Debattforum

Velkommen ( Logg inn | Bli medlem )

> Gå til nettsiden

nrk.no/melodigrandprix

2 Sider V   1 2 >  
Reply to this topicStart new topic
Semifinale 2, Her kan vi diskutere de vi skal konkurrere mot
ollena
post 21.02.12 - 13:20
Innlegg #1

Fast bruker

Gruppe: Registrert bruker
Ble medlem: 18.02.2012
Fra: Bergen
Bruker nr.: 71 945

Tenkte vi kunne lage en tråd hvor vi diskuterer sangene vi skal konkurrere mot i vår semifinale! Har vi mulighet til å gå videre?

Vi er i semifinale 2 (andre halvdel) med Serbia, Nederland, Portugal, Makedonia, Hviterussland, Malta, Ukraina, Armenia, Bulgaria (første havdel) og Sverige, Georgia, Slovenia, Estland, Tyrkia, Slovakia, Kroatia, Litauen, Bosnia & Herzegovina (andre halvdel).

Etter å ha hørt sangene som hittil er valgt i vår semi, begynner jeg å bli litt mer selvsikker. Du har noen stinkere - som Hviterussland, Malta og Georgia. Du har noen sanger som er fine men som ikke har "wow" faktoren, som for eksempel Kroatia (fin, men litt spesiell og litt ehm.. 80-talls i rytmene), og så har du Ukraina som mange ser ut til å like, den er litt fengende, den har fått mange positive tilbakemeldinger, mens jeg selv synes den er bråkete, plagsom og fæl.

Hittil har da altså Malta, Georgia, Ukraina, Kroatia og Hviterussland valgt sine sanger. Hva synes du om disse?

Det må nevnes at det fortsatt er VELDIG tidlig, og at de fleste sangene ikke har blitt valgt enda.. men her kan vi altså diskutere sangene etterhvert som de blir valgt! smile.gif
Go to the top of the page

+Quote Post
ingu
post 21.02.12 - 13:30
Innlegg #2

Fast bruker

Ble medlem: 28.05.2010
Bruker nr.: 42 993

Fram til nå har jeg utenom Norge, Kroatia som største favoritt. Men angående Norge sine sjanser for å gå videre til finalen, så tror jeg at det er større sjanse fordi at dette er en helt annerledes låt enn fjorårets. Men man vet jo aldri hvilke sanger som går videre. Synes dette er like spennende hvert år, når de leser opp landene som er videre til finalen.

Dette innlegget har vært redigert av ingu: 21.02.12 - 13:34

+Quote Post
ollena
post 21.02.12 - 13:42
Innlegg #3

Fast bruker

Sitat(ingu @ 21.02.12 - 13:30) *
Fram til nå så synes jeg at Kroatia er den beste sangen. Liker også Malta og Ukraina sine sanger.
Men man vet jo aldri hva juryen i ESC liker. Resten av sangene i semifinale 2 er bare dårlige i følge meg.
Dette synes jeg alltid er like spennende hver gang de skal velge ut land som går videre til finalen. Men blir ekstra spennende hvis Norge er med. Norge har en bedre sang enn i fjor, så tror at den skal ha en større sjanse til å gå videre.

MALTA - BRA?!?! det er den flateste og kjedeligste up-tempo sangen jeg noen sinne har hørt. Jeg synes i hvert fall den er elendig. Kroatia er fin, og kan sikkert få mange stemmer, men personlig synes jeg den er litt spesiell, og det minner meg litt for mye om en ballade fra 80-tallet :S Ukraina synes jeg er ekstremt plagsom, hun synger ikke, men skriker.

Jeg er enig i at Norge har større sjanse til å gå videre i år enn i fjor, men det skal bli vanskelig.. vi er i en meget vanskelig semifinale, men jeg holder allikevel en liten knapp på at Norge går videre (uten å ha hørt så mange av de andre sangene i vår semifinale), fordi jeg ser for meg at denne kan appelere litt til sør og østeuropa, og vi har jo mange land derfra i finalen. Skal også bli spennende å se hva Tyrkia sender, de er i vår semi, og jeg tror de har finalen sin i morgen, mens Slovenia, Makedonia og Bulgaria velger sine bidrag mot slutten av måneden.

