Debattforum

Velkommen ( Logg inn | Bli medlem )

Reply to this topicStart new topic
Drum&Jazz!
Virus
post 23.11.02 - 20:16
Innlegg #1

Fast bruker

Gruppe: Registrert bruker
Ble medlem: 02.09.2002
Bruker nr.: 6 780

Hei solskinn! Fine program, stå på!

Spørsmål: For en tid tilbake tunet jeg inn sendingen din, og havnet midt i en herlig D&B-sak, med kvinnelig, sort vokal mange klasser over det man er vant til i sjangeren (hva "SJEL" angår), som jeg vil tro er en del år gammel utfra produksjonen å dømme.
Lurte på om du eller andre kunne tipse om gode plater og om hvor jeg finner disse, innen D&B med autentisk (ikke samplet!) kontrabass og (sjelfull) vokal? Med andre ord, fusjoneringer av D&B-beats og tempi, og jazzaktige harmonier med live musikere i studio?

Mange takk!
Virus
Go to the top of the page

+Quote Post
SUNSHINE
post 25.11.02 - 13:12
Innlegg #2

Ble medlem: 25.11.2002
Bruker nr.: 8 884

hei

skal svare på dette med hvor man kan skaffe seg bra tromme og bass i løpet av uka .
kult at du engasjerer deg!!

Uansett her er noe av det jeg spilte.
Spillelister vil også oppdateres denne uka.

smil fra solskinn

lørdag 23.nov, spilte jeg endel ny og gammel drum'n'bass.

Det var bla. 4-Hero's 9x9(tro det var denne samt neste du var mest opptatt av)

Fertile Ground's Higher (waiwan vocal mix),

Alex Reece's klassiker Pulp Fiction,

PFM's One And Only samt

Reprazent's Share The Fall fra deres debut LP New Forms, som bla. vant den prestisje tunge Mercury Music Awards for noen år tilbake.

Det har vært lagd og lages fortsatt masse kvalitets vokal tromme og bass. Har du noen gang sjekket Breakbeat Era, som er Roni Size med vokalisten Lonnie Laws (tror jeg)...veldig fint...nyere ting fra samme del av england, nemlig bristol, er Kosheen. Låta Hide You er tøff. All type brasiliansk drum'n'bass er også genialt. Sjekk bla. ut dj patife's utgivelser på V Recordings.

Og så Uncut's låt Midnight er helt skjønn. Den kom ut i år. Skal love og spille den snart.

En stor fan av denne typen tromme og bass er DJ Fabio som sammen med Grooverider har program på bbc radio 1, hver fredag fra 2 om natta engelsk tid. sjekk ut:

http://www.bbc.co.uk/radio1/urban/fabandgr...oove_biog.shtml[/url]

En annen glitrende ressurs for d'n'b er http://www.breakbeat.co.uk/ (drum'n'bass arena) Dette er en av de aller beste, og lengst eksisterende sidene om tromme og bass på nettet.

Alle BBC Radio 1 programmer kan dessuten høres live på nettet. Sjekk også ut Gilles Peterson, en fan av tromme og bass, som er mannen bak plateselskapet Talkin Loud som signe tReprazent i sin tid....Han sender kl. 2 om natta, engelsk tid, natt til torsdager:

http://www.bbc.co.uk/radio1/urban/peterson/[/url]

fro uk garage og 2step sjekk ut dreem team http://www.bbc.co.uk/radio1/urban/dreemteem/dt_biog.shtml

+Quote Post
Virus
post 28.11.02 - 01:04
Innlegg #3

Fast bruker

Ble medlem: 02.09.2002
Bruker nr.: 6 780

Gode ting! Takker og bukker!!

+Quote Post
BOMS
post 29.11.02 - 11:56
Innlegg #4

Ble medlem: 07.04.2002
Bruker nr.: 4 688

4Hero - Two Pages

Mer broken beats en drum'n'bass, men tror du vil like den

+Quote Post
SUNSHINE
post 29.11.02 - 14:43
Innlegg #5

4-HERO PLATA ER DET MYE BRA PÅ. DET ER JO MARK OG DEGO i 4-HERO SOM STÅR BAK DET LEGENDARISKE D"N"B SELSKAPET REINFORCED RECORDS OG DET ER DISSE TO SOM HAR ÅPNET FOR AT TIDLIGERE EKSPERIMENTELLE D'N'B ARTISTER SOM F.EKS SEIJI HAR KUNNET FÅ LEKE SEG FRITT PÅ SELSKAPT SITT! OG VIPS SÅ HADDE VI BROKEN BEATS...

SJEKK OGSÅ UT ALT SOM HAR MED PRODUSENT TEAMET "BUGZ IN THE ATTIC" Å GJØRE - EN AV GUTTA SOM ER MED HER ER KAIDI TATHAM (OGSÅ KJENT SOM AGENT K), KEYBOARDISTEN I HERBALISER, SOM BURDE VÆRE KJENT FOR DE FLESTE. HAN KOM UT MED SOLO SKIVE I SOMMER UNDER NAVNET AGENT K. DESSUTEN ER HAN EN GREPA LÅTSKRIVER OG MULTI INSTRUMENTALIST OG ER MED PÅ DE ALLER FLESTE "BROKEN BEATS" UTGIVELSENE SOM KOMMMER UT FORTIDA.

