Hvilke land har gjort det dårligst siste årene?, Forslag: Nederland, Sveits |
Velkommen ( Logg inn | Bli medlem )
![]() ![]() |
Hvilke land har gjort det dårligst siste årene?, Forslag: Nederland, Sveits |
30.03.12 - 11:25
|
|
|
Fast bruker Gruppe: Registrert bruker Innlegg: 3 734 Ble medlem: 18.02.2011 Bruker nr.: 46 522 |
Det er flere land der det har blitt regelen at de IKKE kvalifiserer seg, og Nederland er kanskje verst? Nå har riktignok Nederlands bidrag ofte vært så som så, men hva med Sveits? Mye røde tall...
Det er lett å skylde på nabostemming, men kan dårlige sjangervalg kanskje ha større betydning? Dette innlegget har vært redigert av manofthepeople: 30.03.12 - 11:30 |
|
|
|
30.03.12 - 13:25
|
|
|
Fast bruker Gruppe: Registrert bruker Innlegg: 4 190 Ble medlem: 27.01.2008 Fra: Troms Bruker nr.: 38 480 |
Uten tvil Nederland. I tillegg til at de ikke har kvalifisert seg siden 2004 har de kommet flere utrolig dårlige bidrag: 2006, 2009 og 2010.
Sveits syns jeg jevnt over stiller med bra bidrag, men de er nok litt for anonyme til å gå videre. At de har få gode venner spiller nok inn på kvalifiseringsraten ja, men tviler på at de bidragene som eventuelt hadde gått videre med litt flere "venner" hadde gjort det så bra i finalen uansett. Dette innlegget har vært redigert av Kirie: 30.03.12 - 13:25 |
|
|
|
30.03.12 - 14:17
|
|
|
Fast bruker Gruppe: Registrert bruker Innlegg: 5 392 Ble medlem: 15.01.2006 Bruker nr.: 29 361 |
Nederland er nok dårligst stilt nå for tiden ja. Men det kan jo snu fort
|
|
|
|
30.03.12 - 14:33
|
|
|
Fast bruker Gruppe: Registrert bruker Innlegg: 5 392 Ble medlem: 15.01.2006 Bruker nr.: 29 361 |
Enig i at Svets har hatt mye bra de siste årene. Stort sett flotte låter siden 05, med unntak av 06. Snodig, fordi jeg mener de var fryktelig svake i perioden 96-02.
|
|
|
|
30.03.12 - 15:10
|
|
|
Fast bruker Gruppe: Registrert bruker Innlegg: 495 Ble medlem: 02.05.2009 Fra: Akershus/Aust-Agder Bruker nr.: 40 147 |
Jeg synes synd på Bulgaria. Nesten alltid gode sanger men langt mellom finaleplassene.
Sveits er nesten alltid bra, de er bare så vanskelige å huske på! Som land, altså. Da de faktisk kom til finale i fjor likte jeg for en gangs skyld ikke sangen. |
|
|
|
30.03.12 - 15:28
|
|
|
Fast bruker Gruppe: Registrert bruker Innlegg: 6 509 Ble medlem: 20.01.2007 Bruker nr.: 34 955 |
San Marino, Andorra, Monaco og Nederland.
|
|
|
|
30.03.12 - 15:49
|
|
|
Fast bruker Gruppe: Registrert bruker Innlegg: 6 516 Ble medlem: 11.05.2007 Fra: Moss Bruker nr.: 36 530 |
Jeg synes synd på Bulgaria. Nesten alltid gode sanger men langt mellom finaleplassene. Sveits er nesten alltid bra, de er bare så vanskelige å huske på! Som land, altså. Da de faktisk kom til finale i fjor likte jeg for en gangs skyld ikke sangen. Enig! De gikk ikke engang til finalen med en bra låt i fjor. |
|
|
|
30.03.12 - 16:11
|
|
|
Fast bruker Gruppe: Registrert bruker Innlegg: 2 260 Ble medlem: 20.02.2009 Fra: Oslo Bruker nr.: 39 785 |
Jeg synes ikke mye synd på Sveits altså. Når de sender låter som Highest heights, Unbreakable, Vampires are alive, Celebrate og If we all give a little, så har de bare seg selv å takke. Ingen hadde gjort det bra med de låtene der, ikke Tyrkia engang. Nederland har jo også utmerket seg med grøssere som Ik ben verliefd, Never alone, Shine, Amambanda og Your heart belongs to me, så da synes jeg i grunn den saken forklarer seg selv. Jeg kan godt like Edsilia Rombley, men Hemel & aarde var adskillig bedre enn On top of the world. Belgia har også sendt en del kreative greier som har landet på snørra, f.eks O julissi, With loof baby og Copycat. De fikk suksess med Me and my guitar selv om jeg synes dette er den dårligste belgiske låta gjennom tidene. Belarus har ikke vært spesielt heldige heller, men vi kan vel ikke med hånden på hjerte si at I love Belarus, Love me tonight og My Galileo burde vært i finalen. Kypros begynner også å høre hjemme i semifinalene, etter "mesterverk" som Firefly, Femme fatale og San aggelos s'agapisa. Polen har også sendt mange ufyselige låter, og Tsjekkia imponerte heller ikke akkurat med sine bidrag fra 2007-2009. Så alt i alt synes jeg vel at veldig mange av de landene som stadig vekk gjør det dårlig i grunn får som fortjent.
