Debattforum

Velkommen ( Logg inn | Bli medlem )

2 Sider V   1 2 >  
Reply to this topicStart new topic
Hvor dum kan en bilfabrikk bli?
leerhok
post 23.06.08 - 06:43
Innlegg #1

Fast bruker

Gruppe: Registrert bruker
Ble medlem: 29.08.2006
Fra: Cloudberry Moor
Bruker nr.: 33 251

Mercedes har fremdeles rustproblemer. Nå ruster dører og panser fordi den elastiske tettemassen påføres før bilen kjøres gjennom rustbeskyttelsesbadet!!!

Og fabrikken ønsker ikke å reparere verken kundegoodwill eller bilene. De nekter å foreta en innkalling av bilene for å rette opp tabben.

SE http://www.autobild.de/artikel/rost-skanda...enz_723004.html

:sur: :sur: :sur:
Go to the top of the page

+Quote Post
RC Mania
post 23.06.08 - 09:05
Innlegg #2

Fast bruker

Ble medlem: 26.05.2008
Bruker nr.: 39 049

Har ikke hørt at nye mercedeser har rustproblemer... Alle Mercedeser har 30 års rustgaranti... Mener jeg... Forrige C har hvertfall det!

+Quote Post
SeaLion
post 23.06.08 - 09:09
Innlegg #3

Fast bruker

Ble medlem: 14.06.2003
Fra: Trånnjæmm
Bruker nr.: 12 772

Er det fabrikken eller produsenten det er snakk om her?

+Quote Post
RC Mania
post 23.06.08 - 10:03
Innlegg #4

Fast bruker

Ble medlem: 26.05.2008
Bruker nr.: 39 049

Han skrev fabrikken, men jeg vet ikke...

+Quote Post
leerhok
post 23.06.08 - 11:28
Innlegg #5

Fast bruker

Garantier er som biler: Det er forskjell på kvaliteten!

Alle kundeundersøkelser og -statistikk viser at det er enorme forskjeller på reklamasjonsbehandlingen til de forskjellige bilmerkene. Dette er en av grunnene til at enkelte bilmerker har godt ord på seg, andre elendig!

=====================================

Her er hva Vi Bilägare sier om C-rusten:

MERCEDES / C-klass (2000-)
Rosttestad 2000
Rostgaranti 30 Betyg 2

Rostomdöme /
Bilen är besiktigad av Rostskyddsmetoder AB i Stockholm

Bilen är behandlad med vax i tröskellådorna och i balkarna undertill, men omvikningar i dörrar och luckor är inte tätade med lim. De känsligaste skarvarna längst ner på dörrarna täcks av en list som kan samla smuts och fukt och skärmkanterna bak har smutssamlande hylla.

Något traditionellt slitskydd under bilen finns inte. I stället är hela underredet täckt av plastsköldar. Därunder saknas behandling.

Karossen är galvaniserad till 85 procent, men alla ytterplåtar har endast enkelsidig beläggning. Varning för lacksläpp.

Betyget har sänkts i omgångar sedan vi fått facit i hand. Många bilar har fått dörrar och baklucka utbytta, på Mercedes bekostnad. Från och med hösten 2003 är C-klass bättre behandlad.

====================================

Til sammenligning en billigbil:

KIA / cee´d Sporty Wagon
Rosttestad 2007
Rostgaranti 10 Betyg 4

Rostomdöme /
Bilen är besiktigad av Rostskyddsmetoder AB.

Kias nya bil har fått ett imponerande välgjort rostskydd. Karossen är galvaniserad till 87 procent och grundskyddas med en ny metod. Istället för att dras på längden genom ett grundlackbad roteras karossen. Därigenom kan skyddslacken tränga in mer effektivt i hålrum och skarvar. Dörrar, motorhuv, baklucka och även mittstolparna har dessutom behandlats invändigt med vax. Det finns också gott om skyddsvax i tröskellådor och balkar under bilen.
Hela underredet är täckt med ett tjockt slitskydd och plåten skonas från grus- och smutssprut av stänklappar vid alla hjul. Innerskärmarna är av plast och täcker bra.
Det som hindrar Kia från att få högsta rostbetyg är att hela karossen är gjord av plåt och att sparklådornas skarv vänts nedåt. Bränsletanken är, ovanligt nog, av plåt.
– Kia Cee´d är föredömligt behandlad och i särklass den bäst rostskyddade Kiabilen, säger Vi Bilägares expert Thomas Widström och ger Cee´d en fyra i betyg.

