Debattforum

Velkommen ( Logg inn | Bli medlem )

> Gå til nettsiden

nrk.no/norgesglasset

3 Sider V   1 2 3 >  
Reply to this topicStart new topic
The Beatles beste
Norgesglasset
post 05.01.07 - 20:28
Innlegg #1

Gruppe: Moderator
Ble medlem: 21.12.2006
Bruker nr.: 34 569

I løpet av 2007 skal vi høre alle de 212 offisielt utgitte Beatles-låtene. Hvilken låt gleder du deg mest til å høre, og hva synes du er den beste Beatles-låten? Vi vil kåre folkets favoritt.

Her på forumet kan du foreslå din favorittlåt med The Beatles, og gi din begrunnelse for hvorfor du synes akkurat den låta er den beste. Alle som deltar er med i trekningen av vår unike Beatles-kalender.

Blir du trukket ut som vinner av en kalender, vil vi kontakte deg via den e-postadressen du har oppgitt da du logget deg inn som bruker av NRKs debattforum.
Go to the top of the page

+Quote Post
joinha
post 11.01.07 - 14:51
Innlegg #2

Gruppe: Registrert bruker
Ble medlem: 11.01.2007
Bruker nr.: 34 802

Hei,
Et meget vanskelig valg, ettersom det nesten utelukkende er gode låter. For min del har Hey Jude en spesiell plass i "minnenes album". Min stemme på Beatles beste låt går derfor til: Hey Jude
Hilsen
John Inge Hals

+Quote Post
Sokndal-Halifax
post 12.01.07 - 01:13
Innlegg #3

Ble medlem: 12.01.2007
Bruker nr.: 34 822

Jeg gleder meg mest te å hørra "Piggies" da jeg synes det er mye pengegalskap/sløsing i verden. Det er til å spy av, som George er inne på i sin melodi her.

Den beste The Beatles he lagd itte mi meining æ George Harrisons "Here Comes The Sun". Den er en veldig positiv og fin låt med herlig gitarspilling av George. Den slår såvidt Harrisons akustiske versjon av "While My Guitar Gently Weeps"

MVH
Sokndal-Halifaxian

+Quote Post
gusaxe
post 16.01.07 - 03:28
Innlegg #4

Aktiv bruker

Ble medlem: 10.04.2005
Bruker nr.: 24 601

jeg er igrunnen george fan og enig med forrige innlegg ,men "something" er min georgefaforitt.
MEN "a day in life" med stg pepperanslutningen først er toppen.
hør nedtellingen , gitarriffet og så flerstemt sang som bare beatles kunne for så å går over til a day in life .et av poulærmusikkens høydepunkt

+Quote Post
Terry Thomas
post 18.01.07 - 16:30
Innlegg #5

Ble medlem: 18.01.2007
Bruker nr.: 34 930

Den dobbelte A-side singelen bestående av "Penny Lane"/ "Strawberry Fields Forever" er definitivt Beatles aller beste øyeblikk. Sangene representerer det aller beste av hva gruppas to hovedlåtskrivere John Lennon og Paul McCartney presterte gjennom hele karrieren. Eksperimentelt, nyskapende og samtidig vanvittig fengende. Beatles blir ike bedre enn dette !!!

+Quote Post
Fri Lanse
post 25.01.07 - 16:11
Innlegg #6

Ble medlem: 25.01.2007
Bruker nr.: 35 038

Slutter meg helt til de før meg som har understreket hvor vanskelig det er å velge ut Den Beste Beatles-låta når de har laget så mange perler og mesterverk.

Likevel: Singelen Rain/Paperback Writer hører trolig hjemme på toppen. Gode tekster, fengende melodier og - ikke minst - et grenseprengende arrangement og nyskapende produksjon. Ikke så rart, kanhende, at det var den første Beatles-utgivelsen på flere år som ikke gikk rett til topps på de britiske listene. (Britene har alltid vært konservative) Det er egentlig ganske skandaløst at disse to låtene ikke spilles oftere...

+Quote Post
Jano
post 31.01.07 - 15:03
Innlegg #7

Ble medlem: 31.01.2007
Bruker nr.: 35 138

Don't let me down er min klare favorittlåt. En enkel låt hvor Lennon repetivt skriker ut sitt smerteaktige behov for Yokos kjærlighet. Sterkt!

+Quote Post
Fri Lanse
post 31.01.07 - 17:07
Innlegg #8

Ble medlem: 25.01.2007
Bruker nr.: 35 038

Går ikke an å være uenig med Jano, heller!! Problemet med Beatles er at nesten alt de lagde fortsatt står som lysende bautaer i pop-historen.
Likevbel vil jeg holde fast ved at Paperback Writer/Rain har musikalske kvaliteter som hever dem over det aller meste annet.

Hjem å spille plater!!!!!!

+Quote Post
geirm
post 03.02.07 - 16:22
Innlegg #9

Ble medlem: 03.02.2007
Bruker nr.: 35 187

Det hadde vore enklare å kåra beste the beatles album. Det er Revolver
frå 1966.Eg har difor valgt ein låt frå dette albumet,nei to.
Taxman og She said,she said

+Quote Post
frodey
post 04.02.07 - 09:45
Innlegg #10

Ble medlem: 04.02.2007
Bruker nr.: 35 209

Som for de fleste er det vanskelig å plukke ut en spesiell låt. Kan nevne at jeg nylig skulle lage en "beatles beste" til min MP3 spiller, og endte opp med 101 låter.... - Dog er det en som for meg skiller seg ut - og det er "While My guitar Gently Weeps".

