Debattforum

Velkommen ( Logg inn | Bli medlem )

2 Sider V  < 1 2  
Reply to this topicStart new topic
kollisjon
Lørve
post 23.06.08 - 13:43
Innlegg #21

Fast bruker

Gruppe: Registrert bruker
Ble medlem: 03.06.2008
Bruker nr.: 39 070

Sitat
Opprinnelig skrevet av RC Mania
Ja selvfølgelig om du treffer en solid vegg... Ehh... Da vet jeg ikke helt... SUV'er og lignende har vanligvis lengre panser og derfor større "deformation sone", men de har også mer masse bak som trykker på.

Småbilene nyter den fordelen ved å være nettop det, små, men panseret er også mindre, så stoppe-avstanden blir mindre, og derfor større G-krefter.

En van er noe av det jeg ikke ville krasjet i, for da sitter du i verste fall noen få dm fra veggen du treffer. Og om du har last baki, vil jo den mose deg! En passasjer med normal vekt vil veie rundt ett tonn i et krasj i 50km/t. (Noe sånt. Fant ikke den videoen hvor fifth gear krasjtester med bagasje.)

Smart er også ganske sikker i Følge N-cap, men ville heller krasjet i en S-klass for det om begge bilen får like god karakter
Go to the top of the page

+Quote Post
RC Mania
post 28.06.08 - 10:30
Innlegg #22

Fast bruker

Ble medlem: 26.05.2008
Bruker nr.: 39 049

De må teste forskjellige type biler!!!

+Quote Post
Mazda6
post 28.06.08 - 19:04
Innlegg #23

Fast bruker

Ble medlem: 03.07.2002
Bruker nr.: 6 014

Sitat
Opprinnelig skrevet av RC Mania
Jeg vet ikke helt om vi kan stole på Ncap. Jeg mener, Yaris, Ibiza, Clio, Modus, 207, 1007, Mazda 2, 500, Grande Punto og Mini fikk alle 5 stjerner for "adult-safety". Selv om både Frontera, Grand Vitara og Grand Cherokee bare fikk 3 stjerner, er de bilene jeg ville valgt. det hander litt om masse her også!

Du velger ikke akkurat en el-bil på grunn av sikkerhet!!!

Mazda 2 fikk bedre poengsum enn nye Volvo V70 i NCAP i frontkollisjon. Når begge bilene fikk 5 stjerner, så betyr det at sjåføren får svært få skader. Mens de bilene du heller ville ha kollidert med,er det helt annerledes med. Sjåføren får enda større skader, ville du ha kollidert med en mellomklassebil fra Kina også? Siden den er større?

Jeg er overhodet ikke enig logikken din, teknologien og kunnskapen har endret seg svært mye de siste årene. Fifth Gear testet jo en liten SMart mot en Volvo 940 i kollisjon. I 80 km/t tror jeg. I Smarten kunne passasjerene gå uskadet ut. Det er ikke tilfeldig.

+Quote Post
SSS
post 28.06.08 - 19:09
Innlegg #24

Fast bruker

Ble medlem: 30.09.2002
Bruker nr.: 7 565

Husk nå på at alle bilene får stjerner ut fra klassen den stiller i wink.gif kan ikke sammenligne erter og appelsiner.

+Quote Post
RC Mania
post 10.07.08 - 12:20
Innlegg #25

Fast bruker

Ble medlem: 26.05.2008
Bruker nr.: 39 049

Sitat
Opprinnelig skrevet av Mazda6
Jeg er overhodet ikke enig logikken din, teknologien og kunnskapen har endret seg svært mye de siste årene. Fifth Gear testet jo en liten SMart mot en Volvo 940 i kollisjon. I 80 km/t tror jeg. I Smarten kunne passasjerene gå uskadet ut. Det er ikke tilfeldig.

Nå nå, det var en Modus da... En smart har jo bare noen få dm til å skille kneet ditt fra det du treffer...

Kan de ikke krasjteste en vrkerlg stor bil!!!??? Si... Suburban?

+Quote Post

2 Sider V  < 1 2
Reply to this topicStart new topic
1 bruker(e) leser dette emnet (1 gjester og 0 uregistrerte brukere)
0 brukere:

Enkel visning Tiden er nå: 22.05.13 - 23:38 RSS