+Quote Post
leerhok
post 23.06.08 - 11:51
Innlegg #6

Fast bruker

Brukte ordet fabrikken i betydningen konsernet = produsenten.

Om konsernet Mercedes er organisert slik at fabrikk og produsent er to
adskilte avdelinger, vet jeg ikke noe om. Og kan derfor ikke gi noe konkret svar.

Men du kan trygt gå ut fra at avgjørelsen om ikke-innkalling av 445.000 biler av modellene A og B, er truffet helt på topp i konsernet.

+Quote Post
SeaLion
post 23.06.08 - 12:24
Innlegg #7

Fast bruker

Ble medlem: 14.06.2003
Fra: Trånnjæmm
Bruker nr.: 12 772

De fleste store bilprodusentene har flere fabrikker, noen av modellene produseres ett sted, andre modeller produseres andre steder. Daimler AG (som er eierne til Mercedes-Benz) har bilfabrikker i 17 land.
http://www.daimler.com/dccom/0-5-7155-1-12...-0-0-0-0-0.html

+Quote Post
Lørve
post 23.06.08 - 13:27
Innlegg #8

Fast bruker

Ble medlem: 03.06.2008
Bruker nr.: 39 070

Tror dette gjelder flere MB modeller
E-klass fraa 96-00 Hadde rustproblemer, men tror det fortsatte til 03...
00 S-klass har også hatt problemer med rust, men det snakkes det ikke så høyt om

+Quote Post
SSS
post 23.06.08 - 17:45
Innlegg #9

Fast bruker

Ble medlem: 30.09.2002
Bruker nr.: 7 565

Sitat
Opprinnelig skrevet av RC Mania
Har ikke hørt at nye mercedeser har rustproblemer... Alle Mercedeser har 30 års rustgaranti... Mener jeg... Forrige C har hvertfall det!

Da har du ikke hørt mye. Er mange modeller som har rust og den garantien gjelder vistnok kun for rusting innenfra :himle: det hjelper jo lite.

+Quote Post
nissan gtr
post 23.06.08 - 18:22
Innlegg #10

Fast bruker

Ble medlem: 14.02.2008
Bruker nr.: 38 576

de gamle MB (sent på 80-tallet og tidlig på 1990-tallet) er av bedre kvalitet en de bilene de bygger idag!

+Quote Post
leerhok
post 23.06.08 - 19:55
Innlegg #11

Fast bruker

de bilene de bygger idag!
====================

JA,
det er resultatet når du flytter kvalitetsansvaret fra ingeniørene til blårussen med rødblyant!

+Quote Post
Mazda6
post 24.06.08 - 10:42
Innlegg #12

Fast bruker

Ble medlem: 03.07.2002
Bruker nr.: 6 014

Sitat
Opprinnelig skrevet av RC Mania
Har ikke hørt at nye mercedeser har rustproblemer...

Nei, så rart.. :himle:

Jeg hørte om dette tidlig i forrige uke. Det er ufattelig merkelig at Mercedes ikke har lært noen ting fra tidligere store skandaler. Jeg tør ikke engang å tenke på hvor mye dette til nå har kostet Mercedes i form av penger og status.

+Quote Post
Lørve
post 24.06.08 - 14:22
Innlegg #13

Fast bruker

Når det kommer til rust er det ikke bare MB som har problemer.
Mazda 6 har også sine problemer med rust.
En kompis av meg er dagligleder på et lakkverkstede og dem har inne en god del Mazda 6 i uken. Så det er jo bare å håpe at Mazda har lært

+Quote Post
nissan gtr
post 24.06.08 - 18:22
Innlegg #14

Fast bruker

Ble medlem: 14.02.2008
Bruker nr.: 38 576

MB har rett og slett mistet kvaliteten på bilene de lager, 80 modeller er bedre kvalitet! de lovet at de skulle fikse dette problemet og gjøre om MB til det det var for noen tiårs siden, men det går jo ingen vei! Når jeg never dette må jeg også si onkelen min var et av de første Vito eierene her i norge, da han hadde kjørt ca.1 mil og skulle opne opp dørene (slide out door) bak falt de rett og slett av! han solgte bilen til en annen person som er sikkert "VELDIG" fornøyd med bilen nå.

