Jump to content

Photo

Stjernekamp 2013

• Please log in to reply
36 replies to this topic

#1 alfiboy

alfiboy

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 7,390 posts
  • Interests:MGP
    MF
    ESC
    Reiser
    film
    Musikk
    Interiør
    Matlaging
    Svømming

Posted 12 June 2013 - 12:23 PM

Her er listen av artister for årets stjernekamp. Begynner å glede meg nå jeg....

«Stjernekamp 2013»
Ti etablerte artister konkurrerer innen ulike musikksjangere om å bli «Norges ultimate entertainer». De skal synge og danse, og levere «et skikkelig show».

Deltakere er:

Helene Bøksle
Atle Pettersen
Elisabeth Andreassen
Hans-Erik Dyvik Husby
Agnete Johnsen
Espen Grjotheim
Silya Nymoen
Vidar Johnsen
Eli Kristin Hansveen
Mimmi Tamba

Programleder er Kåre Magnus Bergh. Øyvind «Vinni» Sauvik og Mona B. Riise er fast musikkekspertpanel. Serien produseres av Monster for NRK .

Kanskje på tide at NRK gir vinneren en finalebilett til MGP 2014?

Nå er det på tide å få en sammenheng mellom Stjernekamp og MGP. Dette bør sees på som en konkuranse der man får en reell premie. Og premien i år er en finalebilett til neste års MGP....

Kommentarer?

Edited by alfiboy, 12 June 2013 - 12:25 PM.

#2 eric82oslo

eric82oslo

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 7,167 posts
  • Interests:Musikk / Musikk-konkurranser / Reising / Reiseliv / Oppdagelsesreiser / Andre kulturer /Språk / Spansk / Engelsk / Italiensk / Film / Kunst / Arkitektur / Farger / Internasjonal politikk / Obama / Gandhi / Fotografering / Bartending

Posted 12 June 2013 - 01:10 PM

Sitat(alfiboy @ 12.06.13 - 12:23) <{POST_SNAPBACK}>
«Stjernekamp 2013»

Deltakere er:

Helene Bøksle

Nå ble jeg glad, over å lese at Helene Bøksle skal delta. biggrin.gif Det betyr nok at karrieren hennes vil få et oppsving, og at hun vil stille langt sterkere dersom hun velger å delta i MGP igjen i den nærmeste framtid. Ønsker henne all mulig lykke til og håper inderlig hun vinner - det har hun fortjent etter flausen i 2011 der hun hadde det suverent beste bidraget. smile.gif Hun har også en av Norges beste stemmer tør jeg påstå.

Edited by eric82oslo, 12 June 2013 - 01:11 PM.

#3 eric82oslo

eric82oslo

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 7,167 posts
  • Interests:Musikk / Musikk-konkurranser / Reising / Reiseliv / Oppdagelsesreiser / Andre kulturer /Språk / Spansk / Engelsk / Italiensk / Film / Kunst / Arkitektur / Farger / Internasjonal politikk / Obama / Gandhi / Fotografering / Bartending

Posted 12 June 2013 - 01:13 PM

Agnete Johnsen

Ser at dette er vokalisten i The Blacksheeps. tongue.gif Hyggelig. smile.gif

#4 eric82oslo

eric82oslo

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 7,167 posts

Posted 12 June 2013 - 01:14 PM

Vidar Johnsen

Vidar Johnsen er visst vokalisten i Vamp. smile.gif

#5 eric82oslo

eric82oslo

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 7,167 posts

Posted 12 June 2013 - 01:19 PM

Eli Kristin Hansveen

Eli Kristin Hanssveen tror jeg er hun gærne opera-coachen som deltok som "opera-gymnasiast" for deltagerne under opera-kvelden i forrige sesong. laugh.gif cool.gif Digget den dama skikkelig, gleder meg til å se henne i en annen setting, som deltager selv. cool.gif To tomler opp!

Edited by eric82oslo, 12 June 2013 - 01:20 PM.

#6 yolo

yolo

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 1,063 posts

Posted 12 June 2013 - 01:22 PM

Blir spennende med så mange MGP-artister med. Men noe finalebillett til 2014 bør det ikke bli.

