Har vi for mange kommuner i Rogaland |
Velkommen ( Logg inn | Bli medlem )
![]() ![]() |
Har vi for mange kommuner i Rogaland |
02.09.03 - 15:28
|
|
|
Registrert Gruppe: Registrert bruker Innlegg: 13 Ble medlem: 27.08.2003 Bruker nr.: 13 317 |
Er vi modne for en storbyregion på Jæren, og en storbyregion på Haugalandet? Hva mener du om å slå sammen kommuner? Betyr det noe for hvem du stemmer på 15. september?
|
|
|
|
04.09.03 - 16:38
|
|
|
Registrert Gruppe: Registrert bruker Innlegg: 1 Ble medlem: 04.09.2003 Bruker nr.: 13 413 |
Jeg mener tiden ikke er inne for å slå sammen kommuner som Stavanger, Sandnes, Sola og Randaberg (f.eks.). Grunnen mener jeg er de klare forskjellene mellom kommunene og den foreløpige motviljen som ser ut til å være tilstedet (untatt fra Stavangers side da).
Leif Johan Sevland er kun ute etter areal og skatteinntekten fra de andre kommunene, og kan ikke tilby noe igjen (hvis man kan si det slik?). Alle de "viktige" begivenheter og lokaliteter tror jeg fremdeles ville blitt plassert i og rundt Stavanger sentrum, og områdene i det som i dag utgjør de andre kommunene ville stort sett blitt brukt til boliger, sykehjem (hvis de fremdeles bygges) etc. Nei, første skritt på veien mot en evt. storkommune (noe jeg ikke håper på), må i allefall være å avvikle fylkeskommunen. Den har utspilt sin rolle, og jeg mener den enkelte kommune sammen med staten kunne overtatt det ansvar som i dag fylkeskommunen innehar - og det mer rasjonelt og rimelig. |
|
|
|
12.09.03 - 22:29
|
|
|
Registrert Gruppe: Registrert bruker Innlegg: 3 Ble medlem: 12.09.2003 Bruker nr.: 13 563 |
Det er viktig at eventuelle sammenslåinger gir reelle fordeler til innbyggerene. Som Lunddøl kunne jeg f.eks tenke meg en sammenslåing av Lund kommune og deler av Stavanger kommune som Skagen brygge og enkelte av nabogatene.
Innbyggerene i Rest-Stavanger kommune vil selvfølgelig få ta del i den nye Lund/Skagen kommunes tilbud mot en viss kompensasjon. |
|
|
|
![]() ![]() |
| Enkel visning | Tiden er nå: 22.05.13 - 23:25 |
|