+Quote Post
Lørve
post 24.06.08 - 19:00
Innlegg #15

Fast bruker

Sitat
Opprinnelig skrevet av nissan gtr
MB har rett og slett mistet kvaliteten på bilene de lager, 80 modeller er bedre kvalitet! de lovet at de skulle fikse dette problemet og gjøre om MB til det det var for noen tiårs siden, men det går jo ingen vei! Når jeg never dette må jeg også si onkelen min var et av de første Vito eierene her i norge, da han hadde kjørt ca.1 mil og skulle opne opp dørene (slide out door) bak falt de rett og slett av! han solgte bilen til en annen person som er sikkert "VELDIG" fornøyd med bilen nå.

Å sammenligne Nytte kjøretøy med Personbiler blir litt feil.
Å når det kommer til MB å nyttekjøretøy tviler jeg på at dem har noe særlig bedre biler enn IVECO

+Quote Post
leerhok
post 24.06.08 - 21:45
Innlegg #16

Fast bruker

Kan bekrefte at det har Mazda-importøren. Bilene får i motsetning til Toyota fullstendig rustbehandling her i Norge.

Både Avensis og M6 scorer dårlige 2 (av 5 mulige) på rustbedømmelsen til Vi Bilägare. Til sammenligning scorer Passat og ceed 4 . Det er derfor riktig av Mazda å tilleggsbehandle bilene i Norge. Og galt av Toyota ikke å gjøre det.

+Quote Post
Mazda6
post 25.06.08 - 01:16
Innlegg #17

Fast bruker

Sitat
Opprinnelig skrevet av Lørve
Når det kommer til rust er det ikke bare MB som har problemer.
Mazda 6 har også sine problemer med rust.
En kompis av meg er dagligleder på et lakkverkstede og dem har inne en god del Mazda 6 i uken. Så det er jo bare å håpe at Mazda har lært

Det stemmer, er snakk om første utgaven av Mazda6. Fram til 2005. Ford hadde akkurat samme sak for noen år tilbake. Begge disse merkene har ikke vært vrange til å ordne opp i dette. Mazda Norge gikk selv ut i pressen og snakket om hvordan de hadde håndtert saken. Enten innkalling, kunden hadde fått time eller det ble ordnet i forbindelse med service. Utrolig uheldig, men de retter det ihvertfall opp.

På den nye Mazda6 er karroseriet bygd annerledes for å være mer motstandsdyktig mot rust, dessuten blir alle nye Mazdaer tectylbehandlet på havna i Drammen før de blir kjørt ut til forhandlerne. Dette er en ny ordning.

Så forhåpentligvis og sannsynligvis har de lært wink.gif

+Quote Post
Lørve
post 25.06.08 - 14:24
Innlegg #18

Fast bruker

Sitat
Opprinnelig skrevet av Mazda6
Det stemmer, er snakk om første utgaven av Mazda6. Fram til 2005. Ford hadde akkurat samme sak for noen år tilbake. Begge disse merkene har ikke vært vrange til å ordne opp i dette. Mazda Norge gikk selv ut i pressen og snakket om hvordan de hadde håndtert saken. Enten innkalling, kunden hadde fått time eller det ble ordnet i forbindelse med service. Utrolig uheldig, men de retter det ihvertfall opp.

På den nye Mazda6 er karroseriet bygd annerledes for å være mer motstandsdyktig mot rust, dessuten blir alle nye Mazdaer tectylbehandlet på havna i Drammen før de blir kjørt ut til forhandlerne. Dette er en ny ordning.

Så forhåpentligvis og sannsynligvis har de lært wink.gif

Sant.
Han nevnte noe om Ford også, siden dem er bygd sammen med Mazda, men siden dem ikke hadde avtale med Ford var han ikke helt sikker på hvor ille det var der.

+Quote Post
Mazda6
post 25.06.08 - 21:04
Innlegg #19

Fast bruker

Jeg regner med at du mener "felles komponenter" og lignende.

+Quote Post
Lørve
post 25.06.08 - 21:16
Innlegg #20

Fast bruker

Sitat
Opprinnelig skrevet av Mazda6
Jeg regner med at du mener "felles komponenter" og lignende.

Mener det at Ford eier Mazda å dem produseres mest sansynlig av Samme stål o.l

+Quote Post

2 Sider V   1 2 >
Reply to this topicStart new topic
1 bruker(e) leser dette emnet (1 gjester og 0 uregistrerte brukere)
0 brukere:

Enkel visning Tiden er nå: 22.05.13 - 02:50 RSS