. Sabotsasje partier er kjansje mer dekkende< Hvorfor stemme i det hele tatt, når alle vet at det endelige resultat av politiske forhandlinger likevel blir en hybrid? Har egentlig partiene noen fremtid. Nei, krf og v vil ikke ha noen fremtid om dem går over å støtter venstresia. Så hvordan det gikk med v i 1985. De to partiene kommer om 2 år til å hindre mulighet for en borgelig flertals regjering. H og frp kommer til å til valg som et regjerings alternativ. Hvem vet kjansje de får flertall? Fordi det er godt mulig h og frp tar velgere fra v og krf(sabotasje partiene V og krf) Og venstre skal ikke miste mange velgere før dem er ute av stortinget igjen . |
|
|
|
16.09.07 - 13:49
|
|
|
> Nei, krf og v vil ikke ha noen fremtid om dem går over å støtter venstresia. Så hvordan det gikk med v i 1985. De to partiene kommer om 2 år til å hindre mulighet for en borgelig flertals regjering. H og frp kommer til å til valg som et regjerings alternativ. Hvem vet kjansje de får flertall? Fordi det er godt mulig h og frp tar velgere fra v og krf(sabotasje partiene V og krf) Og venstre skal ikke miste mange velgere før dem er ute av stortinget igjen .<
Synes personlig at AFIN har sannsynliggjort en vei ut av matrixen.. |
|
|
|
16.09.07 - 19:04
|
|
|
>Det mulig du har rett . Det er kjansje feil å kalle dem for vinglete. Sabotsasje partier er kjansje mer dekkende< Hvorfor stemme i det hele tatt, når alle vet at det endelige resultat av politiske forhandlinger likevel blir en hybrid? Har egentlig partiene noen fremtid. Ikke det at jeg ønsker et mer personorientert valg, tvert imot. Personlig ønsker jeg en saksorientert politikk. Mangel på innovasjon og fremtidsvisjoner er nærmest ikke-eksisterende. Tiltak som ulike politikere, kåte på styrings og eksponeringshunger, fremmer overfor media mangler den logiske tankerekke og ender oftest som Onans prosjekt i Bibelen...på stengrunn . Det grusomste jeg leser, bortsett fra dyreplageri, er tiltak innen fremtidig transport og samferdsel. 'Bedre veier'? 'Bredere veier'.? 'Rettere veier? eller 'Bretter veier'? 'Dersom A, må B bli V ?' Hva med å glemme to-hjulinger , firehjulinger, ti hjulinger og seksten hjulinger for en stakket stung og tenke 50 år frem i tid til elekromagnetismens tidsalder...og de kommende generasjoner. Skal politiske vegrere, nøler og hindrere atter en gang sette en gammelindustriell agenda for hvordan det er mulig å løse et av samfunnets største utfordringer nemlig moderne infrastruktur? Hva med et internordisk prosjekt ? For mennesker og gods? http://en.wikipedia.org/wiki/Maglev_train Venter i spenning på innsigelser og fremtids-pessimisme. Elkromagnetismen er framtiden for tog, det er helt sikkert. Men man kan ikke bare basere seg på et framkomstmidel. Jeg kommer ikke fra dør til dør med tog. Det er fem km til næmeste togstasjon der jeg bor nå. Hvordan skal jeg komme meg dit, gå? Å hvordan skal matvarene komme frem til min nær butikk? Skal kjøpemannen gå 5 km for å hente sine varer? Alle forstår at man må saste både på bredere og bedre veier og tog. |
|
|
|
22.10.07 - 00:41
|
|
|
Registrert Gruppe: Registrert bruker Innlegg: 13 Ble medlem: 21.10.2007 Bruker nr.: 37 829 |
Frihetlige parti? Hva med Direktedemokratene som stemmer som folket vil. Samfunnspartiet? Detsom man sier frihetlig, hva med FrP? Hva var poenget? Venstre vet jeg lite om, men jeg studerte forkskjellige politiske vedtak en gang. V stemte alltid: 3 for, 2 mot. Det betyr ikke akkurat en enhetlig politikk. Rv holder på å kaste av seg de autoritære aner, og dessuten er det ikke noe poeng i å boikotte noen så små uansett. Sp ønsker å beskytte bygde-Norge på den minst økonomiske måten. Ap er rett og slett hyklerske med sin "er-på-folk-flest-side"-holdning som ikke gjenspeiler seg i hva de gjør. SV mangler rett og slett en formel for hvordan de skal oppnå sin politikk. Nei, forresten, de har en: bruk penger, det er bare det at det ikke fungerer i lengden. KrF er et holdningsparti.