+Quote Post
ingu
post 21.02.12 - 13:56
Innlegg #4

Fast bruker

Sitat(ollena @ 21.02.12 - 13:42) *
MALTA - BRA?!?! det er den flateste og kjedeligste up-tempo sangen jeg noen sinne har hørt. Jeg synes i hvert fall den er elendig. Kroatia er fin, og kan sikkert få mange stemmer, men personlig synes jeg den er litt spesiell, og det minner meg litt for mye om en ballade fra 80-tallet :S Ukraina synes jeg er ekstremt plagsom, hun synger ikke, men skriker.

Jeg er enig i at Norge har større sjanse til å gå videre i år enn i fjor, men det skal bli vanskelig.. vi er i en meget vanskelig semifinale, men jeg holder allikevel en liten knapp på at Norge går videre (uten å ha hørt så mange av de andre sangene i vår semifinale), fordi jeg ser for meg at denne kan appelere litt til sør og østeuropa, og vi har jo mange land derfra i finalen. Skal også bli spennende å se hva Tyrkia sender, de er i vår semi, og jeg tror de har finalen sin i morgen, mens Slovenia, Makedonia og Bulgaria velger sine bidrag mot slutten av måneden.

Er det noen år der vi ikke er i en vanskelig semifinale? Synes vi alltid er i en vanskelig semifinale jeg.

+Quote Post
ingu
post 22.02.12 - 16:33
Innlegg #5

Fast bruker

Sitat(ollena @ 21.02.12 - 13:20) *
Tenkte vi kunne lage en tråd hvor vi diskuterer sangene vi skal konkurrere mot i vår semifinale! Har vi mulighet til å gå videre?

Vi er i semifinale 2 (andre halvdel) med Serbia, Nederland, Portugal, Makedonia, Hviterussland, Malta, Ukraina, Armenia, Bulgaria (første havdel) og Sverige, Georgia, Slovenia, Estland, Tyrkia, Slovakia, Kroatia, Litauen, Bosnia & Herzegovina (andre halvdel).

Etter å ha hørt sangene som hittil er valgt i vår semi, begynner jeg å bli litt mer selvsikker. Du har noen stinkere - som Hviterussland, Malta og Georgia. Du har noen sanger som er fine men som ikke har "wow" faktoren, som for eksempel Kroatia (fin, men litt spesiell og litt ehm.. 80-talls i rytmene), og så har du Ukraina som mange ser ut til å like, den er litt fengende, den har fått mange positive tilbakemeldinger, mens jeg selv synes den er bråkete, plagsom og fæl.

Hittil har da altså Malta, Georgia, Ukraina, Kroatia og Hviterussland valgt sine sanger. Hva synes du om disse?

Det må nevnes at det fortsatt er VELDIG tidlig, og at de fleste sangene ikke har blitt valgt enda.. men her kan vi altså diskutere sangene etterhvert som de blir valgt! smile.gif

Ukraina sin sang synes jeg ligner på en annen sang, vet ikke hvilken. Men samtidig så er den fengende, men den mangler noe synes jeg. Man vet aldri angående juryen og andre landene sin musikksmak.

+Quote Post
Osloguy
post 22.02.12 - 16:49
Innlegg #6

Fast bruker

Ble medlem: 06.05.2007
Bruker nr.: 36 434

Av de som er valgt til nå i vår semi og da holder jeg Norge utenfor så mener jeg Malta er best. Den har ihvertfall noe som ligner refreng. Krotia er småfin mens resten er heller dårlig. Ukraina som mange liker synes jeg er ganske dårlig men de har det med å freshe det ganske bra opp til en finale så jeg blir ikke overrasket om de kommer høyt opp. De ser ut til å gjøre det uansett hva de sender.

+Quote Post
ollena
post 05.03.12 - 00:47
Innlegg #7

Fast bruker

Nå som flere land har valgt sine sanger.. hva synes dere?

Jeg synes det er utrolig mye dårlig i vår semifinale, og egentlig bare et par låter jeg synes er virkelig bra, men nå ser jeg ut i fra smaken til øst-europeerne og fra buzzen på nettet hvem som kan bli våre største konkurrenter..

Jeg vil si at Bulgaria, Ukraina, Nederland, Hviterussland, Slovenia, Tyrkia og muligens Kroatia er de låtene som er våre største utfordrere. Av de som er valgt hittil selvfølgelig.. jeg tror nok Serbia og Sverige går ganske lett til finalen etter at de har valgt låt.

Ellers mangler fortsatt låtene fra Armenia, Bosnia, Portugal, Serbia, Slovakia og Sverige.

+Quote Post
ollena
post 18.03.12 - 18:57
Innlegg #8

Fast bruker

Hva synes dere nå som alle låtene i semi 2 har blitt valgt? Hvem går videre?

