Debattforum

Velkommen ( Logg inn | Bli medlem )

Reply to this topicStart new topic
Den nye borgerlige flertallsregjeringen !
skipper
post 15.09.01 - 16:43
Innlegg #1

Aktiv bruker

Gruppe: Registrert bruker
Ble medlem: 26.08.2001
Bruker nr.: 134

Skal det dannes en borgerlig regjering så må alle de borgelige partiene være voksne nok til å danne en regjering sammen.
De har tross alt det boegerlieg fellesskapet felles, det er det vi velgerne har stemt på og som vi har savnet så alt for lenge.
Derfor må Høyre slutte å holde på med dette tullet om at det bare er KRF og Venstre som skal være med.
Høyre må nå komme over denne "pubertetsalderen" og være voksen nok til å innvitere FRP og Carl I Hagen med i en flertallsregjering...

Blir man aldri voksen og kan skape faste greie dokumenterte avtaler i politikken... ??

Et felles " Politisk-forretnings-dokument" må lages, hvor alle partienes "problemsaker" blir nedskrevet og forhandlet frem til et endelig standpunkt i et "Borgerlig Flertalls-regjærings Dokument " hvor alle borgerlige partier skriver under og forholder seg til videre i stortingsperioden. ...

Blir det så alt for vanskelig så ta inne en "uavhengig regjeringsmeglingsmann" en som kan se matematikken i valget og fordele ut derfra ...
Når en klarte å sette pris på Telenor og Statoil må det gå an å sette prisen på
"KRF Magne Bondevik som Statsminister " osv...

Når NHO og LO kan komme frem til felles standpunkter og avtaler , så må borgerlig politikere klare det også, det forlanger vi av politikere.
Og var det ikke noe som het moderasjonslingen en gang i tiden ??

Utrolig hva politikerne forlanger av andre , nå får politikerne være voksne og vise hva de er voksne for og komme frem til en "Flertallsregjering" hvor alle borgerlige partier er med.

Er det rart det er krig og helvete i denne verden når norske politikere ikke kan sammarbeide for å danne en handlingskraftig regjering ! Hvilke mennesker er det som kan sette slike voldsome egoistiske partikrav at de ikke kan være med å moderere kravene slik at det norske folk kan leve i et godt og trygt land uten å bli flådd til skinnet av det offentlige og private...

Nå må politikerne få orden på landet !

Flertallsregjeringen bør da bli følgende :

Bondevik - statsminister ( under forusetning av en flertallsregjering KRF+H+ FRP+V.)
Pettersen -Utenriksminister
P.K Foss - Finansminister
Hagen - Justisminister
Alvheim - Helseminister
Dørum - Miljøminister
Nilsen- Samferdselsminister
Valgerd S. Haugland - Barne og Famelieminister

Bastesen -Formann i fiskerikommiteen

Da begynner kabalen å gå opp og alle har fått en god minister post

Da har alle borgerlige fått være med:

KRF+H+V+FRP+(Kystpartiet )...
Go to the top of the page

+Quote Post
skipper
post 15.09.01 - 20:34
Innlegg #2

Aktiv bruker

Gruppe: Registrert bruker
Ble medlem: 26.08.2001
Bruker nr.: 134

Svar til en som er enig med meg på et annet fora !!

har vi et borgerlig flertall, så er vi et borgerlig flertall,
og da skal politikerne respektere det !

jeg tror det norske folk vil juble dersom norge fikke til en flertallsregjering hvor alle de boegerlige partier er representert i en ny flertalls-regjering !
jeg kan ikke se noen grunn til at det ikke skal skje !!!!

jeg håper vi ikke behøver en slik katastrofe som det USA er vitne til , for å visse at vi er en sammensveiset nasjon...

jeg har stor respekt for Statsminister Stoltenberg og SV-dronning Halvorsen og Enoksen de har kjempet, men tapt på sine politiske saker, det norske folk ønsker disse i opposisjon.. til å korrigere og holde de borgerlige i sjakk !

For som jeg har sagt under hele balgkampen .
vi er en nasjon og da skal vi samle oss om de som vant valget .

denne gangen vant de borgerlige og det skal vi feire og ikke la små detaljer drepe en flertallsregjering som det norske folk har stremt inn på stortinget !
Go to the top of the page

+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
1 bruker(e) leser dette emnet (1 gjester og 0 uregistrerte brukere)
0 brukere:

Enkel visning Tiden er nå: 19.05.13 - 12:53 RSS