Mindre EU, mer USA ? |
Velkommen ( Logg inn | Bli medlem )
![]() ![]() |
Mindre EU, mer USA ? |
31.10.02 - 21:47
|
|
|
Registrert Gruppe: Registrert bruker Innlegg: 1 Ble medlem: 31.10.2002 Bruker nr.: 8 351 |
Alt for mye handler om vi skal inn i EU eller ikke.
Pr i dag, går vi inn "bake veien" sakte men sikkert. Politikkeren har ikke respektert vårt NEI! Nå svelger vi alt fra Brussel rått . Hva med å sasts mer på å bygge et nærere forhold på alle måter til USA. Slik at vi kan få en balanse i vår avhenighet til EU. Dermed ville EU blitt mer ydmyke ,for å ikke presser oss over i USAs armer? Jeg har tro på et selvstendig Norge som ikke enda en gang går inn i en Union for å bli styrt av "store" bror. Norge har ca 4 mil innbyggere EU har ca 600 mil innbyggere Små land blir overkjørt av store land, slik er det i EU, og det er jo rettferdig også. Det hadde jo ikke vært riktig om et lite land på 4 mil foreksempel, skulle bestemme: Penge politikk, utenriks politikk o.s.v i hele "EU nasjonen". Norge er en "nikke" dukke for EU, eten vi er med på "beslutnings prossesen", eller om vi bare svelger alt rått fra Brussel. Jeg tror EU må ta minst like mye hensyn til oss på utsiden som på innsiden av EU "familen" Den enste måten å få tilbakers vår frihet er å løsrive oss fra denne mørke treldomen, hvilken "søvn" er det som har komt over stortinget! Som sagt tidligere må vi slutte å "selge" oss så billig til EU, vi må balansere EU opp mot USA, slik at vi blir mer selvstendige fra Brussel. Og må vi tjene et av to, er det bedre å tjene Washington som ligger lengre borte fra oss, og ikke så lett vil detalje styre oss slik som Brussel. Vi må ikke sove! vh Torleif Mer av USA! USA kjemper for verden Når andre sover Neste gangen Er det Deg og dine Som går opp I fyr og flammer På steen & strøm Fordi Undertrykkte fanatikkere Vil ha ut frustrasjon Over at dere egen Nasjon er Tuftet på vold Og det er ikke USA som har skapt denne Situasjon Før $ sedler og kapitalisme Kom til, Ble folk drept, barn utnytte Mennesker er noen Udyr. Ikke vold , vere greie Slik tenkte det før SV enda gjør Hitler fikk makten fordi Alle var redde og bare tenkte Fred for enver pris "vold skaper vold" Nå må vi stå sammen Med den store frihets Nasjon USA bryr seg om verden Bryr du deg? |
|
|
|
05.12.02 - 18:06
|
|
|
Fast bruker Gruppe: Registrert bruker Innlegg: 501 Ble medlem: 21.09.2002 Bruker nr.: 7 332 |
Det er ett veldig bra land og de gir sin støtte til Norge alltid, uten USA ville Norge være en underutviklet fattignasjon. Og tenk på all utbygging i norsjøen har blitt betalt av det amerikanske folk all velstand stammer nettopp fra dem. Men se det Norske folk avskyr dem istedenfor å si takk for hjelpen.