#7 eric82oslo

eric82oslo

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 7,167 posts

Posted 12 June 2013 - 01:24 PM

Mimmi Tamba

Mimmi Tamba har blant annet vært med i Team Lisa (Stokke) i Korslaget, der hun også sang solo.

Mer info med musikk-klipp her: http://tuvaw.blogg.n...immi_tamba.html

#8 eric82oslo

eric82oslo

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 7,167 posts

Posted 12 June 2013 - 01:26 PM

Sitat(yolo @ 12.06.13 - 13:22) <{POST_SNAPBACK}>
Blir spennende med så mange MGP-artister med.

Halvparten MGP-artister, ikke dårlig. tongue.gif

#9 eric82oslo

eric82oslo

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 7,167 posts

Posted 12 June 2013 - 01:32 PM

Veldig vanskelig å spå utfallet i den forekommende sesongen, blir utrolig jevnt tror jeg. De aller fleste deltagerne er enten utrolig dyktige eller har veldig mange personlige fans. Tipper de to svakeste kortene blir Hans-Erik og Mimmi, men tror heller ikke at Espen har fans nok til å nå veldig langt. Nå skal jeg ta en råsjanse og tippe hele sluttresultatet tongue.gif:

1. Agnete Johnsen
2. Atle Pettersen
3. Eli Kristin Hansveen
4. Helene Bøksle
5. Vidar Johnsen
6. Silya Nymoen
7. Mimmi Tamba
8. Elisabeth Andreassen
9. Espen Grjotheim
10. Hans-Erik Dyvik Husby

Så da blir det nok Atle mot Agnete i finalen. tongue.gif

Hva tror dere? smile.gif

#10 yolo

yolo

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 1,063 posts

Posted 12 June 2013 - 01:34 PM

Sitat(eric82oslo @ 12.06.13 - 13:26) <{POST_SNAPBACK}>

6 av 10 faktisk.

Helene Bøksle (MGP)
Atle Pettersen (MGP jr)
Elisabeth Andreassen (MGP, MF og ESC)
Hans-Erik Dyvik Husby (MGP)
Agnete Johnsen (MGP jr, MGP Nordic og MGP)
Espen Grjotheim
Silya Nymoen (MGP)
Vidar Johnsen
Eli Kristin Hansveen
Mimmi Tamba

Tror faktisk jeg skal følge litt mer med på Stjernekamp i år. Litt mer spennende når man hører på musikken deres til vanlig.

#11 yndlingsdyr

yndlingsdyr

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 876 posts

Posted 12 June 2013 - 02:56 PM

Så artig. Følte jeg gikk glipp av noe ved å ikke følge med på dette i fjor. Liker konseptet med at de må prøve seg i ulike genre. Blir enda større grunn til å se på det med alle mgp-artistene...alltid et gyldig alibi.

#12 ingu

ingu

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 1,122 posts
  • Interests:Fotball <br />Eurovision Song Contest<br />Melodi Grand Prix

Posted 12 June 2013 - 03:46 PM

Sitat(eric82oslo @ 12.06.13 - 13:10) <{POST_SNAPBACK}>
Nå ble jeg glad, over å lese at Helene Bøksle skal delta. biggrin.gif Det betyr nok at karrieren hennes vil få et oppsving, og at hun vil stille langt sterkere dersom hun velger å delta i MGP igjen i den nærmeste framtid. Ønsker henne all mulig lykke til og håper inderlig hun vinner - det har hun fortjent etter flausen i 2011 der hun hadde det suverent beste bidraget. smile.gif Hun har også en av Norges beste stemmer tør jeg påstå.

Nei, skal ikke si meg enig i at hun hadde det beste bidraget i MGP 2011, hvis vi hadde sendt det så var det nesten som at vi skulle hatt MGP 2006 en gang til. Men skal si meg enig i at hun bør delta i MGP neste år med en bedre sang enn den hun hadde i 2011.

#13 KingCreole

KingCreole

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 8,467 posts

Posted 12 June 2013 - 05:06 PM

Sitat(eric82oslo @ 12.06.13 - 13:32) <{POST_SNAPBACK}>
Så da blir det nok Atle mot Agnete i finalen. tongue.gif

Hva tror dere? smile.gif

Total skivebom. Etter at forholdsvis ukjente Tuva Syvertsen gjorde det så bra ifjor ser jeg på det som en selvfølge at Silya Nymoen er en av finalistene. Den andre bør selvfølgelig være Helene Bøksle.

