Debattforum

Velkommen ( Logg inn | Bli medlem )

> Gå til nettsiden

nrk.no/nyheter

Reply to this topicStart new topic
Snåsamannen, Snåsamannens merkelige evner!
hiberius
post 03.10.10 - 11:23
Innlegg #1

Fast bruker

Gruppe: Registrert bruker
Ble medlem: 12.09.2010
Bruker nr.: 43 342

Det går neppe en dag uten at vi kan lese om mirakelmannen Joralf Gjerstad, eller den såkalte «Snåsamannen»!
Programmet i NRK på lørdag var for de fleste en rik opplevelse, og det er ikke til å unngå å bli både forundret og interessert i det han sier!
Og det er ikke så rart når vi hører at han helbreder folk i stor skala, og er attpå til en jovial person!
Jeg er overbevist om at han snakker sant og like overbevist om at han har spesielle evner som vi vanlige folk ikke har!
At han ikke vil la seg teste av vitenskapen er forståelig, for de er kun ute etter å finne noe som kan avsløre han som en svindler, og gjør ikke noe som kan lede frem til en naturlig forklaring på hans merkelige evner!
Men som sagt så tror jeg at han kan overføre energi til en annen, og hvis hjernen bruker denne energien på riktig måte så blir kroppen i stand til å helbrede seg selv!
Jeg ser på kreft for eks. som en som en sykdom som en feil som hjernen gjør ved at den bruker energi til å produsere nye celler, i steden for å bruke den på for eks. muskelarbeide!
Derfor ser jeg ikke noe galt i det han gjør, og for meg som tror på en kraft fra universet, har ingen vanskelighet med å forstå Gjerstads evner!
Men jeg liker ikke den forklaringen som nesten alle er enige om, og det er at den kraften Gjerstad sier han er fyllt med, kommer fra Gud, for da er det ingen som vil studere dette fenomenet nærmere for å kanskje finne en naturlig forklaring på slike ting, men hvis du bare antyder at denne kraften kan komme fra universet, så blir du sett på som en raring og det som verre er!
Er det virkelig ingen som tror at denne kraften kommer fra universet, og at det engang kan dokumenteres at slike evner er en naturlig ting, akkurat slik som for eks.
kunstnerlige evner?
Faren ligger i at hvis alt vi ikke forstår, tilskrives en allmektig Gud, så stopper all utvikling og oppfinnsomhet helt opp, og da er det ikke mulig å komme med noe nytt, hvis det da ikke er noe overnaturlig som henleder tanken på Gud!
Jeg synes det er merkelig at man møter så massiv motstand fra høyt utdannede mennesker, hvis man tror at universet kan hjelpe oss i steden for en Gud, særlig når man ikke vet med sikkerhet om Gud eller en himmel eksisterer!
Universet vet vi med sikkerhet eksisterer, og alt og alle er i universet, og er en del av det!
Jeg er helt overbevist om at alt og alle er påvirket av en universell kraft, som engang kan bli redningen for oss mennesker, men slike tanker er bare avfeid som fantasier og vrøvl, men å fortelle folk om himmel og helvete er så troverdig, at samfunnet sogar betaler penger til forkynnere av dette budskapet, uten en eneste dokumentasjon på at det er sannheten som folk får høre!
Vi vet en del om universet, men himmelen, og hvordan det ser ut der, har vi ikke den ringeste peiling på!
Allikevel sier prestene og andre at det er godt å være der og da lurer jeg på hvordan vet de det?
De sier at de forteller sannheten uten å vite om det er sant?
De sier også at det holder med å tro, men min erfaring med muntlige avtaler er at de ikke er å stole på!
Hvis kristne arbeidsgivere nøyer seg med en muntlig attest på en søkers kompetanse, så vil jeg si han tar en høy risiko og må betegnes som både blåøyd og godtroende, så derfor tror jeg ikke på alle de som kaller seg personlig kristne, men jeg har inntrykk av at de gjør det for at andre skal tro de er et bedre menneske enn andre mennesker!
Avsløringene av overgrep fra kirkens menn, taler sitt tydelige språk om hvor sterk denne troen på Gud er!

Go to the top of the page

+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
1 bruker(e) leser dette emnet (1 gjester og 0 uregistrerte brukere)
0 brukere:

Enkel visning Tiden er nå: 26.05.13 - 10:40 RSS