+Quote Post
DIESEL
post 04.02.07 - 10:36
Innlegg #11

Ble medlem: 04.02.2007
Bruker nr.: 35 210

Det MÅ BARE BLI..........I Am The Walrus .. fantastisk tekst på den

Hilsen DIESEL

+Quote Post
jacobgn
post 07.02.07 - 20:00
Innlegg #12

Ble medlem: 07.02.2007
Bruker nr.: 35 287

Day Tripper er den beste beatles-låten!!
Den vinner knepent foran Taxman og helter skelter!

+Quote Post
Elin91
post 14.02.07 - 16:04
Innlegg #13

Ble medlem: 14.02.2007
Bruker nr.: 35 437

Det er umulig å velge én Beatles-låt som favoritt, det er jo så mange
forskjellige type sanger.

Men min favorittlåt må være "While My Guitar Gently Weeps", som er
utrolig vakker. Jeg går aldri lei av den. Og som en mer "typisk" Beatles-
låt er det "A Day In The Life", den er spennende og kontrasten mellom
de to sangene som ble "sveiset" sammen, utfyller låta flott!
Melankolsk og sprudlende på én gang biggrin.gif!

Men må nok en gang si at det er umulig for meg å velge én favoritt.
En "20 favoritter-liste" kanskje?

+Quote Post
Bjorn
post 20.02.07 - 14:51
Innlegg #14

Ble medlem: 20.02.2007
Bruker nr.: 35 539

Lukk øynene, ta på øreklokker (gjerne i omvendt rekkefølge) og spill, ja for meg uten tvil den beste melodi.: NOWHERE MAN. Det er en av de få der virkelig sangkunnskapene kommer frem

Hilsen en som er vokst opp med The Beatles
Bjørn

+Quote Post
majab
post 21.02.07 - 14:21
Innlegg #15

Ble medlem: 21.02.2007
Bruker nr.: 35 572

Hele Abbey Road er fantastisk og gjør det heeeelt umulig å velge en eneste sang, men jeg må si at Eleanor Rigby treffer meg rett i hjertet! Den er utrolig! den viser så godt hvordan Beatles utviklet seg. når de plutselig har med klassiske instrumenter blir musikken så utrolig mye dypere. Men Being for the Benefit of Mr. Kite! er også innmari kul.

+Quote Post
butman
post 22.02.07 - 15:08
Innlegg #16

Ble medlem: 15.03.2004
Bruker nr.: 17 050

Lyrisk sett er vel "You Know My Name (Look Up The Number)" den sterkeste sangen til Beatles. I et helhetlig perspektiv velger jeg derimot å nominere Georges "It's all too much", en ukjent, men steintøff sang etter min mening!

Apropos "Eleanor Rigby": Pete Townsend fra The Who sa nettopp i et musikkblad at nettopp den sangen var hans all-time-favoritt sammen med "God Only Knows" av The Beach Boys. Han er ikke så rocka som man skulle tro den godeste Pete (kanskje hans ødelagte hørsel påvirker hva slags musikk han orker å høre på)!

+Quote Post
morthy
post 24.02.07 - 21:38
Innlegg #17

Ble medlem: 24.02.2007
Bruker nr.: 35 622

Help er den røffeste låta og den beste,har jeg det kjedelig og humøret er på bånn,jepp da setter jeg på help,en slik sjokk åpning på ei låt er bare genial,smack. Ingen over, ingen på siden,ikke melkesjokolade engang.

+Quote Post
gaho
post 14.03.07 - 16:20
Innlegg #18

Ble medlem: 14.03.2007
Bruker nr.: 35 888

Det er vansklig å velge ut en beatles låt som skal være favoritten. Men en låt jeg liker litt bedre enn andre er drive my car. En utrolig fengende låt med godt tekst, liker også at John og Paul deler på hovedvokalen

+Quote Post
HermiG
post 18.03.07 - 00:47
Innlegg #19

Ble medlem: 18.03.2007
Bruker nr.: 35 944

A Day in the Life. Hele det geniale "Paul is dead"-opplegget er jo et av hovedelementene i sangen (iallefall er det mange som skal ha det til det), og som en enkeltstående sang er den også helt fantastisk. Jeg elsker teksten - den er så utrolig trist samtidig som Paul sin bit er oppløftende.
Den psykedeliske melodien (og de skumle greiene innimellom) er, ja.. ubeskrivelig, egentlig. Jeg tror det er den eneste sangen som noen gang har gitt meg mareritt.

+Quote Post
Jokke20
post 04.04.07 - 16:23
Innlegg #20

Ble medlem: 04.04.2007
Bruker nr.: 36 163

Det er mission impossible å velge ut den beste Beatles-sangen. Lørdag var det "Help", søndag "Martha my dear", mandag "Golden Slumbers", tirsdag "You never give me your money" og i dag syns jeg "She came in through the bathroom window" er den beste. Derfor den. Grunn: Du oppdager nye aspekter ved sangen hver gang du hører den. Jeg er veldig Paul som man ser, selv om John egentlig er vel så bra.

Bård Ose: Takk for en fantastisk bra bok (Beatles hele livet). Leser den hver dag!

+Quote Post

3 Sider V   1 2 3 >
Reply to this topicStart new topic
1 bruker(e) leser dette emnet (1 gjester og 0 uregistrerte brukere)
0 brukere:

Enkel visning Tiden er nå: 19.06.13 - 03:00 RSS