Fruityloops! trenger litt hjelp! |
Velkommen ( Logg inn | Bli medlem )
![]() ![]() |
Fruityloops! trenger litt hjelp! |
02.11.05 - 14:41
|
|
|
Registrert Gruppe: Registrert bruker Innlegg: 20 Ble medlem: 05.03.2005 Bruker nr.: 23 809 |
Heisann!
Jeg sitter fremdeles på Fruityloops 4, når det gjelder min egen musikkproduksjon, og lurer på en ting. Jeg har kommet over en kvinnelig vokalist, som har tilbydd seg å synge på en sang jeg ikke lenger har i studioet. Jeg kommer straks til å motta en wav-fil fra henne, som jeg skal importere inn, og tilpasse sangen. Men når sangen ikke finnes i programmet, må jeg altså importere den? Og jeg er avhengig av at den åpner seg, slik at jeg kan justere hver eneste lyd, som da jeg laget den. Altså, at hvert eneste instrument er separert fra hverandre. Jeg har sangen i mp3-versjon, og lurer på hvordan jeg skal gå frem. Jeg antar at jeg må formatere den til et spesielt format, for å få det til på den rette måten. Hvis jeg importerer den som wav-fil, går jo hele sangen i ett, i Fruityloops, og jeg får ikke anledning til å pirke på de enkelte lydene. Med mindre noe har gått meg hus forbi? Det er litt krise, for hun har allerede begynt på sangtekster og innspilling, og jeg har ikke lyst å se ut som et spørsmålstegn når hun kommer med sitt resultat. Setter pris på rask tilbakemelding! Mystic Lord / Formidilosus |
|
|
|
07.11.05 - 19:33
|
|
|
Registrert Gruppe: Registrert bruker Innlegg: 1 Ble medlem: 07.11.2005 Bruker nr.: 28 051 |
Hei!
Hvis jeg forstår seg riktig, har du en lydfil som du har jobbet med i FL og ønsker å fortsette med. Imidlertid har du eksportert/mikset ned dette prosjektet til en mp3-fil? En mp3-fil inneholder ikke annen data-informasjon enn ren lyd, så hvis du vil jobbe videre med låta di, så må du ha de filene du brukte da du var i FL. Mp3 eller wav, det spiller ingen rolle, disse filene vil du aldri kunne gjøre noe annet med enn å spille dem av (eller manipulere de videre, i hvilket tilfelle jeg anbefaler f. eks. WaveLab). Grav litt i dokumentmappa di og finn ut om du har lagret prosjektet ditt i formatet ".flp", for eksempel "Rockelåt.flp". De LOONFOOL |
|
|
|
07.11.05 - 21:37
|
|
|
Registrert Gruppe: Registrert bruker Innlegg: 20 Ble medlem: 05.03.2005 Bruker nr.: 23 809 |
Takker så meget for hjelpen.
Mystic Lord |
|
|
|
17.03.06 - 13:53
|
|
|
Registrert Gruppe: Registrert bruker Innlegg: 3 Ble medlem: 17.03.2006 Bruker nr.: 31 059 |
ANG FL STUDIO 4.HVIS PROSJEKTET DITT IKKE EKSISTERER LENGER SOM flp FIL KAN DU IKKE SEPARERE LÅTEN DIN I DE INSTRUMENTENE DEN BLE LAGET MED.HVIS DEN ER I WAV ELLER MP3 FORMAT SÅ ER DET DET ENESTE DU HAR IGJEN.HAR HATT DETTE PROBLEMET SELV MED LÅTER SOM ER BLITT SLETTET OG SOM JEG HAR HATT LYST Å FIXE PÅ.SORRY.FLER SPØRSMÅL ANG FL STUDIO?SEND TIL :SOAPSOBRIETY@HOTMAIL.COM
|
|
|
|
09.02.07 - 13:32
|
|
|
Registrert Gruppe: Registrert bruker Innlegg: 9 Ble medlem: 05.10.2006 Bruker nr.: 33 652 |
Hva med å bruke Cubase se eller sx da?
Der får du tatt opp direkte og tweka samplen ganske bra. Du kan legge inn hele komposisjonen fra det andre programmet inn som spor så kan du bygge på midi rundt hovedmixen! |
|
|
|
![]() ![]() |
| Enkel visning | Tiden er nå: 19.05.13 - 19:15 |
|