Jump to content

Photo

Deres Dom: Island

• Please log in to reply
56 replies to this topic

#41 Eurogroover

Eurogroover

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 2,245 posts
  • Interests:Musikk generelt, og Eurovision spesielt...

Posted 02 April 2012 - 01:54 AM

Jeg får virkelig ikke taket på denne låten selv om den kom seg en del i engelsk versjon sad.gif Den er dramatisk og storslagen, men jeg synes ikke at melodien er fin nok. Jeg kan likevel se for meg at denne seiler til finalen og kommer høyt også der.

Terningen vipper mellom 3 og 4, men siden Jonsi er så kjekk, blir det 4 tongue.gif

Karakter: 4

#42 jodlebirger2

jodlebirger2

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 5,379 posts

Posted 02 April 2012 - 01:59 AM

Litt vel tung sang... Jeg forstår ikke helt hypen rundt denne! Det er nesten så den prøver for hardt å være en storslått ballade, men det blir nesten for mye av det gode og den treffer meg ikke helt. Eirikurs tunge storslåtte Valentine lost, fra 2007 var langt bedre enn denne. Denne taper også massevis når det oversettes til Engelsk, for da mistet den særpreget sitt. Dette er den type sang som er bedre på orginalspråket, selv om man ikke forstår et ord!
Min karakter: 3

#43 melodica

melodica

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 124 posts

Posted 02 April 2012 - 08:39 AM

Det meste er vel sagt nå...som sagt den starter så vakkert og en får store forventinger til denne. Den mystiske sagalåten svekker inntrykket når rfefrenget kommer desverre. LIkevel alt i alt er dette en solid låt og blant mine topp 3 i semi 1 og det er langt bedre enn låter som Hellas og Romania som jeg har gitt en 3'er.

Terningkast 4

#44 Diskus

Diskus

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 7,120 posts
  • Interests:MUSIKK!!! Mest av alt....og mer!

Posted 02 April 2012 - 02:56 PM

En periode virket det som ALLE her inne ELSKET denne....Må si jeg aldri helt har fått foten for den. Den taper seg på Englesk, og det var bedre låter i finalen deres. Slik som "Hey" (folkrock), elektrpoplåten med Blar oplar og hun med den Bjørk-aktige sangen. Dette er smått symfonisk og storslått, men blir for tregt. Er liksom verken det ene eller det andre for meg.

3/6

#45 harlekin

harlekin

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 13,685 posts

Posted 08 April 2012 - 03:37 PM

Jeg skulle normalt like dette. Dette er en type låt jeg ofte pleier å sette pris på. Dramatisk og tungt. Spennende arrangement, med en bass som nesten river av noen "metall-riff". Teksten er vel et slags episk dikt, en slags fabel.
Men den gir ikke meg noe spesielt. Det er måneskinn, det er kjærlighet, svik og drama.
Uansett, det virker på meg som om Island vil altfor mye på en gang.
Så dette er ikke noe for meg, av en eller annen grunn 2/6

#46 KingCreole

KingCreole

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 8,477 posts

Posted 27 April 2012 - 08:26 AM

Sitat(KingCreole @ 25.03.12 - 12:44) <{POST_SNAPBACK}>
Dramatikk ispedd etniske toner. Over middels, men for mye lettvekter til at totalinntrykket blir topp.

Terningkast 4.

Etter å ha tenkt meg om nedgraderer jeg terningkastet til 3. Den er veldig gjennomsnittlig etter min mening.

#47 Rekeurovision

Rekeurovision

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 131 posts

Posted 27 April 2012 - 04:19 PM

Island er min favorit i ar, faktisk för sverige, som ligger tett etter. Italia som er sterk synes jeg tapte seg etter at jeg hörte love performance. Island har mange komponenter som vil trekke opp. Tror de seiler lett opp pa en topp fem. Terningkast 6.

#48 Miss Daisy

Miss Daisy

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 861 posts

Posted 27 April 2012 - 05:37 PM

Dette er den sangen som kan gi Island deres første seier, noe jeg håper den gjør! Det er så rørende når et land vinner for første gang, og jeg synes det er Island sin tur nå. (Portugal er et annet land som aldri har vunnet, og som dessuten har deltatt mye lenger enn Island, men dessverre fortjener ikke sangen deres noen seier i år)

#49 SBB

SBB

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 1,301 posts

Posted 02 May 2012 - 03:02 PM

Jeg plages av at den er så ordinært bygd opp, det mangler kreativitet og dermed blir den storslagenheten de jakter på ganske falsk.

Helt ok artister, syns ikke det var så voldsom kjemi live..men vi får se når semien nærmer seg.

3/6

#50 Tornero

Tornero

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 727 posts

Posted 02 May 2012 - 06:20 PM

Ååh... Tårene mine renn! Denne låta minner meg om ein venn som flytta over havet, til Sagaøya for noken år sidan. Når eg høyrer denne låta, får den meg til å tenke på den ho.