Norge og mange Nordmenn tror at vi har noe å si i verden, hvilken vits er vel ikke det da. Hele europa er fullstendig dekadent og har ingen smarte planer for en sunn fremtid. USA vil alltid gjøre det bra, sats på vinneren, sats på USA! |
|
|
|
10.12.02 - 18:34
|
|
|
Fast bruker Gruppe: Registrert bruker Innlegg: 620 Ble medlem: 07.04.2002 Bruker nr.: 4 685 |
Sitat Opprinnelig skrevet av B-man
Det er ett veldig bra land og de gir sin støtte til Norge alltid, uten USA ville Norge være en underutviklet fattignasjon. Og tenk på all utbygging i norsjøen har blitt betalt av det amerikanske folk all velstand stammer nettopp fra dem. Men se det Norske folk avskyr dem istedenfor å si takk for hjelpen. Norge og mange Nordmenn tror at vi har noe å si i verden, hvilken vits er vel ikke det da. Hele europa er fullstendig dekadent og har ingen smarte planer for en sunn fremtid. USA vil alltid gjøre det bra, sats på vinneren, sats på USA! Sats på... hvem? Har ikke vi sagt takk, se deg rundt! Alle de store merkevarene som vi nordmenn bruker milliarder på er amerikanske som Coca Cola og Levis og alle andre storprodusenter. Vi lever i et samfunn der vi har det godt, det kan ingen si noe på. Snakker nå om Norge, altså. Vi har sikkert mye å takke USA for, men jeg tror at USA har brukt Europas gjestfrihet ganske mye nå. De leker verdenspoliti og setter Amerikanere som en høyere verdi enn utlendinger. Bare se på massakrene de har gjort det siste århundret. De bomber og bomber og er mer krigskåte enn noen andre, de er ansvarlig for å skille vesten fra resten av verden, spør du meg! De bestemmer nesten selv at våpeneksperter skal gå inn i Irak og undersøke, dette er greit nok. Men har ikke USA atomvåpen? Ganske sikkert.. Hvorfor skal de ha det? - Jo fordi de er sjefene, de er overlegne.. Bøyer meg i støvet for den Allmektige stat; USA... --- Ikke ****... Nå må nordmenn slutte å være så underlegne ovenfor Amerikanere! |
|
|
|
14.12.02 - 18:18
|
|
|
Registrert Gruppe: Registrert bruker Innlegg: 10 Ble medlem: 14.12.2002 Bruker nr.: 9 274 |
vi prøvde jo å være i union for hundre år siden. det var nok ikke godene vi så da.
USA er en viktig partner, mais, korn, mel, aspargis, tomater, osv. EFTA er også det, svin, storfe, gjær, leverpostei, osv. Russland kan bli viktig levrandør i fremtiden, f.eks. produksjon av halvfabrikater osv. til og med en viktig kunde for primærnæringen. EU her må man frem med sparekniven, straffetoll, forskrifter, osv. fordi vi eksporterer. med lokkeordene hvis dere bare hadde vært medlem.... de vil jo selvføgelig ha Norge som medlem, vi har jo olje og står for 40 % av gassmarkede i europa. de har faktisk fler fordeler med oss som medlem, enn vi har for å være medlem. det vil de ikke inrømme fordi da hadde jo norge kunnet få en god handelsavtale. er det noe bedre med eu som verdenspoliti enn usa? |
|
|
|
02.03.03 - 17:32
|
|
|
Fast bruker Gruppe: Registrert bruker Innlegg: 369 Ble medlem: 07.08.2002 Bruker nr.: 6 336 |
Sitat Opprinnelig skrevet av B-man
Det er ett veldig bra land og de gir sin støtte til Norge alltid, uten USA ville Norge være en underutviklet fattignasjon. uten USA ville norge fortsatt vært et meget rikt land. vår velstand kommer fra de sjenerøse olje og gass ressursene vi sitter på. usa har da aldri på noen måte gitt norge noen økonomisk bistand. når det er sagt, ville usa uten alle nordmenn som har emigrert dit i løpet av de to siste århundrene vært litt mindre viktig. |
|
|
|
06.03.03 - 03:43
|
|
|
Fast bruker Gruppe: Registrert bruker Innlegg: 151 Ble medlem: 23.01.2003 Bruker nr.: 10 073 |
Hei.
