Debattforum

Velkommen ( Logg inn | Bli medlem )

Reply to this topicStart new topic
Lydverket om Trance(Sensation white)
Dj Silence
post 01.12.05 - 02:33
Innlegg #1

Gruppe: Registrert bruker
Ble medlem: 10.04.2005
Bruker nr.: 24 604

Utrolig bra at noen endelig setter Trance på dagsorden, Syntes programmet var veldig bra og har fått med seg mye rundt Trance historien.....Kjente jeg grøste sammen med de programmet omhandlet

Har troen på en ny og god clubscene i norge, Bare i år har jeg vært på

-tiesto
-Menno di yong
-Summerparade

Stå på alle clubbere og stå på Nrk smile.gif
Go to the top of the page

+Quote Post
Boogie
post 11.12.05 - 02:14
Innlegg #2

Aktiv bruker

Gruppe: Registrert bruker
Ble medlem: 02.05.2005
Bruker nr.: 25 010

Morsomt at Lydverket tok en tur ned "memory lane" og viste noen bilder fra glansdagene til Trance. Personlig så skjønner jeg ikke helt hvorfor de valgte å fokusere på trance hvis man først skulle ta en elektronisk musikk-genre. Det er utrolig mye som skjer innenfor den norske scenen og det får ikke en dritt medieoppmerksomhet. Det eneste vi hører om er Røyksopp og Ralph Meyers. Boring!

Synes at de kun fokuserte på harrykulturen ved Trance istedenfor å ta opp debatten om hvorfor folk har så jævlig mange sterke meninger om at denne genren er dårlig. Kanskje det var nettopp det de prøvde å fremheve ved å vise dopa nederlandsk ungdom og drita 40-åringer i hvite cowboy-hatter. De spilte også for det meste dårlig trance-låter og kom med et forsøk på en kvasi-intelektuell forklaring av begrepet trance ved å intervjue en gjøk fra USA. I løpet av en halvtime klarte de å vise 25% av det de burde ha klart å vise. Ja, den ble überkommersiell med Dj Tiesto, men det var ikke representativt for denne Trancen mange mennesker (som var inne i miljøet på den tiden) hørte på og når man gir inntrykk av at man skal presentere et helhetsinntrykk av en så omfattende genre var det i mine øyne og ører slurvearbeid. Det at de viste Scooter som et eksempel på trance var også veldig skuffende.

Det er mye mer til denne genren, det er mye mer til den norske elektroniske musikkscenen og det var for min del den første gangen jeg opplevde dårlig musikkjournalistikk fra lydverket sin side.

Sorry!

Jeg gleder meg heller til flere god reportasjer om afrikansk Hip Hop, obskure låter, intime intervjuer med merkelige artister og avsløringer om musikere og musikkbransjen som bare lydverket klarer å finne frem. Det har de ihvertfall tidligere vist at de kan noe om.
Go to the top of the page

+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
1 bruker(e) leser dette emnet (1 gjester og 0 uregistrerte brukere)
0 brukere:

Enkel visning Tiden er nå: 24.05.13 - 02:06 RSS