tja.. |
Velkommen ( Logg inn | Bli medlem )
![]() ![]() |
tja.. |
10.03.04 - 18:23
|
|
|
Registrert Gruppe: Registrert bruker Innlegg: 4 Ble medlem: 10.03.2004 Bruker nr.: 16 971 |
Tanken var jo interessant. Men da må arrangementet offentliggjøres på flere steder enn her. Jeg har ikke sett denne konkurransen før nå, og jeg driver mye med foto og fotomanipulasjoner. Når jeg ser nivået på det som er sendt inn her, så er det jo humor og poenger i her, men teknisk så er det få av bildene som holder mål. Hvis dere får litt blest om dette, vil dere antagelig få et veldig stort arbeid med å ta i mot og bedømme innsendte bilder. Det er MANGE i Norge som driver med dette, og det ser ut som det er få av dem som har funnet disse sidene.
Et NM i "fotofikling" som dere kaller det må ha rammer som er like for alle, i praksis vil det si Kategorier i henhold til programvare. Adobe Photoshop for billedbehandlig (evt paintshop pro), og man må skille i klasse med billedbehandling og rendering (som gjøres i programmer som 3D studio MAX etc.) Det må også være valgfritt Mac/Pc i en evt. hallfinale. Jeg tror ikke det at andre ser hva en gjør i en hall er noe problem. Mye av arbeidsprosessen er av en slik art at om noen ser hva du gjør, så er det kun et lite fragment av helheten, og kan umulig være til stor hjelp. Ingen kan jo sitte å se hvordan du jobber? ~~Hilde~~ |
|
|
|
14.03.04 - 00:41
|
|
|
Fast bruker Gruppe: Registrert bruker Innlegg: 2 932 Ble medlem: 03.05.2002 Bruker nr.: 5 361 |
dess mer jeg vet, des mindre synes jeg at jeg vet...
|
|
|
|
19.03.04 - 10:47
|
|
|
Aktiv bruker Gruppe: Moderator Innlegg: 31 Ble medlem: 09.07.2002 Bruker nr.: 6 083 |
Hei,
takk for nyttige innspill. Jeg tenker at vi i første omgang må starte med et forholdsvis enkelt og gjennomførbart konsept, så får vi utvide med flere klasser etc etterhvert. Ressursene er (som alltid) begrenset... Du tar opp et viktig spørsmål, avveiningen mellom teknikk og innhold. Det er klart at internasjonale siter, som b3ta.com, holder et teknisk nivå som generelt er høyere enn bidragene til Alltid Moro. Samtidig er jo dette forholdsvis nytt i Norge, og vi føler det er viktig å gi også nybegynnere en sjanse. Det er selvfølgelig stas med ting som er flott laget, men også enkle/"low-fi" fiklinger har sin sjarm. Har du forslag til hvordan vi kan nå flere av de som driver aktivt med fotofikling? mvh h |
|
|
|
19.03.04 - 11:53
|
|
|
Registrert Gruppe: Registrert bruker Innlegg: 4 Ble medlem: 10.03.2004 Bruker nr.: 16 971 |
Får dere inn en omtale på foto.no når dere veldig mange :-)
|
|
|
|
08.04.04 - 15:33
|
|
|
Registrert Gruppe: Registrert bruker Innlegg: 2 Ble medlem: 27.02.2004 Bruker nr.: 16 712 |
Linjer som medie&komm og tegning,form&farge, har jo det å lære seg photoshop(eventuelt andre programmer) som en del av undervisninga... det er jo ikke helt sikkert kvalitets nivået på fotofiklingene, vil bli like høyt som hos folk som jobber med det til daglig, men ideen i bildet er vel så viktig som utførelsen.
Det burde ikke være så altfor vanskelig å få delt ut info om konkurransen til de forskjellige skolene. Man kunne f.eks. gjort det å sende mail til skolene, eventuelt det å lage brosjyrer, til et prosjekt for en M&k klasse, og på den måten spare tid og penger. Hilsen Jan Richard |
|
|
|
![]() ![]() |
| Enkel visning | Tiden er nå: 19.06.13 - 18:52 |
|