Er enig med deg Lady! Det eneste land som har hatt større utvandring til usa har vært Irland. Og hvorfor i all verden mener noen at vi skal alliere oss med usa?! Vi kan vel heller alliere oss med Russland. Russland er jo adskillig mer fredelige enn usa. Når det gjelder råvarer er de sikkert også billigere enn usa. usa er ikke det eneste land i verden. De har bare mest våpen. Uansett, som noen sier "usa har alltid vært våre venner og allierte" Vel og bra. Men såkalte venner kan også gjøre alvorlige feilskjær. Dette betyr ikke at man slavisk må følge dem i katastrofen. |
|
|
|
06.03.03 - 19:06
|
|
|
Fast bruker Gruppe: Registrert bruker Innlegg: 112 Ble medlem: 11.09.2002 Bruker nr.: 7 023 |
Ut med EU og inn med Kongen.
|
|
|
|
25.02.04 - 21:26
|
|
|
Aktiv bruker Gruppe: Registrert bruker Innlegg: 37 Ble medlem: 22.02.2004 Bruker nr.: 16 551 |
La oss melde oss in i USA, først som sist.
|
|
|
|
26.02.04 - 00:41
|
|
|
Fast bruker Gruppe: Registrert bruker Innlegg: 3 782 Ble medlem: 16.02.2004 Bruker nr.: 16 454 |
Er det ingen som husker Marshall Planen etter 2de verdenskrig? Det var USA som ga massepenger til europa (norge ogsa). Det er lett aa bli kritisk hvis en bor i en liten stat som har lite innflyktelse og ansvar i verdens kompliserte konflikter. Da kan man se i svart og hvit. Selv om USA tenker paa seg selv forst ( som nordmenn ogsaa), hvis norge eller europa ble angrepet av et eller annet land saa ville USA bruke sitt makt aa hjelpe. Jeg er ikke sikkert at andre land (russland, frankrike) ville hjelpe like mye.
Selv om det var mange norske innvandringer til USA, har de lite innflytelse unntatt i delstatene Wisconsin og Minnesota. Det storste gruppe stammer fra mexico. President kandidatene maa prate litt spansk naa. Som amerikaner selv, synes jeg at det er synd at forhold mellom USA og norge har blitt saa daarlig. Selv om vi har gjort mye galt i verden er vi mer lik enn ulik og de vannlige amerikaner onsker fred, ikke krig. Hoved forskjellet mellom vannlige amerikaner og nordmenn er naar en skal bruke makt og hvordan vi skal behandle en voldsom diktator. Vi er litt naiv og tror at hvis du bare rydde verden av dem, saa forsvinne alle de vanskelig problemene som fattigdom. Jeg har ikke losning til slike problemene men jeg synes det er ogsaa litt naiv aa tro at diktatorene ville forsvinne uten vold. Beklager hvis norske mitt ikke er bra. Det var lenge siden jeg bodde i norge. |
|
|
|
26.04.04 - 13:35
|
|
|
Aktiv bruker Gruppe: Registrert bruker Innlegg: 45 Ble medlem: 23.04.2004 Bruker nr.: 17 720 |
Sitat Opprinnelig skrevet av jjkoggan
Er det ingen som husker Marshall Planen etter 2de verdenskrig? Det var USA som ga massepenger til europa (norge ogsa)....Som amerikaner selv, synes jeg at det er synd at forhold mellom USA og norge har blitt saa daarlig....jeg synes det er ogsaa litt naiv aa tro at diktatorene ville forsvinne uten vold. Marshall-planen ja; ikke dum den. Når det er sagt; den økonomiske hjelpen innebar en forpliktelse til å motstå den hurtig framvoksende kommunismen. Uten den er det mye som taler for at Norge hadde bidratt med isfrie havneområder i Sovjetunionen, sånn helt på nord-vestflanken... Istedenfor ble det store lagre med amerikansk militært-materiell her, og utstrakt import av amerikansk kultur... Har egentlig forholdet mellom Norge og USA blitt så dårlig?? Det er altså ikke rom for å "agree to disagree" om noe som helst? Hvem er "diktatorene"?? Hvem er det som skal sørge for at de forsvinner og på hvilket grunnlag? Vel, i det lange løp tror jeg Norge er tjent med å delta i EU, noe som i seg selv behøver ikke bety noe "brudd" med USA. --------- |
|
|
|
![]() ![]() |
| Enkel visning | Tiden er nå: 25.05.13 - 01:41 |
|