Dette innlegget har vært redigert av Keith Timmons: 30.03.12 - 16:11 |
|
|
|
30.03.12 - 16:30
|
|
|
Jeg synes synd på Bulgaria. Nesten alltid gode sanger men langt mellom finaleplassene. Jepp, de har ikke bare flinke saksofonspillere med lange etternavn Har vel aldri MISLIKT en låt derfra. Nærmest var "Let Me Cry" fra 06, men den hadde noe småfint over seg også den. Mens "Voda", "DJ Take Me Away", "Na inat" og til dels årets låter er kanon! Har også sans for den funkye retrolåten "Lorraine". Låtene deres i 09 og 10, ble kanskje litt anonyme. Selv om de hadde litt substans. Dette innlegget har vært redigert av Diskus: 30.03.12 - 16:32 |
|
|
|
30.03.12 - 16:36
|
|
|
Uavheng av resultater - disse landene synes jeg mest sjelden har flotte bidrag. Men må ile til at jeg også liker mange av låtene derfra: Malta, Danmark (sorry danskene her inne....), Island, Kypros, Irland, Slovenia, Nederland, Luxembourg, Portugal / Spania (kun de siste årene) og tildels ISrael (de siste årene)
Disse pleier jeg som regel å like godt: Makedonia, Tyrkia, Moldova, Russland, Latvia, Estland, Slovakia, Bulgaria etc. |
|
|
|
31.03.12 - 23:11
|
|
|
Fast bruker Gruppe: Registrert bruker Innlegg: 264 Ble medlem: 19.01.2009 Fra: Nordarnøy , Nordfjordeid , Oslo Bruker nr.: 39 560 |
Uavheng av resultater - disse landene synes jeg mest sjelden har flotte bidrag. Men må ile til at jeg også liker mange av låtene derfra: Malta, Danmark (sorry danskene her inne....), Island, Kypros, Irland, Slovenia, Nederland, Luxembourg, Portugal / Spania (kun de siste årene) og tildels ISrael (de siste årene) Disse pleier jeg som regel å like godt: Makedonia, Tyrkia, Moldova, Russland, Latvia, Estland, Slovakia, Bulgaria etc. God aften / Island er en av de nasjonene som har de BESTE bidragene gjennom historien , likeså Irland , Luxembourg , Portugal og Spania ; Makedonia, Tyrkia ( bortsett fra de første årene - muligens ) , Moldova og Russland er blant de landene som har stilt svakest gjennom årenes løp - Øst-Europa har hovedsaklig estruert konkurransen , og burde således hatt sin egen festival - BASTA ! |
|
|
|
04.04.12 - 22:19
|
|
|
Fast bruker Gruppe: Registrert bruker Innlegg: 1 059 Ble medlem: 20.03.2012 Bruker nr.: 72 236 |
Nederland!
Men også Sveits, Slovakia, Polen, Bulgaria, Makedonia, Tsjekkia og San Marino har ikke gjort det veldig bra. Men heller ikke Latvia, Spania, Kypros og Malta har gjort det særlig bra i de siste årene. Dette innlegget har vært redigert av hs13: 04.04.12 - 22:20 |
|
|
|
05.04.12 - 01:41
|
|
|
Fast bruker Gruppe: Registrert bruker Innlegg: 3 570 Ble medlem: 25.01.2008 Bruker nr.: 38 472 |
Nederland, har gjort det dårligst. De har jo ikke vært i finalen siden 2004. De har hatt mange merkelige og dårlige bidrag, selv om det er noen jeg kunne ha tenkt meg videre til finalen; f.eks. shalalee i 2010 - det var et litt begredelig år, og den sangen skapte veldig glede og stemning.
Nederland har virkelig hatt med noen skikkelig kalkuner og intetsigende melodier. Shine med the Toppers var jo toppen på dårlig bidrag. Men så har man Shine med Hind som var ganske bra i 2008, og skulle ha kvalifisert seg til finalen . Sveits har heller ikke gjort det bra, de kom videre i fjor ved hjelp av juryen, noe som jeg synes de ikke skulle ha gjort. Men Sveits har også hatt endel bra sanger med som absoulutt skulle ha vært i finalen; f.eks. Lovebugs og Michael von der Heide (2010). Belgia har heller ikke gjort det bra, bortsett fra overvurderte Tom Dice i 2010. Jeg har aldri skjønt meg på denne, men den hadde sånn Jostein Hasselgård effekt... et bidrag som jeg heller ikke skjønte kunne gjøre det så bra. Men Belgia som Sveits har hatt noen bidrag jeg ville ha hatt videre; som Elvis kopien i 2009. Jeg synes denne var fengende, jeg. Når det gjelder de store som er forhåndskvalifisert seg, så har jo de ikke gjort det så veldig bra, bortsett fra Tyskland de to siste årene, og UK i 2009 og i fjor. Spania har virkelig ikke fått det helt til, og har vel ikke vært i topp 10 på mange år. |
|
|
|
![]() ![]() |
| Enkel visning | Tiden er nå: 20.05.13 - 11:21 |
|