ANNET VELDIG BRA ER TING FRA AFRONAUGHT (AKA ORIN WALTERS), DOMU, SEIJI OG BIG BANG.

SPILLER MYE AV DETTE PÅ PROGRAMMET. BROKEN BEATS ER JO EN SLAGS SJEFULL OG TØFF OFFSHOT AV BREAKBEATEN. DEN ER EN BLANDING AV D'N'B, UK GARAGE OG SKIKKELG BREAKBEAT GARAGE. OG DET SOM ER SÅ FETT ER AT DET MUSIKALSKE ELEMENTET HAR EN SÅ STERK PLASS BLANT DISSE FLINKE FOLKA SOM LAGER DET.

DET KOMMER JO MER OG MER FRA ANDRE LAND OGSÅ. MADLIB FRA USA, STEREOTYP FRA , ER DET TYSKLAND ELLER ØSTERIKE.

utrolig fett !!

OI OI - FIKK NETTOPP VITE AV MIN GAMLE VENN, METALHEADZ DJ BAILEY AT HAN HAR FÅTT ET PROGRAM PÅ BBC1EXTRA. DET ER PÅ INTERNET. SJEKK UT:

BBC 1XTRA on sunday nights for 11pm till 1am.

http://www.bbc.co.uk/1xtra/djs/bailey.shtml

+Quote Post
Mr_Hardhouse
post 30.11.02 - 21:49
Innlegg #6

Ble medlem: 21.11.2002
Bruker nr.: 8 847

Hvis du vet hvem Miss Jarea er, så må du bare vite at jeg og hu synes at du er den ABSOLUTT feteste D'n'B dama i landet! Digger deg skikkelig!!! FOR ALLTID!!

+Quote Post
SUNSHINE
post 02.12.02 - 02:34
Innlegg #7

ha ha.

takk skal dere ha. det var da som bare!
Nå ble jeg glad.

Hjertelig hilsen frøken solskinn

+Quote Post
Mr_Hardhouse
post 05.02.03 - 17:18
Innlegg #8

Sunshine: Skal du spille i Trondheim snart??? MÅ seriøst høre deg spille EN GANG TIL!!! KAN IKKE VENTE!!!

+Quote Post
Harald Are
post 05.02.03 - 18:24
Innlegg #9

Aktiv bruker

Ble medlem: 21.08.2002
Bruker nr.: 6 566

Bare for ordens skyld: det heter BBC Radio 1 - hvis du vil høre på radio og har tenkt å klikke deg fram.
BBC1 er fjernsyn - akkurat som NRK1.
Stå på Sunshine!
HAL9000

+Quote Post
SUNSHINE
post 05.02.03 - 18:27
Innlegg #10

Heisann

Jeg veit ikke. Det er en stund siden jeg har spilt på Dali nå så det hadde vært fett å komme tilbake. Så kjempe gøy å spille der. Blæst også.

Jeg foreslår at du maser på de som driver stedene -ha ha!

Smil fra solskinn

+Quote Post
Mr_Hardhouse
post 18.03.03 - 16:21
Innlegg #11

Hei igjen Sunshine! Vet du om det er noen flere kvinnelige Drum 'N' Bass/Drum 'N' Jazz DJ's her i Norge??? Kunne du ikke tenkt deg å spille på noe som dette:

Club-Wonderland
Blæst
3B

Hadde vært kult med litt feedback fra din side Sunshine:):):):)

*Koz og Klemz Speedy Angel a.k.a. Mr_Hardhouse:)*

Next Gig:
Trip To Techno @ Skipper Kroa.

+Quote Post
SUNSHINE
post 22.03.03 - 12:56
Innlegg #12

heisann

Det er det vel ikke- men jeg har ikke lenger oversikt, så hvem veit...
I gamle dager var det en jente duo som het DJ
She og DJ Raw. De var ok bra, de er ikke aktive lengre.
Derimot er det mange flinke engelske damer som holder på, slik som DJ Flight og DJ Storm som spiller for Metalheadz, mfl. og MC Chick-A-Boo er en engelsk dame MC og hun er helt rå.

Jeg spiller ikke bare tromme og bass lengre ettersom jeg begynte å synes tdet var litt for lite utvikling av musikken og blant folka som holdt på med det.
Men jeg er veldig glad i utgivelsene på full cycle og v+recordings, og synes det brasilianske innslaget i drum'n'bassen er veldig bra og musikalsk fint. Som feks DJ Marky, XRS, Drumagick etc.

Såklart jeg kunne tenke meg å spille på noe sånt. Det er bare fortelle meg mer om det og kontakte meg igjen.

Epost adressa mi er sunshine@nrk.no

Stor hilsen fra Elin -DJ SUNSHINE

+Quote Post
instance
post 28.04.03 - 13:55
Innlegg #13

Ble medlem: 28.04.2003
Bruker nr.: 12 047

sjekk ut http://www.impediment-productions.com/forum for norskt d&b forum

+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
1 bruker(e) leser dette emnet (1 gjester og 0 uregistrerte brukere)
0 brukere:

Enkel visning Tiden er nå: 23.05.13 - 22:08 RSS