Låta er som ein blanding av Rändajad og Is it True, med litt Fairytale, dei tre beste bidraga i 2009, eit av dei beste åra i seinare tid. Den er mystisk, vakker og tiltalande, med flotte artister så ser eg ingen grunn til at Island skal gjere det dårlegare enn dei siste to åra. Finaleplass er bankers, med ein jury som mest sannsynleg vil sette pris på det norrøne og vakre, og folket som alltid lar seg sjarmere av felegnikking og duettar med velsyngande (og vakre) artistar. Denne låta tapte seg ikkje med oversettinga til engelsk.
Har trua på topp ti, om ikkje topp fem til Island, når Danmark kunne komme så høgt i 2010...
Eg driter i tradisjonell oppbygning, for denne traff meg!

6-/6

#51 Jetro

Jetro

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 1,301 posts

Posted 02 May 2012 - 07:36 PM

Tornero: Jeg er glad for at du føler det sånn, for jeg var også ekstatisk da jeg hørte den første gang. Siden har den tapt seg veldig, jeg tror det er fordi det ikke er nok skille på refrenget og verset... sad.gif Jeg VIL like den, men noe ved den er ikke så spennende.

#52 Eurogirl

Eurogirl

Aktiv bruker

• Registrert bruker
  • 77 posts

Posted 03 May 2012 - 01:48 AM

Jeg har så lyst til at denne skal vinne. Det har vært sagt før, men den kombinerer fint elementer fra folkemusikk og symfonisk metal. Stemmene matcher også godt sammen, synes jeg. Stemningsmusikk!

5/6

#53 eric82oslo

eric82oslo

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 7,167 posts
  • Interests:Musikk / Musikk-konkurranser / Reising / Reiseliv / Oppdagelsesreiser / Andre kulturer /Språk / Spansk / Engelsk / Italiensk / Film / Kunst / Arkitektur / Farger / Internasjonal politikk / Obama / Gandhi / Fotografering / Bartending

Posted 07 May 2012 - 05:06 PM

Island har lenge vært et av mine favorittland i ESC, særlig fra 2000 og utover. Nesten hvert eneste år har bidragene fått en 6er eller en 5er (som regel sterk) av meg. Et av de få unntakene var fjoråret, som var helt begredelig. wink.gif Med det som bakteppe faller årets islandske låt litt i gjennom for min del. Til tross for det er den blant de sterkere i år. Delvis fordi den skiller seg så klart ut fra alt annet, en helt annen sjanger, en helt annen stemning. Dessuten er stemmene deres blant de aller beste i år, og burde av den grunn ha potensiale til å skåre stort blante jurygruppene. Den engelske versjonen og ikke minst den fine, gjennomførte musikkvideoen trakk ytterligere opp for min del. Dessuten; jeg var ikke blant de som elsket Jonsis bidrag forrige gang. For meg ble det altfor mye skriking og så veldig kleint ut på scena - han klarte vel nesten å overgå Haldor Lægreid i pompøsitet, og det sier vel ikke rent lite. tongue.gif Så tatt det i betraktning, er denne låta veldig forfriskende og nedtonet! smile.gif Så jeg vakler et sted mellom terningkast 4 og 5, men tror ikke jeg kan strekke meg lengre enn til en sterk 4+ denne gang. smile.gif Men med mulighet for en oppgradering hvis sceneuttrykket blir så smashing som jeg har følelsen av at det fort kan bli. wink.gif

#54 Thomas67

Thomas67

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 360 posts

Posted 08 May 2012 - 01:18 AM

Islands bidrag er fint men mangler det helt store.Terningkast 3

#55 stellamira

stellamira

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 105 posts

Posted 11 May 2012 - 04:12 PM

wub.gif 6/6

#56 JThue

JThue

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 1,189 posts

Posted 14 May 2012 - 10:07 PM

En av mine definitive favorittnasjoner dette. Likte Hugarro bedre i finalen deres, men dette er jo heller ikke dumt. Låtens styrke er det mystiske, som også vil bli videreført i massevis på scenen, samt det meste som involverer Gretas fele(ikke en metafor)(ikke at eg aner hva det skulle være metafor for) og Jónsis lyse parti i andre vers. På den andre siden blir kanskje lydbildet litt for dramatisk, og refrenget er dessverre låtens svakeste punkt. Ikke at sistnevnte hindret Azer i fjor. Eg tror denne kan nå kjempelangt, men for meg personlig har den dalt litt igjen. Syntes først det var greit at de oversatte den til engelsk, men nå er eg jommen ikke så sikker lengre.

Terning: 4.

#57 Andreas87

Andreas87

• Registrert bruker
  • 9 posts

Posted 17 May 2012 - 04:56 AM

Dette er vireklig supert!!! Dyktige sangere og gripende låt. Og den blir bare bedre og bedre jo mer jeg hörer på den. Förste gang jeg hörte den grep den meg ikke så mye, men siden har den bare vekst og er nå min favorit nr 1 i år! Dog er jeg redd at det kan trenges å höre på den noen ganger för man virkelig liker den og det kan vaere en ulempe i ESC. Videon lyfte sangen og etter förste repet ser det ut som det klarer å få en del av feelinge til scenen. For meg en klar 6:er!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users