Uhyggelig trege debattsider om dagen, teknisk |
Velkommen ( Logg inn | Bli medlem )
![]() ![]() |
Uhyggelig trege debattsider om dagen, teknisk |
01.07.10 - 19:57
|
|
|
Fast bruker Gruppe: Registrert bruker Innlegg: 1 146 Ble medlem: 02.03.2006 Fra: fjellene Bruker nr.: 30 726 |
Jeg mener dette begynte fredag 25. juni. Og nei, denne gangen skyldes det ikke informasjonskapsler i nettleseren fordi jeg har slettet slike etterat dette begynte (og akkurat det har verken gjort fra eller til).
Når jeg trykker på en link til en forumkategori eller en tråd, tar det nå gjerne minst ett minutt, til dels flere, før den aktuelle sida er lastet inn/har åpnet seg skikkelig. Dette gjelder også alle andre operasjoner jeg skal gjøre: logge inn, logge ut, sende innlegg. Normalt tar det maks et par sekunder. Og dette opplever jeg vel å merke ikke på andre nettsteder. Dette innlegget har vært redigert av appelsinjenta: 01.07.10 - 20:03 |
|
|
|
02.07.10 - 00:59
|
|
|
Fast bruker Gruppe: Registrert bruker Innlegg: 2 688 Ble medlem: 30.03.2006 Fra: Hellfire Caves, West Wycombe, Buckinghamshire Bruker nr.: 31 331 |
Jeg mener dette begynte fredag 25. juni. Og nei, denne gangen skyldes det ikke informasjonskapsler i nettleseren fordi jeg har slettet slike etterat dette begynte (og akkurat det har verken gjort fra eller til). Når jeg trykker på en link til en forumkategori eller en tråd, tar det nå gjerne minst ett minutt, til dels flere, før den aktuelle sida er lastet inn/har åpnet seg skikkelig. Dette gjelder også alle andre operasjoner jeg skal gjøre: logge inn, logge ut, sende innlegg. Normalt tar det maks et par sekunder. Og dette opplever jeg vel å merke ikke på andre nettsteder. Ja det har du helt rett i. Man gidder snart ikke hverken skrive eller svare på spørsmålet eller inngi kommentarer. Det er mulig at teknisk mangler forståelse eller interessen for dette pga tungnemhet. Med det mener jeg ikke at man er tungnemme i bokstavlig forstand, snarere tungnemme i ly av kommunikasjonsalderen og problem-skytingen ved at man lar være å innrømme eller meddele at det finnes en treghet, teknisk svikt eller vedlikeholdsopprydding på gang, så jeg spør som A over her, hvor lenge skal dette pågå? |
|
|
|
11.07.10 - 20:31
|
|
|
Fast bruker Gruppe: Registrert bruker Innlegg: 5 324 Ble medlem: 29.03.2005 Fra: . Bruker nr.: 24 299 |
FORSLAG: Til ametyst, Nettine og meg sjøl: Skulle vi gå sammen om hver på vår kant å slette våre egne innlegg i denne tråden f.o.m. innleggg 3 ettersom alle disse innleggene er irrelevante i forhold til trådens egentlige tema? For sjøl om vi har særdeles sterkt begrenset redigeringsmulighet, så har vi faktisk slettemulighet for egne innlegg. Avventer tilbakemelding før jeg går til aksjon. Et utmerket forslag - og herved utført (jeg sletter også dette når jeg ser "tiden er inne") Dette innlegget har vært redigert av Nettine: 11.07.10 - 20:32 |
|
|
|
14.07.10 - 12:39
|
|
|
Registrert Gruppe: Registrert bruker Innlegg: 3 Ble medlem: 14.07.2010 Bruker nr.: 43 190 |
Har ikke sett på kildekoden, men sannsynligvis har problemet noe å gjøre med et eller annet script på siden. For med noscript i Firefox er det ingen hastighets-problemer, men med en gang script fra nrk.no tillates går lastingen av forumet nærmest i revers.
Dette innlegget har vært redigert av BlueBench: 14.07.10 - 12:43 |
|
|
|
14.07.10 - 19:31
|
|
|
Fast bruker Gruppe: Registrert bruker Innlegg: 1 146 Ble medlem: 02.03.2006 Fra: fjellene Bruker nr.: 30 726 |
Interessant opplysning - takk for info!
|
|
|
|
16.07.10 - 20:06
|
|
|
Deilig at det er i orden igjen!!
|
|
|
|
![]() ![]() |
| Enkel visning | Tiden er nå: 20.06.13 - 13:12 |
|