Debattforum

Velkommen ( Logg inn | Bli medlem )

Reply to this topicStart new topic
Atter en SLETT MEG tråd
ZralleZ
post 04.01.09 - 04:45
Innlegg #1

Gruppe: Registrert bruker
Ble medlem: 08.11.2001
Bruker nr.: 1 366

"Velkommen tilbake; ditt siste besøk var: 08.11.01 - 20:39"

Litt morsomt å lese at jeg var her sist for litt over sju år siden og fortsatt husket passordet etter par-tre forsøk, men dette mener jeg dog kan være en sikkerhetsrisiko. Grunnen til jeg fant igjen kontoen, var et lite googlesøk etter det gamle brukernavnet jeg hadde og fant noen morsomme resultat. Etter så mange år med innaktivitet mener jeg at kontoen burde blitt slettet og ev. tidligere innlegg av brukeren burde kunne blitt erstattet med "gammelt-brkuernavn_ZralleZ* / Uregistrert bruker" om det er et problem med urimelig mange gjeste-kontoer.

Som mange andre nybegynnere, hadde også jeg benyttet meg av et passord på alle steder. Finner noen det passordet, vil de potensielt kunne utnytte/misbruke brukerkontoene på mange steder som brukeren selv ikke kan huske å hatt. Etter så mange år innaktivitet burde det være selvskrevet at vedkommende ikke lengre kan annses som medlem og medlemsprofilen derfor skal slettes. Såvidt jeg vet, vil dette være relevant under Medlemsopplysninger skrevet av Datatilsynet, hvor det tydlig skrives at opplysninger skal slettes etter medlemmer trekker seg ut. Dette bør for fullt også være mulig her, selv om medlemsopplysningene som vi selv registrerer kan være fiktive.

Jeg håper med dette at der vil bli gjort noen enklere muligheter for å slette profiler for personer som ikke lengre ønsker å være medlem og ikke minst, at der kan komme en automatisk prosedyre for dette etter så utrolig mange år innaktivitet.

Å kritisere meg for å valgt et dårlig passord/skifte passord og ikke vise meg igjen, mener jeg vil falle under en svært dårlig løsning.

Jeg vil også nevne at Fjesbok (kjent under facebook.com) ble kritisert av datatilsynet fordi de ikke ga mulighet (i starten) til å slette seg fra medlemskapet, og slik praksis aldri ville vært lovlig i norske sammenhenger.

-ZralleZ-
Go to the top of the page

+Quote Post
leerhok
post 04.01.09 - 07:52
Innlegg #2

Fast bruker

Ble medlem: 29.08.2006
Fra: Cloudberry Moor
Bruker nr.: 33 251

DETTE ER
i prinsippet et spørsmål om hvor langt debattredaktører bør/skal gå i å beskytte deltakerne mot egen dumhet???

+Quote Post
Øystein
post 07.01.09 - 11:22
Innlegg #3

Fast bruker

Gruppe: Administrator
Ble medlem: 24.04.2001
Bruker nr.: 1

Dersom du ønsker det, kan vi deaktivere brukerkontoen.
Isåfall ønsker vi beskjed om dette via e-post, fra den registrerte e-postadressen din.

+Quote Post
Lars Ola Eide
post 30.08.10 - 16:04
Innlegg #4

Aktiv bruker

Ble medlem: 23.10.2007
Fra: Skjåk
Bruker nr.: 37 839

Sitat(Øystein @ 07.01.09 - 11:22) *
Dersom du ønsker det, kan vi deaktivere brukerkontoen.
Isåfall ønsker vi beskjed om dette via e-post, fra den registrerte e-postadressen din.

Har forumet verkeleg ikkje ein funksjon som automatisk slettar brukarar som ikkje har vore pålogga innafor ei tidsperiode?

+Quote Post
Skapelse
post 10.09.10 - 15:11
Innlegg #5

Fast bruker

Ble medlem: 14.03.2008
Bruker nr.: 38 766

Sitat(Lars Ola Eide @ 30.08.10 - 16:04) *
Har forumet verkeleg ikkje ein funksjon som automatisk slettar brukarar som ikkje har vore pålogga innafor ei tidsperiode?

Hvorfor skulle det ha det? Ingen fora jeg besøker har det. Hvis du absolutt vil bli slettet, får du be om det selv. Ikke syt og klag over at andre ikke slikker skosåla di.

+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
1 bruker(e) leser dette emnet (1 gjester og 0 uregistrerte brukere)
0 brukere:

Enkel visning Tiden er nå: 20.05.13 - 18:21 RSS