Jeg tror Serbia, Slovenia, Bosnia, Hviterussland, Tyrkia, Nederland, Ukraina, Bulgaria, Sverige og Slovakia går videre.. usikker på om Norge klarer å komme videre.

+Quote Post
ingu
post 18.03.12 - 19:08
Innlegg #9

Fast bruker

Jeg tror de som går videre til finalen er:Serbia, Bosnia, Kroatia, Nederland, Hviterussland, Tyrkia, Bulgaria, Norge, Slovakia, Sverige

+Quote Post
knp
post 18.03.12 - 19:34
Innlegg #10

Fast bruker

Ble medlem: 04.05.2007
Fra: Hjo,Sverige
Bruker nr.: 36 423

Sitat(ollena @ 21.02.12 - 13:20) *

Tror til finalen:Serbia,Tyrkia,Estland,Sverige,Norge,Bosnia,Ukraina,Bulgaria,Portugal og Slovenia. wink.gif

+Quote Post
OSLO/LISBOA2009
post 18.03.12 - 20:08
Innlegg #11

Fast bruker

Ble medlem: 29.03.2008
Fra: Malmö, Sverige
Bruker nr.: 38 833

Tror på disse 10 for øyeblikket:

Sverige
Ukraina
Tyrkia
Norge
Slovenia
Serbia
Nederland
Bosnia & Hercegovina
Portugal
Slovakia

+Quote Post
Solsikken
post 19.03.12 - 00:58
Innlegg #12

Fast bruker

Ble medlem: 30.05.2010
Bruker nr.: 43 025

Av favoritter her er det: Portugal , Serbia , Bosnia & Herzegovina , Slovenia , og så klart Sverige & Norge.

De jeg tror går videre:
Ukraina
Tyrkia
Serbia
Slovenia
Slovakia
Bosnia & Herzegovina
Norge
Sverige
Portugal
Georgia eller Kroatia

Best her: Sverige , Norge & Serbia
Verst: Her må jeg nok si Georgia , Makedonia Bulgaria.

Ville lage et lignende innlegg som jeg gjorde i Semi Final 1: ESC 2012 - tråden. tongue.gif

+Quote Post
harlekin
post 19.03.12 - 12:34
Innlegg #13

Fast bruker

Ble medlem: 21.02.2005
Fra: Oslo
Bruker nr.: 23 555

Jeg har nå lyttet godt på alle låtene i "vår" semi, og laget et blogginnlegg der jeg gir alle låtene vurdering fra 1-10.
Så har jeg også tippet hvem jeg tror går videre, hvilke jeg er usikker på og hvem som går ut:

http://anderstangen.blogspot.com/2012/03/s...semifinale.html

+Quote Post
Laze
post 19.03.12 - 16:05
Innlegg #14

Fast bruker

Ble medlem: 10.05.2006
Bruker nr.: 32 021

Merkelig nok har jeg nøyaktig 10 låter med 4 eller mer i begge semifinaler. Dermed lukter det jo avensement. smile.gif

Min topp 10 i denne semien er:
1. Serbia
2. Tyrkia
3. Ukraina
4. Nederland
5. Hviterussland
6. Bosnia 6 Herzegovina
7. Slovakia
8. Norge
9. Sverige
10. Kroatia

Dette er utfra hvordan jeg liker snagene, ikke hvordan alle andre måtte mene.

+Quote Post
eric82oslo
post 19.03.12 - 16:44
Innlegg #15

Fast bruker

Ble medlem: 23.03.2005
Fra: Oslo
Bruker nr.: 24 235

Her er forresten de første vinneroddsene for semifinale 2. smile.gif

1. Sverige - 1,42
2. Serbia - 3,09
3. Norge - 4,14
4. Tyrkia - 4,8
5. Bosnia - 6,7
5. Ukraina - 6,7
7. Slovenia - 7,7
7. Estland - 7,7
9. Kroatia - 9,5
10. Hviterussland - 10,5
------
11. Litauen - 11,5
12. Slovakia - 13,4
13. Portugal - 14,3
13. Bulgaria - 14,3
13. Georgia - 14,3
13. Malta - 14,3
17. Nederland - 15,3
18. Makedonia - 16,2

http://www.oddschecker.com/specials/tv/eur...inal-two/winner

Dette innlegget har vært redigert av eric82oslo: 19.03.12 - 16:44

+Quote Post
eurofant
post 19.03.12 - 18:17
Innlegg #16

Fast bruker

Ble medlem: 24.05.2008
Bruker nr.: 39 023

Jeg har nå tatt meg tid til å høre gjennom alle låtene i semi 2.

