Hopp til innhold

Startet Facebook-aksjon etter purre-kutt

Helen B. Holm vil ikke ha purre uten grønt på. Tusenvis støtter henne nå på Facebook.

Purre

Purre i kuttet versjon, og slik Helen B. Holm vil ha den.

Foto: PRIVAT

Da Helen B. Holm fra Drammen var i butikken for å kjøpe purre, fant hun bare en som alt det grønne var kuttet av. Dessuten lå den i en pappskål, og var i tillegg pakket inn i plast.

Helen bruker alltid det grønne på purren, og hun er sterkt imot unødvendig bruk av plast. Hun tok et bilde av Bamas innpakkede purre, sammen med en vanlig purre, som verken er kuttet eller pakket inn.

Så fikk hun datteren, Gunilla Holm Platou, til å legge det ut på sin Facebook-profil. Gunilla oppfordret like godt folk til å sende e-post til Bama for å si hva de mener om purren. Hun la ut e-post-adressen til Bamas administrerende direktør, produktsjef og markedssjef. I løpet av helgen hadde over 13.000 personer klikket "liker" på purreposten, som ble delt mer enn 7.000 ganger.

– Dette er foreløpig bare et prøveprosjekt knyttet til en av våre kjedekunder og i et begrenset geografisk område i Oslo-regionen, sier kommunikasjonssjef i Bama, Hanne Linnert til E24.

Purreaksjon på Facebook

Purreaksjonen på Facebook skapte et stort engasjement.

Foto: Skjermdump fra Facebook

I følge E24 har selskapet har i løpet av dagen vært i kontakt med Gunilla Holm Platou, og de har invitert både mor og datter til et møte.

– Markedsdirektøren ringte meg og inviterte oss til møte. Også direktøren for Bama skulle være der. Det er kjempeflott å se at de ønsker dialog med forbrukerne, sier Holm Platou.