Partiene har en fremtid. De tjener penger på det. 50 Nkr per stemmeseddel, bidrag, o.s.v. Dessuten er det alltid folk som ønsker å bli medlem. Hvorfro skulle de dø? Alternativet: saksorientering. Dette er det folk er mest mot: byråkrati. Byråkratiet kan ta hånd om ting. Folks holdning til byråkratiet er feil, det ahndler i de rammer de er gitt, men blir stadig regulert, overprød, og må tilpasse seg alt idioti politikere finner på. Ville man hatt alle problemene med Gardermoen om man hadde lyttet til ekspertene? Nei. Det var en politisk avgjørelse. Byråkrati og eksperter kan godt styre, det ville være å foretrekke. Så lenge politikere ikke blander seg, fungerer byråkratiet greit. |
|
|
|
22.10.07 - 17:52
|
|
|
Fast bruker Gruppe: Registrert bruker Innlegg: 6 144 Ble medlem: 29.08.2006 Fra: Cloudberry Moor Bruker nr.: 33 251 |
111% UENIG!
Byråkratiet elsker firkantregler og er prinsipielt motstander av å bruke hue, spesielt når dette fører til fornuftige avgjørelser! |
|
|
|
23.10.07 - 21:41
|
|
|
Aktiv bruker Gruppe: Registrert bruker Innlegg: 38 Ble medlem: 23.10.2007 Fra: Skjåk Bruker nr.: 37 839 |
Eg har ikkje stemmerett, men eg har mine meiningar:
SV og Raudt er imot EU,det er bra, men dei ofrar alt for miljø. Ja, til og med tilliten frå disrtikta. Det skjedde med Snøheimvegen i Dovre. Arbeidarpartiet er for EU, altså for eit land med sterk sentralisering styrt frå Brüssel. Slå eit slag, sa dykk?! Senterpartiet er mot EU og sentralisering, altså eit parti som skulle hatt reint fleirtal i samtlege norske kommunar. Venstre er mot EU og er eit brukbart parti i undervisingssamanheng(gratis fildeling). Det er bra. KRF vil halde på dei kristne verdiane i landet, og dermed forhindre at alle dei flotte kyrkjane me har i landet går tapt. Stå på! Høgre kan du kalle eit parti for knotande suppehovudar, slik dei trakkar på det einaste skriftspråket som er oppbygd av norske dialektar(bokmål er heildansk). Frp er da noko for seg sjølv at, for det er vel berre eit stort antal smårassistar, rikingar og distrikshatande folk som held det partiet oppe. Så eg driv å håpar på ein sentrumsregjering med Venstre og KRF og senterpartiet om dei ikkje får reint fleirtal aleine. |
|
|
|
23.10.07 - 22:19
|
|
|
Fjern 100 tullelover i dette landet og 10000 årsverk i staten fordufter.
Næringslivet trenger arbeidskraft. Innfør 100 ekstra tullelover, få 10000 nye offentlige arbeidsplasser til å ta seg av de nye lovbryterne..kriminaliser alle..og Orwell og Huxley's skrekkscenario blir fort en realitet.. Byråkratiet skulle forenkles da regjeringen Syse satt med makten. Dette ble det satt en stopper for da GHB entret arenaen i 1990..plutselig dukket en proffessor opp å skulle 'bygge det norske hus'. Etter dette ekspanderte byråkratiet ekplosivt. Så nå vet alle hva 'det norske hus' ble til... |
|
|
|
20.08.08 - 21:22
|
|
|
Fast bruker Gruppe: Registrert bruker Innlegg: 501 Ble medlem: 21.09.2002 Bruker nr.: 7 332 |
A stemme på det høyrepopulistiske Frp er å gi en stemme til moderat fascisme. Mvh M. Solberg for Folkebevegelsen Fasisme er som kjent som ett ord som er veldig misbrukt for å trakkasere politiske motstandere. [Fascismen er] en genuint revolusjonerende, trans-klasse form av anti-liberale, og i den siste analysen, anti konservativ nasjonalisme. Så beklager men det stemmer slett ikke med FRP, da de klasses som liberalster. Og av enkelte som høyre = borgerlige = konservative |
|
|
|
23.08.08 - 00:25
|
|
|
Fast bruker Gruppe: Registrert bruker Innlegg: 5 324 Ble medlem: 29.03.2005 Fra: . Bruker nr.: 24 299 |
Hvorfor skulle jeg stemme på Senterpartiet?
Stem på de relativt mest frihetlige partiene Venstre eller Sp. Boikott de autoritære partiene Frp, SV og Rødt/RV. Mer informasjon på http://www.anarchy.no/kommun07.html V. h. M. Solberg for Folkebevegelsen De grønne er ikke engang miljøvennlige men er så autoritre at de insisterer fortsatt på at lilla er grønnt. Og Venstre? Riktignok er Sponheim underholdene, men hva tror du Venstre vil bidra med utover dette? |
|
|
|
![]() ![]() |
| Enkel visning | Tiden er nå: 24.05.13 - 22:51 |
|