De jeg tror går videre er:

Hviterussland
Litauen
Nederland
Norge
Portugal
Serbia
Slovenia
Sverige
Tyrkia
Ukraina

De som kan ryke ut av denne listen er:
Nederland
Portugal

De som kan komme inn i stedet er:
Malta
Kroatia

+Quote Post
ninus
post 19.03.12 - 18:48
Innlegg #17

Fast bruker

Ble medlem: 11.05.2007
Fra: Moss
Bruker nr.: 36 530

Her er nettforum måling på hvem de tror går videre. smile.gif

http://www.escforum.net/forum/showthread.p...ies-from-Semi-2

+Quote Post
Zappa (the Viki
post 19.03.12 - 20:55
Innlegg #18

Fast bruker

Ble medlem: 08.05.2007
Bruker nr.: 36 464

Semi 2 er utvilsomt det tøffeste heatet med flest bra bidrag. Skal bli tøft å gå videre herfra. Dette er mine 10 jeg mener bør gå videre:

PLASS ----- POENG ----- SEMI 2
1 ----- 8,50 ----- SLOVAKIA Max Jason Mai "Don't Close Your Eyes"
2 ----- 8,40 ----- NEDERLAND Joan Franka "You and Me"
3 ----- 8,30 ----- UKRAINA Gaitana "Be My Guest"
4 ----- 7,50 ----- NORGE Tooji "Stay"
5 ----- 7,00 ----- SLOVENIA Eva Boto "Verjamem"
6 ----- 6,50 ----- KROATIA Nina Badrić "Nebo"
7 ----- 6,05 ----- HVITERUSSLAND Litesound - We Are The Heroes "
8 ----- 6,00 ----- TYRKIA Can Bonomo "Love Me Back"
9 ----- 4,70 ----- SVERIGE Loreen "Euphoria"
10 ----- 4,60 ----- PORTUGAL Filipa Sousa "Vida Minha"

Dette innlegget har vært redigert av Zappa (the Viki: 19.03.12 - 20:56

+Quote Post
ollena
post 19.03.12 - 20:59
Innlegg #19

Fast bruker

Sitat(eric82oslo @ 19.03.12 - 16:44) *
Her er forresten de første vinneroddsene for semifinale 2. smile.gif

1. Sverige - 1,42
2. Serbia - 3,09
3. Norge - 4,14
4. Tyrkia - 4,8
5. Bosnia - 6,7
5. Ukraina - 6,7
7. Slovenia - 7,7
7. Estland - 7,7
9. Kroatia - 9,5
10. Hviterussland - 10,5
------
11. Litauen - 11,5
12. Slovakia - 13,4
13. Portugal - 14,3
13. Bulgaria - 14,3
13. Georgia - 14,3
13. Malta - 14,3
17. Nederland - 15,3
18. Makedonia - 16,2

http://www.oddschecker.com/specials/tv/eur...inal-two/winner

Jeg håper Litauen kommer med videre i stedet for Estland.. huff for en dårlig sang.. Estland er drittkjedelig.. sangen til Litauen er det i hvert fall litt fart i! Ellers ser det veldig bra ut for min del.. jeg håper kanskje Nederland også går til finalen.. men jeg vet ikke hvem det skal være på bekostning av.. kanskje Kroatia?

+Quote Post
melodica
post 31.03.12 - 22:00
Innlegg #20

Fast bruker

Ble medlem: 01.02.2008
Bruker nr.: 38 510

Etter å ha hørt gjennom denne oppsummeringen er det 6-7 sanger jeg husker/ som har utmerket seg. Ellers synes jeg at noen sanger kommer bedre ut i sammenligningen med andre (Malta før Hviterussland, Portugal mellom Hviterussland og Ukraina) mens andre sanger fremstår som svakere - feks Bulgaria.

http://www.youtube.com/watch?v=7We0A3J6mXM

Dette er sangene jeg har merket meg etter gjennomgangen:
- Serbia
- Nederland
- Portugal
- Sverige
- Norge
- Bosnia

+Quote Post

2 Sider V   1 2 >
Reply to this topicStart new topic
1 bruker(e) leser dette emnet (1 gjester og 0 uregistrerte brukere)
0 brukere:

Enkel visning Tiden er nå: 25.05.13 - 04:06 RSS