#14 yolo

yolo

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 1,063 posts

Posted 12 June 2013 - 05:48 PM

Sitat(KingCreole @ 12.06.13 - 17:06) <{POST_SNAPBACK}>
Total skivebom. Etter at forholdsvis ukjente Tuva Syvertsen gjorde det så bra ifjor ser jeg på det som en selvfølge at Silya Nymoen er en av finalistene. Den andre bør selvfølgelig være Helene Bøksle.

Jeg synes det selvfølgelig må være Agnete og Atle. smile.gif Og Atle er ganske populær, så regner med han kommer langt.

#15 jodlebirger2

jodlebirger2

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 5,366 posts

Posted 12 June 2013 - 08:55 PM

Dette er litt gubbeprogram synes jeg.... De unge røk ut tidlig i fjor, og kommer til å gjøre det i år også.
Om Silya Nymoen kommer til å gjøre det like bra som Tuva, kommer an på om hun mestrer de ulike sjangrene, eller det vil si om hun gjør som Tuva og gjør alt til sin egen stil....

Jeg er litt lei slike syngeprogram, det har vært så mange varianter av de....
Det spørs om jeg kommer til å prioritere Skal vi danse, i år også, slik som i fjor. Ja, det programmet har også gått i mange år, men i motsetning til Stjernekamp, så er det bare et danseprogram på tv men dusinvis av sangkonkurranser.

#16 alfiboy

alfiboy

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 7,390 posts
    MF
    ESC
    Reiser
    film
    Musikk
    Interiør
    Matlaging
    Svømming

Posted 12 June 2013 - 09:33 PM

Virker som Norge har fått sin egen tina turner i Mimi Tamba. Kanskje hun nå tar over etter Mimi Blix i MGP?

Hun imponerte meg. Jeg håper jo de unge klarer å gjøre det bra. Og at de etablerte må vike for de unge. Håper de får bra med stemmer. Atle Agnete og Mimmi er vel de jeg hejer på i utgangspunktet.

Bettan er jo en meget etablert artist. Hyggelig at hun velger å stille opp, selv om jeg ikke håper hun vinner.

Jeg er spendt på om noen av disse artistene skal synge til neste års mgp. blir spennende å se. Jeg har alltid villet ha Espen Grjotheim i mgp.

Ps. Man må skille mellom mgp junior og mgp. Ikke det samme i det hele tatt.

Edited by alfiboy, 12 June 2013 - 09:37 PM.

#17 superdresser

superdresser

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 2,783 posts

Posted 12 June 2013 - 09:36 PM

Sitat(eric82oslo @ 12.06.13 - 13:26)
1527784[/url]']

Inneavl er vel ordet som må brukes her rolleyes.gif

#18 alfiboy

alfiboy

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 7,390 posts
    MF
    ESC
    Reiser
    film
    Musikk
    Interiør
    Matlaging
    Svømming

Posted 12 June 2013 - 09:39 PM

Her er bilde over alle deltakerne i årets stjernekamp. En bra gruppe artister ja...

#19 Kronny

Kronny

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 2,340 posts

Posted 13 June 2013 - 10:55 AM

Jeg kan ikke tenke meg at NRK ikke vil ha med Rita Eriksen, som vant i fjor, men om hun selv stiller opp er noe annet. Så ikke "Stjernekamp" i fjor, men vurderer å gjøre det i år. I fjor gikk det samtidig med "Skal vi danse", hvor Hanne Sørvaag til slutt vant utelukkende på publikumsstemmer. Tror neppe publikum stemte ut fra hva de så i de enkelte rundene, men heller på favoritten sin. Ble irritert, og i år vil kanskje "Stjernekamp" ha høyere prioritet. Alte Pettersen har mulighet til å bli en som vinner begge.

#20 yolo

yolo

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 1,063 posts

Posted 13 June 2013 - 02:01 PM

Sitat(alfiboy @ 12.06.13 - 21:33) <{POST_SNAPBACK}>
Ps. Man må skille mellom mgp junior og mgp. Ikke det samme i det hele tatt.

Ingen som har sagt at det er det samme. smile.gif Men Atle har jo deltatt i MGP han også da, bare i juniorversjonen.

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users